Η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα αποδυναμώθηκε περαιτέρω τον Ιούλιο στη Γερμανία (τη μεγαλύτερη αγορά), επηρεάζοντας στο σύνολό της ολόκληρη την Ευρώπη.

Ειδικότερα, οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκαν μόλις 0,4% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, φτάνοντας τις 1,03 εκατομμύρια μονάδες τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Παρότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν σε χώρες όπως η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, αυτά τα κέρδη δεν ήταν αρκετά για να αντισταθμίσουν τη μείωση της τάξης του 37% στη Γερμανία.

Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μειωθεί εδώ και μήνες στην Ευρώπη, εν μέρει λόγω της μείωσης των οικονομικών κινήτρων από τις κυβερνήσεις για την αγορά τους.

Η Γερμανία μάλιστα, τερμάτισε ξαφνικά τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στα μέσα Δεκεμβρίου, ενώ η αρνητική οικονομική πορεία της χώρας, έχει επηρεάσει και τις καταναλωτικές δαπάνες.

Μένει ο κινητήρας εσωτερική καύσης

Την ίδια στιγμή, η μείωση της ζήτησης οδηγεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες να περιορίσουν και να επιβραδύνουν τα σχέδιά τους για την κατάργηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η Volkswagen επιδιώκει βαθύτερες περικοπές κόστους πέρα ​​από το ενδεχόμενο κλείσιμο εργοστασίου Audi EV κοντά στις Βρυξέλλες.

Ο διευθύνων σύμβουλος του κολοσσού Stellantis, έθεσε υπό αμφισβήτηση κάποια εμπορικά σήματα της εταιρείας με χαμηλές επιδόσεις, καθώς τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν σχεδόν στο μισό το α’ εξάμηνο.

Η Mercedes-Benz Group, περιόρισε επίσης την πρόβλεψή της για το ετήσιο περιθώριο κέρδους, ενώ έχει τηρήσει τους μεσοπρόθεσμους στόχους για τις πωλήσεις EV, λέγοντας ότι η μετάβαση από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης θα διαρκέσει περισσότερο από το αναμενόμενο.

Οι πωλήσεις της Tesla συνέχισαν να μειώνονται σε ολόκληρη την Ευρώπη, σημειώνοντας πτώση 15% τον Ιούλιο, ενώ μειώθηκαν κατά 12% στο επτάμηνο.

Οι πωλήσεις EV άγγιξαν το 13,6% των συνολικών πωλήσεων στην περιοχή τον περασμένο μήνα, από 14,5% πέρσι.

Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με φυσικό αέριο μειώθηκαν κατά 8,4%, ενώ τα πετρελαιοκίνητα οχήματα μειώθηκαν κατά 11%.

Ωστόσο, τα υβριδικά ήταν ο μεγάλος νικητής για τον μήνα, με τις νέες εγγραφές να σημειώνουν άλμα 24%.

Πώς εμπλέκεται η Κίνα

Παράλληλα, οι προοπτικές για την ευρωπαϊκή αγορά EV, φαίνεται ότι επηρεάζονται από τις εμπορικές εντάσεις με την Κίνα.

Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση κατηγόρησε το Πεκίνο ότι επιδοτεί άδικα τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων του, ενώ ανακοίνωσε πρόσθετους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από τη χώρα, που αναμένεται να ξεκινήσουν τον Νοέμβριο.

Διαβάστε επίσης: 

Ηλεκτρικά οχήματα: Ποιες κινεζικές εταιρείες στρέφονται προς την ΕΕ για να αποφύγουν τους δασμούς

Tesla: Ο Μασκ δηλώνει κατά της επιβολής δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα από τις ΗΠΑ

Ηλεκτρικά οχήματα: Ποιες βιομηχανίες κάνει «φύλλο και φτερό» η Κομισιόν