ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με στόχο τη δημιουργία ενός νέου παραγωγικού κλάδου που θα συνδέεται με την ηλεκτροκίνηση, το νέο νομοσχέδιο για την προώθησή της, που παρουσιάζεται σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο, προσανατολίζεται στο να επιδοτεί επενδύσεις για την παραγωγή φορτιστών και μπαταριών.
Πληροφορίες κάνουν λόγο για χαμηλότερη φορολογία και μειωμένες εργοδοτικές εισφορές όσων επιλέξουν να αναπτύξουν στην χώρα μας μονάδες κατασκευής φορτιστών, μετασχηματιστών, μπαταριών και γενικότερα εξοπλισμού που αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης, ενώ ενδέχεται να κατευθυνθούν οι εν λόγω επενδύσεις στις υπό απολιγνιτοποίηση περιοχές που θα απολαμβάνουν πρόσθετα κίνητρα.
Στόχος του νέου νόμου είναι να εμπλακούν όλοι οι stakeholders, πέραν της πολιτείας, οι επιχειρήσεις, οι οργανισμοί και οι Δήμου ώστε να συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση,της στροφής προς πράσινες μετακινήσεις.
Μιλώντας χθες ο υπουργός Ενέργειας σε ραδιοφωνική εκπομπή, σημείωσε εξάλλου:
“Το άλλο που επίσης σκεφτόμαστε είναι η υιοθέτηση ενός πακέτου κινήτρων έτσι ώστε εδώ στην Ελλάδα να παράγονται φορτιστές και μπαταρίες για τα αυτοκίνητα αυτά, ώστε να δημιουργηθούν και θέσεις εργασίας. Διότι δεν μας νοιάζει απλά και μόνο να περάσουμε σε μια νέα εποχή ηλεκτροκίνησης, μας ενδιαφέρει να δημιουργηθούν και θέσεις εργασίας στην Ελλάδα. Στόχος είναι να υπάρχει και προστιθέμενη αξία για τη χώρα μας σε αυτή την πολιτική, όχι μόνο στο περιβαλλοντικό, αλλά και στο αναπτυξιακό επίπεδο”, είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Σε αυτό τουλάχιστον το σκεπτικό κινούνται τα συναρμόδια υπουργεία, έχοντας διπλό στόχο, ενόψει και της παρουσίασης τον Ιούνιο του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση. Αφενός να δρομολογήσουν βιομηχανικές επενδύσεις στις σημερινές λιγνιτικές περιοχές (η μεταποίηση αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες του master plan για την επόμενη ημέρα σε Δ.Μακεδονία-Μεγαλόπολη), αφετέρου να εκμεταλλευτούν το υπαρκτό ξένο ενδιαφέρον για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.
Τρία κοινά στόχος
Για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η στρατηγική του υπουργείου βάζει σε προτεραιότητα τρία κοινά με βάση την ποσότητα ρύπων που παράγουν, στα οποία θα απευθύνονται τα κίνητρα. Αυτά τα κοινά είναι οι εταιρικοί στόλοι, τα ταξί που εκπέμπουν τους περισσότερους ρύπους και η τρίτη κατηγορία είναι οι ιδιώτες.
Στόχος του νέου νόμου είναι να διαμορφώσει μαζί με τα συναρμόδια Υπουργεία, ένα πακέτο μέτρων και κινήτρων που θα αφορά και στις τρεις κατηγορίες κοινών, είτε με φορολογικά κίνητρα, είτε με επιδότηση στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Θα χρησιμοποιηθούν κονδύλια που είναι διαθέσιμα προς αξιοποίηση είτε άλλα μέτρα που ρυθμίζουν αυτή την αγορά, όπως για παράδειγμα το πλαίσιο για την αδειοδότηση και εγκατάσταση φορτιστών, τη διευκόλυνση τοποθέτησης αυτών σε πολυκατοικίες, τη διαλειτουργικότητα των υποδομών φόρτισης, την πιστοποίηση των φορτιστών,την εκπαίδευση των συνεργείων αυτοκινήτων.
Στο σχέδιο εμπλέκονται και οι τράπεζες που θα μπορούσαν να προσφέρουν ελκυστικά επιτόκια στις χρηματοδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τα οποία σήμερα παραμένουν ακόμη ακριβά και άρα αποτρεπτικά στην αγορά. Αλλά και κίνητρα προς τους διαχειριστές των αυτοκινητοδρόμων για να αναπτύξουν ένα επαρκές δίκτυο φορτιστών κατά μήκος των εθνικών οδών.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike