Αρκετές από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης παρουσίασαν οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα (EVs) στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού αυτήν την εβδομάδα, επιδιώκοντας την πτώση της ζήτησης και ταυτόχρονα την απόκτηση ενός μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς, το οποίο αυτή τη στιγμή ανήκει στις κινεζικές μάρκες.

Η “βιτρίνα της βιομηχανίας”, η οποία άνοιξε τις πύλες της στο Παρίσι τη Δευτέρα και θα διαρκέσει έως την Κυριακή, θα μπορούσε να αποτελέσει σημείο καμπής για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης.

1

Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές, έχοντας πλήρη επίγνωση της ανάγκης να αυξήσουν τις πωλήσεις EV, άδραξαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν την έκθεση, ως “όχημα” για να επιδείξουν τα οικονομικά μοντέλα τους, τονίζοντας την αξιοθαύμαστη εξέλιξή τους.

Στην “αντεπίθεση” η ΕΕ

“Φαίνεται ότι η Ευρώπη βγαίνει στην αντεπίθεση”, δήλωσε στο CNBC από την έκθεση η Τζούλια Πολισκάνοβα, ανώτερη διευθύντρια για οχήματα και αλυσίδες εφοδιασμού ηλεκτροκίνησης στον όμιλο Transport & Environment.

″Υπάρχουν τόσα πολλά νέα μοντέλα στην έκθεση και το αξιοσημείωτο είναι ότι οι τιμές είναι πιο προσιτές. Η Citroen, η Peugeot και η Renault, λανσάρουν μερικά μικρότερα πιο οικονομικά μοντέλα”, συμπλήρωσε.

Citroen C5 Aircross Concept
Citroen C5 Aircross Concept

“Αυτό ακριβώς χρειαζόμαστε στην αγορά, προκειμένου ο κόσμος να αγοράσει περισσότερα αυτά τα οχήματα, και σε αυτό ο ανταγωνισμός με τους Κινέζους γίνεται πιο έντονος”, ανέφερε χαρακτηριστικά η Πολισκάνοβα.

Σημειώνεται ότι οι ευρωπαϊκοί κολοσσοί στον κλάδο των αυτοκινήτων, αντιμετωπίζουν την “τέλεια καταιγίδα” μαζικών κρίσεων, στον δρόμο προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση, η οποία ενισχύεται από την έλλειψη προσιτών μοντέλων, τις ελάχιστες υποδομές για τη φόρτιση, αλλά και από έναν μακροχρόνιο εμπορικό πόλεμο με την Κίνα.

Hλεκτρικό Peugeot E-408
Hλεκτρικό Peugeot E-408

Επιπλέον, η πίεση στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να αυξηθεί περισσότερο το επόμενο έτος, όταν τεθούν σε ισχύ οι στόχοι μείωσης των βλαβερών εκπομπών αερίων, με ορισμένες να ζητούν επείγοντα μέτρα ανακούφισης για να αποφευχθούν τα τσουχτερά πρόστιμα.

Μοντέλα κάτω από 20.000 ευρώ

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault παρουσίασε το ηλεκτρικό Twingo E-Tech στο κοινό για πρώτη φορά.

Όπως διατείνεται, οι τιμές για το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα ξεκινούν από λιγότερο από 20.000 ευρώ, όταν κυκλοφορήσει στην αγορά το 2026.

Η Renault παρουσίασε επίσης το μικρό της ηλεκτρικό SUV, με την ονομασία R4, ενώ αποκάλυψε ότι ήδη δέχεται παραγγελίες για το ηλεκτρικό της R5.

Η Dacia (θυγατρική του ομίλου Renault), παρουσίασε το ανοιξιάτικο μοντέλο της ως ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά ηλεκτρικά στην αγορά με κόστος επίσης λιγότερο από 20.000 ευρώ.

Με το σλόγκαν “The Lions Are Coming”, η Peugeot παρουσίασε στο Σαλόνι του Παρισιού την πλήρη ηλεκτρική γκάμα μοντέλων της.

Ο κολοσσός Stellantis, λάνσαρε τα νέα Citroen C4 και C4 X, περιγράφοντας τα ως απάντηση στις προκλήσεις της ενεργειακής μετάβασης.

“Το αφήγημα είναι ότι οι άνθρωποι κουράστηκαν με τα ηλεκτρικά οχήματα για αυτό τον λόγο μειώθηκε η ζήτηση. Ωστόσο, αυτό είναι μόνο η μισή αλήθεια”, εξήγησε η Πολισκάνοβα.

“Φέτος στην Ευρώπη, δεν είδαμε προσιτά σε τιμές μοντέλα και οι αγοραστές στράφηκαν μακριά από τα υπερτιμημένα premium οχήματα. Ωστόσο, όταν αποκτήσουν το σωστό εύρος τιμών το επόμενο έτος, θα παρατηρήσουμε κοσμοσυρροή για αγορά”, πρόσθεσε.

Σύμφωνα με την Πολισκάνοβα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύσουν ένα μερίδιο αγοράς έως και 24% το επόμενο έτος, από το φετινό 14%.

Ανταγωνισμός με Κίνα

Σημειώνεται ότι το κόστος των κινεζικών EV, κόστιζαν πέρσι πολύ χαμηλότερα από τα ευρωπαϊκά και αμερικάνικα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία δεδομένων JATO.

Μάλιστα, στην έκθεσή της επεσήμανε πώς αποτελεί πρόκληση για τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες η προσπάθεια να συμβαδίσουν σε αυτόν τον τομέα.

Η μέση τιμή λιανικής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Κίνα ήταν περίπου στα 31.000 ευρώ το α’ εξάμηνο του 2023, ενώ η μέση τιμή σε Ευρώπη και ΗΠΑ, διαμορφώνονταν στα 66.000 και 68.000 ευρώ αντίστοιχα.

Η άποψη του προέδρου και CEO της GM Europe, Pere Brugal, είναι ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δεν περνά κρίση, αλλά βρίσκεται σε μεταβατική περίοδο, που αφορά κυρίως την εξέλιξη των όσων γνώριζε η βιομηχανία έως σήμερα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Brugal παρουσίασε το νέο πιο προσιτό ηλεκτρικό Cadillac Optiq, που θα μπει στην γραμμή παραγωγής το 2025.

Εικάζεται ότι η Cadillac Optiq θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επιστροφή της GM στη Γηραιά Ήπειρο.

Ωστόσο, το αυτοκίνητο αναμένεται να λανσαριστεί πρώτα στην Κίνα στο τέλος του έτους.

Διαβάστε επίσης: 

Ηλεκτρικά λιοντάρια!

ΕΕ: Eπιβάλλει δασμούς έως και 45% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα – «Κακή προσέγγιση», λέει η Volkswagen – Απογοήτευση εκφράζουν οι BMW και Geely Holding

Tο Theory 1 της Lotus είναι το σχεδιαστικό μανιφέστο για το μέλλον