• Business

    Ηλεκτρικά οχήματα: Ποιες κινεζικές εταιρείες στρέφονται προς την ΕΕ για να αποφύγουν τους δασμούς

    • Bloomberg
    He Xiaopeng

    He Xiaopeng, CEO Xpeng (Πηγή: Qilai Shen/Bloomberg)


    Εργοστάσιο παραγωγής στην Ευρώπη αναζητά και η αυτοκινητοβιομηχανία, Xpeng, καθιστώντας την ως την τελευταία κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων που σκοπεύει να μειώσει τον αντίκτυπο των εισαγωγικών δασμών, κατασκευάζοντας τα οχήματά της εντός ΕΕ.

    Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας He Xiaopeng, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία – που συνεργάζεται με την Volkswagen – βρίσκεται στα αρχικά στάδια της επιλογής μιας τοποθεσίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ως μέρος του μελλοντικού της σχεδίου για τοπική παραγωγή.

    Σύμφωνα με τον CEO, η Xpeng αναμένει να δημιουργήσει εγκαταστάσεις σε περιοχές με «σχετικά χαμηλούς εργασιακούς κινδύνους».

    Πρόσθεσε μάλιστα ότι η Xpeng σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα κέντρο δεδομένων ευρείας κλίμακας στην Ευρώπη, καθώς η αποτελεσματική συλλογή δεδομένων λογισμικού καθίσταται υψίστης σημασίας για τα «smart» χαρακτηριστικά οδήγησης των οχημάτων.

    Το σχέδιο της Xpeng να γίνει παγκόσμιο brand name δεν πρόκειται να επηρεαστεί από τους υψηλότερους δασμούς, τόνισε ο He, αν και παραδέχθηκε ότι ορισμένα «κέρδη από τις ευρωπαϊκές χώρες θα μειωθούν μετά την αύξηση των δασμών».

    Σημειώνεται ότι πολλές μεγάλες εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η BYD,  η Chery και η Zeekr, επιδιώκουν να αναπτύξουν την παραγωγή τους στην Ευρώπη, ελαχιστοποιώντας τον αντίκτυπο της απόφασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αυξήσει τους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα κατασκευής Κίνας έως και 36,3%.

    Ένα ακόμη πρόβλημα ωστόσο, είναι και οι δασμοί που έχουν επιβάλλει οι ΗΠΑ στις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων που μπορεί να ξεπεράσουν το 100%, καθώς οι δύο μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου βρίσκονται σε έναν διαρκή εμπορικό πόλεμο για έναν κλάδο που αναπτύσσεται γρήγορα.

    Επιπλέον, η Xpeng, που μετρά 10 χρόνια παρουσίας, βλέπει τις πωλήσεις της στην Κίνα να κινούνται σε χαμηλά επίπεδα, καθώς υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός στις τιμές.

    Παράλληλα, η τιμή της μετοχής της έχει χάσει περισσότερο από τη μισή αξία της από τον Ιανουάριο.

    Η αυτοκινητοβιομηχανία παρέδωσε περίπου 50.000 οχήματα το α’ εξάμηνο, αριθμός που αντιστοιχεί περίπου στο ένα πέμπτο των μηνιαίων πωλήσεων της BYD.

    Παρόλο που οι προοπτικές παράδοσης για το τρέχον τρίμηνο ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών, τα προβλεπόμενα έσοδά της ήταν πολύ χαμηλότερα από το αναμενόμενο.

    Διαβάστε επίσης: 

    Βασιλάκης για συμφωνία Autohellas-XPENG: Στόχος μας είναι να ηγηθούμε της αγοράς των premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

    Temu: Εξανεμίστηκαν 55 δισ. δολάρια της χρηματιστηριακής της αξίας – Το μήνυμα για την κινεζική οικονομία

    Καναδάς: Ανακοινώνει πρόσθετους δασμούς 100% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Κίνας – Το Πεκίνο εξαγριώνεται



    ΣΧΟΛΙΑ