ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Δεδομένης της όλο και πιο κυρίαρχης άποψης ότι μπορεί να υπάρξουν κάποιες αδυναμίες στα τάνκερ αργού βραχυπρόθεσμα, στην πραγματικότητα είναι λογικό από την προοπτική ενός μεμονωμένου πλοιοκτήτη να παραγγείλει ένα νέο πλοίο», εκτιμά ο Noah Parquette, ναυτιλιακός αναλυτής της JP Morgan.
Ο Parquette εξηγεί πως η παραγγελία ενός νέου πλοίου σήμερα γίνεται σε ιστορικά χαμηλή τιμή, λόγω της άφθονης διαθέσιμης χωρητικότητας στα ναυπηγεία, και ιδιαίτερα στα κινεζικά ναυπηγεία, που είναι όλο και περισσότερο ικανά να κατασκευάσουν τάνκερ.
Επίσης, ο ίδιος σημειώνει πως η παραγγελία ενός νέου πλοίου αυτή τη στιγμή παρακάμπτει τις αδυναμίες που πιθανόν να είναι μπροστά μας, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει στις ναυτιλιακές εταιρείες την απόκτηση ενός πλοίου που πληροί τις προδιαγραφές του Διεθνούς Ναυτικού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τις εκπομπές ρύπων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα αναπτύχθηκε έντονη φημολογία γύρω από μία παραγγελία της ελληνικής ναυτιλιακής Almi Tankers στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries για δύο νέα τάνκερ τύπου VLCC, αν και η ίδια η εταιρεία το διαψεύδει, ενώ σε νεότευκτα τάνκερ αναμένεται να επικεντρωθεί και η σχεδιαζόμενη απόκτηση 15 πλοίων από μία κοινοπραξία της National Shipping Co of Saudi Arabia (Bahri) με την Arab Petroleum Investments Corp (APIC).
Πάντως, δε συμφωνούν όλοι ότι τώρα είναι η κατάλληλη περίοδος για να αγοράσει κανείς ένα τάνκερ VLCC. Σύμφωνα μάλιστα με πρόσφατη έρευνα της επενδυτικής τράπεζας UBS, καμία ναυτιλιακή εταιρεία από αυτές που ρωτήθηκαν δεν αναμένεται να προχωρήσουν σε παραγγελία τάνκερ για τους επόμενους τρεις μήνες, όταν σε αντίστοιχη έρευνα πριν από λίγους μήνες το ποσοστό των εταιρειών που δήλωναν ότι θα προχωρήσουν σε παραγγελία τάνκερ μέσα στο επόμενο τρίμηνο ανερχόταν σε 14%.
Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:
http://www.mononews.gr/statheri-kerdoforia-gia-tin-pyxis-tankers-para-tis-diskolies-esiodoxos-o-v-valentis/67875
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!