ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου υποδομών η εν λόγω κοινοπραξία, η οποία αποτελούσε ένα εκ των τεσσάρων ενδιαφερομένων σχημάτων υπέβαλε τη μοναδική προσφορά για το έργο και το επόμενο βήμα, εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις ή ανατροπές λόγω προσφυγών είναι να δοθεί το ΟΚ από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια θα υπογραφεί η σύμβαση για να ξεκινήσει η κατασκευή του κτιρίου εντός του 2023.
Σημειώνεται ότι θα χρειαστούν τρία έτη από την ημερομηνία της υπογραφής της σύμβασης για να ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό σκέλος του έργου. Επομένως, το νέο βιοκλιματικό κτίριο που θα συγκεντρώσει τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, οι οποίες στεγάζονται σε 13 διάσπαρτα μισθωμένα κτίρια, υπό μία ενιαία στέγη, εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2026 και στη συνέχεια θα ακολουθήσει μια 26ετής περίοδος συντήρησης.
Υπενθυμίζεται, ότι τα σχήματα που είχαν κληθεί να υποβάλουν προσφορές, εκτός από την κοινοπραξία Intrakat-REDEX (θυγατρική του Ομίλου Κοπελούζου με δραστηριότητα στην ανέγερση και το facility management τουριστικών καταλυμάτων, γραφειακών χώρων και πολυτελών οικιστικών projects) ήταν τα εξής:
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- ΑΒΑΞ
- Mytilineos – Dimand
Ενδιαφέρον, επίσης, είχαν εκδηλώσει η κοινοπραξία της ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου με τη λιβανέζικη Aljihad, καθώς και η Μηχανική Α.Ε που ίδρυσε ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, αλλά αποκλείστηκαν από το υπουργείο στο στάδιο της αξιολόγησης των δικαιολογητικών τους.
Ακολουθεί η σχετική ανακοίνωση
Κατατέθηκε μία δεσμευτική προσφορά στον διαγωνισμό ΣΔΙΤ για την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση ενός σύγχρονου κτιριακού συγκροτήματος που θα στεγάσει της υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ειδικότερα, δεσμευτική προσφορά για το έργο «Κατασκευή – Λειτουργία και Συντήρηση των κτιριακών εγκαταστάσεων για τη στέγαση των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου στην οδό Πειραιώς» προϋπολογισμού 112,5 εκατ. ευρώ, κατέθεσε η Ένωση Εταιρειών INTRAKAT – REDEX Α.Ε..
Με την συγκέντρωση των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών σε ένα κτίριο αναμένεται να προκύψει σημαντικό οικονομικό όφελος της τάξεως των 2.000.000 ευρώ ετησίως μόνο από τα μισθώματα και του 1.000.000 ευρώ ετησίως από τα λειτουργικά κόστη. Επιπλέον, θα πρέπει να συνυπολογιστούν και τα έμμεσα οφέλη που προκύπτουν από την εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων για τη λειτουργίας και συντήρηση των υφιστάμενων κτιρίων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.
Το έργο περιλαμβάνει και την κατασκευή πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς, στο ύψος του υπό ανέγερση κτιριακού συγκροτήματος. Με το συγκεκριμένο έργο επιτυγχάνεται η ασφαλής διέλευση των πεζών που θέλουν να διασχίσουν την οδό Πειραιώς, ο όγκος των οποίων αναμένεται να αυξηθεί μετά και την ολοκλήρωση της κατασκευής του κτιρίου που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα και την προσβασιμότητα στο Σεράφειο αθλητικό κέντρο του Δήμου Αθηναίων.
Το νέο κτίριο έχει σχεδιαστεί με τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού, θα είναι πενταόροφο και θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, χώρους διοίκησης, γραφεία, αμφιθέατρο, συνεδριακό κέντρο, βιβλιοθήκη, μουσείο τεχνολογίας, εστιατόριο, κυλικεία, παιδικό σταθμό, ιατρείο και υπόγειους χώρους στάθμευσης.
Αναλυτικά, το εμβαδό της ανωδομής είναι 21.730,91 τ.μ., των υπογείων είναι 31.976 τ.μ. και του συνολικού περιβάλλοντος χώρου 10.565 τ.μ.
Σε δήλωσή του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης ανέφερε: «ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών ολοκληρώνεται μετά και την κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς.
Εισάγουμε έναν νέο τρόπο αντίληψης και οργάνωσης της Δημόσιας Διοίκησης καθώς οι υπηρεσίες από τα 13 κτίρια της Γενικής Γραμματείας Υποδομών θα συστεγάζονται σε ένα υπερσύγχρονο, βιοκλιματικό κτίριο. Πετυχαίνουμε, έτσι, σημαντική εξοικονόμηση πόρων από τα μισθώματα και το κόστος λειτουργίας των κτιρίων που στεγάζουν τις υπηρεσίες, εξασφαλίζοντας, παράλληλα, ένα σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον.
Μπαίνουμε, λοιπόν, στην τελική ευθεία για την υλοποίηση ενός κτιριακού συγκροτήματος υψηλής αισθητικής στην οδό Πειραιώς που θα μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τη λειτουργία των υπηρεσιών μας. Ένα από τα μεγαλύτερα κτιριακά έργα που θα κατασκευαστούν τα επόμενα χρόνια στην Αττική και θα δώσει προστιθέμενη αξία στην ευρύτερη περιοχή».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!