Ποσό ύψους άνω των 500 χιλιάδων θα λάβει η Intrakat μετά την ένσταση που υπέβαλε σχετικά με την ακύρωση του διαγωνισμού για τις εργολαβίες του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος.

Σύμφωνα με έγγραφο που αναρτήθηκε στη «Διαύγεια», ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, αποφάσισε να κάνει εν μέρει δεκτή την ένσταση της Intrakat, η οποία είχε υποβληθεί στις αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου και αφορά τη δεύτερη εργολαβία του Πάτρα-Πύργος (Αμαλιάδα-Δουναίικα).

Πρόκειται για το δεύτερο από τα οκτώ τμήματα του διαγωνισμού και αφορά σε τμήμα συνολικού μήκους 8,9 χιλιομέτρων.

Η Intrakat υπό τον Πέτρο Σουρέτη, είχε αναδειχθεί ανάδοχος για το εν λόγω έργο αξίας 58,4 εκατ. ευρώ δίνοντας έκπτωση της τάξης του 44,8% με το τελικό ποσό να ανέρχεται στα 32,2 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, το ποσό αναλύεται σε 405.287 ευρώ που αφορούν τις δαπάνες που πραγματοποίησε η εισηγμένη για τις προκαταβολές για τις πληρωμές των υλικών του έργου. Επιπλέον στο ποσό αυτό θα προστεθούν τα κόστη για την ηλεκτρική ενέργεια, τα οποία ανήλθαν σε 14.960 ευρώ, για τον εξοπλισμό εγκαταστάσεων, 9.372 ευρώ, για τις μεταφορές εργοταξιακών εγκαταστάσεων, 9.211 ευρώ, και για την ασφάλεια αστικής ευθύνης, 77.954 ευρώ.

Ένα πολύπαθο έργο

Ο Αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου αποτελεί ένα πολύπαθο έργο, το οποίο έχει «τυραννηθεί» στο παρελθόν από συνονθύλευμα προσφυγών, έκπτωτων αναδόχων και αδυναμίες χρηματοδότησης. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 2019, από τα 8 τμήματα στα οποία είχε «σπάσει» το έργο, για τα τρία δεν είχε υπογραφεί καμία σύμβαση, ενώ στα υπόλοιπα πέντε δεν είχαν ξεκινήσει οι εργασίες.

Ταυτόχρονα, ο εν λόγω διαγωνισμός είχε μπει στο στόχαστρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG COMP). Γεγονός το οποίο δημιουργούσε ανησυχία και προβληματισμούς τόσο σε επίπεδο κυβέρνησης όσο και σε επίπεδο Θεσμών, ενώ οι προσωρινοί μειοδότες αντιμάχονταν ο ένας τον άλλο μέσω συνεχών προσφυγών στην Αρχή Έγκρισης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ).

Η κατάσταση αυτή οδήγησε τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, που είχε αναλάβει πρόσφατα το Υπουργείο Υποδομών, να αποφασίσει τυπικά την «ακύρωση» του διαγωνισμού. Έκτοτε προχώρησε σε έναν κύκλο σκληρών διαπραγματεύσεων με την DG COMP πετυχαίνοντας τη γνωστοποίηση για την έγκριση της χρηματοδότησης του έργου και μετά το 2023, ενώ εκτιμάται πως ο αυτοκινητόδρομος θα είναι έτοιμος εντός του 2024.

Διαβάστε επίσης

INTRAKAT: Θετικά EBITDA και αύξηση εσόδων στο εννεάμηνο