Σε ισχυρή οικονομική θέση βρίσκεται η ιδιοκτήτρια της Zara, Inditex η οποία ήταν από τους πρώτους λιανοπωλητές μόδας που αύξησαν τις τιμές ως απάντηση στον αυξανόμενο πληθωρισμό, καθώς, σύμφωνα με τους αναλυτές, η αποδυνάμωση της ζήτησης για ένδυση, ασκεί πίεση στον κλάδο για μειώσεις τιμών.

Σημειώνεται ότι οι μετοχές της Inditex αυξήθηκαν περίπου κατά 64% τους τελευταίους 12 μήνες, καθώς η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων στον κόσμο μεταβίβασε με επιτυχία τις αυξήσεις κόστους στους καταναλωτές και ανακοίνωσε περιθώρια κέρδους-ρεκόρ.

1

Ωστόσο, στο επίκεντρο βρίσκονται φόβοι για οικονομική επιβράδυνση, μετά την προειδοποίηση αρκετών αμερικανικών λιανοπωλητών, συμπεριλαμβανομένων των Macy’s και Foot Locker, για αδύναμες καταναλωτικές δαπάνες.

Το ενδιαφέρον των επενδυτών, στρέφεται τώρα σε τυχόν σημάδια αδυναμίας, τα οποία θα αποτυπώνονται στα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου της Inditex, τα οποία θα ανακοινωθούν την Τετάρτη.

«Νομίζω ότι οι εταιρείες θα είναι πιο πειθαρχημένες και θα μειώσουν την τιμολόγηση, όπου πιστεύουν ότι μπορούν να κερδίσουν όγκους», δήλωσε ο Fabio Di Giansante, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Amundi, η οποία κατέχει μετοχές της Inditex.

Σύμφωνα με τον αναλυτή της Bank of America, Geoffroy De Mendez, η Inditex θα μπορούσε να μειώσει τις τιμές κατά 2% το 2024, οικονομικό έτος που λήγει στις 31 Ιανουαρίου 2025, καθώς η εταιρεία αύξησε τις τιμές κατά περίπου 5% το 2022 και 2% φέτος.

«Ο λόγος για τον οποίο μπορούν να προβούν σε αυτή την ενέργεια, είναι επειδή έχουν το υψηλότερο περιθώριο κέρδους», τονίζει ο De Mendez.

«Αν υπάρχει μια εταιρεία που μπορεί να αντέξει χαμηλότερες τιμές, τούτη είναι η ιδανική για να το κάνει», συμπληρώνει.

Εκτίμηση για αύξηση κερδών 33%

Οι αναλυτές αναμένουν ότι η Inditex θα παρουσιάσει αύξηση 12% στις πωλήσεις και περίπου 33% στα κέρδη της στο α’ εξάμηνο, συγκριτικά με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.

Σημειώνεται ότι το εξάμηνο έως τον Ιούλιο του περασμένου έτους, οι πωλήσεις της Inditex αυξήθηκαν κατά 25% και τα κέρδη σημείωσαν άλμα κατά 41%.

Εντούτοις, αυτό συνέβη σε σύγκριση με μια περίοδο που σημαδεύτηκε από τα lockdowns παγκοσμίως λόγω covid.

Όπως υποστηρίζουν αναλυτές της Bernstein, ο βασικός αντίπαλος της Inditex, η H&M, η οποία πρόκειται να ανακοινώσει τις πωλήσεις του γ’ τριμήνου την Παρασκευή, έχει κάνει περισσότερες αυξήσεις τιμών από ό,τι οι ανταγωνιστές της κατά το περασμένο έτος.

Οι εταιρείες λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης θα μπορούσαν επίσης να προσαρμοστούν σε ένα πιο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, εστιάζοντας περισσότερο στα βασικά είδη γκαρνταρόμπας και στα απαραίτητα κομμάτια, δήλωσε ο Di Giansante της Amundi.

«Ακόμη και στο λιανικό εμπόριο ενδυμάτων έχετε την ευκαιρία να επικεντρωθείτε περισσότερο σε αυτά που οι άνθρωποι πρέπει να αγοράσουν», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Πηγή: Reuters 

Διαβάστε  επίσης: 

Φυσικό αέριο: Συνεχίζεται το ράλι τιμών στην Ευρώπη

Πότε και πόσο θα αυξηθούν οι μισθοί σε δημόσιο και ιδιωτικό το τομέα – Πότε «ξεπαγώνουν» οι τριετίες

Navios (Αγγελική Φράγκου): Στα 4,4 δισ. δολάρια η αξία του στόλου