Το κόστος και η έλλειψη υποδομών είναι τα μεγαλύτερα εμπόδια στην πραγματοποίηση του στόχου που θέτει ο Εθνικός Ενεργειακός Σχεδιασμός για 400.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2030 από 400 που είναι όλα συνολικά σήμερα, όπως αναφέρθηκε στο Ecomobility Conference 2019 που πραγματοποιήθηκε χθες. Στον αντίποδα τα στελέχη της αγοράς εκτιμούν στα 15.000 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2030 και θεωρούν ανέφικτο το στόχο των 400.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που ανέφεραν τόσο ο υπουργός Ενέργειας κ. Σταθάκης όσο και ο Γ. Γραμματέας κ. Βερροιόπουλος στο ίδιο συνέδριο. Τα ευρωπαϊκά κονδύλια δεν αξιοποιούνται, η χώρα βρίσκεται πίσω στο θέμα των σταθμών ταχείας φόρτισης και δεν υπάρχει δημόσιο δίκτυο φόρτισης, σημείωσαν επιχειρηματίες και στελέχη της αγοράς.
Μπορεί ο Ενεργειακός Σχεδιασμός να στοχεύει τουλάχιστον το 10% του συνολικού στόλου των αυτοκινήτων να είναι ηλεκτρικά, όμως για να επιτευχθεί αυτό…. θα πρέπει το κόστος τους να είναι προσιτό και οι υποδομές φόρτισης να έχουν αναπτυχθεί, κάτι που κινείται με ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς.
Ο υπουργός Ενέργειας αναφέρθηκε Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια που θα έρθει στη Βουλή για έναν πρώτο κύκλο συζητήσεων προκειμένου να σταλεί στην Ευρώπη το αμέσως επόμενο διάστημα.
«Θα αυξηθεί το μερίδιο των ΑΠΕ στη συνολική κατανάλωση ενέργειας στο 32% και στην παραγωγή ενέργειας στο 57% από το 29% που είναι σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι κάθε χρόνο πρέπει να εξοικονομούμε 1,5% της ενέργειας. Αυτός ο στόχος αφορά και σε κατοικίες και πρακτικά σημαίνει ένα «εξοικονομώ κατ’ οίκον» ετησίως. Το ίδιο ισχύει και για τη βιομηχανία, τον τουρισμό κλπ. Στο επίκεντρο είναι οι μεταφορές. Ο εξηλεκτρισμός των μεταφορών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι. Για να πετύχουμε τους στόχους μας στις μεταφορές θα πρέπει το ένα στα 10 οχήματα το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητο. Τελικός στόχος είναι το μερίδιο των ΑΠΕ στις μεταφορές να φθάσει 14%». «Χρειάζεται ένας νόμος, ένα θεσμικό πλαίσιο το οποίο θα ρυθμίζει πληθώρα θεμάτων για τις υποδομές και τη λειτουργία αγορών ώστε να μπορούν να προσελκυστούν οι ιδιώτες επενδυτές. Ένα επίμαχο θέμα είναι τα κίνητρα. Τα μελετάμε πολύ προσεκτικά (επιδοτήσεις, φορολογία, χρηματοδότηση κλπ). Τα μελετάμε όλα τώρα και διευρύνεται η γκάμα των κινήτρων», σημείωσε ο κ. Σταθάκης.
Σχολιάζοντας τους στόχους του Εθνικού Σχεδίου, Ο βουλευτής Τρικάλων και υπεύθυνος τομέα Περιβάλλοντος και Ενέργειας της ΝΔ, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στο ίδιο συνέδριο επεσήμανε την ανάγκη στροφής σε φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα αρχής γενομένης από τα μέσα μαζικής μεταφοράς τα οποία θα πρέπει να χρησιμοποιούνται στη θέση των ιδιωτικών ΙΧ. «Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι η εφαρμογή των θεωριών και των σχεδίων.», σημείωσε.
Ζαχαριάδης (Elpedison): Με διαγωνισμούς και παραχωρήσεις να αναπτυχθούν οι υποδομές φόρτισης
Η πρόκληση για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα είναι ο τρόπος που θα επιλεγεί ώστε να επιτευχθεί η ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης, και ο κ. Νίκος Ζαχαριάδης, διευθύνων σύμβουλος της Elpedison, αναφέρθηκε στα πιθανά μοντέλα ανάπτυξης που μπορεί να ακολουθηθούν.
Όπως σημείωσε το 2030 ο εκτιμώμενος αριθμός των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα θα φθάσει τα 15.000 και κάθε σημείο φόρτισης θα δέχεται περίπου 700 επισκέψεις το χρόνο. «Το οικονομικό κίνητρο προέρχεται από την επίσκεψη του πελάτη και όχι από την κατανάλωση ρεύματος. Αντίθετα, υπάρχει ισχυρό κίνητρο να έχεις φορτιστή όταν κάνεις άλλες δραστηριότητας π.χ σε ένα parking», σημείωσε. Όπως εκτίμησε, η αποδοτικότερη ανάπτυξη επιτυγχάνεται με το «μοντέλο διαγωνισμού και παραχώρησης» και σημείωσε ότι πρέπει να επιτραπεί στους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας να εγκαθιστούν οι ίδιοι έξυπνους μετρητές.
Κοπανάκης (ΔΕΗ) : Χρειάζεται δέσμη κινήτρων για την ηλεκτροκίνηση
Το δίκτυο φορτιστών της ΔΕΗ θα είναι προσβάσιμο σε δημόσιους χώρους σημείωσε ο κ. Γιάννης Κοπανάκης, Γενικός Διευθυντής Εταιρικής Ανάπτυξης της ΔΕΗ. ενώ τόνισε την ανάγκη για την ανάπτυξη ενός ανταγωνιστικού μοντέλου προμήθειας εναλλακτικών καυσίμων σε όλο τον τομέα μεταφορών. «Όλες οι εταιρείες του τομέα θα πρέπει να έχουν δυνατότητα πρόσβασης χωρίς εμπόδια στον τελικό πελάτη. Πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα δραστηριοποίησης σε υποδομές αποθήκευσης, διακίνησης φυσικού αερίου (και ως εμπορική δραστηριότητα)», τόνισε. Τέλος, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα για θέσπιση ισχυρότερων κινήτρων προκειμένου να δοθεί έναυσμα για την πραγματική ανάπτυξη της αγοράς στις υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης (επιδότηση, διόδια, φοροελαφρύνσεις).
Η ηλεκτροκίνηση, σημείωσε, πρέπει να συνδυάζεται με πράσινη ενέργεια. Πρέπει να συνδυαστούν με νέα έργα ΑΠΕ. Προτείνουμε μια ολοκληρωμένη υπηρεσία : εξατομικευμένη μελέτη σε συνεργασία με μεγάλες εταιρείες του χώρου μεταφορών, υποδομές επαναφόρτισης και συντήρηση. Προσφέρουμε δηλαδή μια μακροχρόνια σύμβαση που θα περιλαμβάνει και το κόστος ενέργειας και το κόστος συντήρησης του εξοπλισμού. Συνεργαζόμαστε με εταιρείες του κλάδου και απευθυνόμαστε σε δήμους, τοπικές κοινότητες και σε εταιρείες που ασχολούνται με τον κλάδο των μεταφορών και των αστικών συγκοινωνιών».
Οικονομίδης -ΔΕΠΑ: Τα ηλεκτρικά οχήματα κοστίζουν το διπλάσιο από ό,τι τα συμβατικά CNG
Στην αναγκαιότητα να υπάρξουν συνέργειες μεταξύ των εταιρειών ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου αναφέρθηκε ο κ. Στέφανος Οικονομίδης, διευθυντής δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ ενώ εκτίμησε ότι «ο πλήρης εξηλεκτρισμός δεν σημαίνει απανθρακοποίηση. Θα μεσολαβήσουν μεταβατικές δεκαετίες καθώς δημιουργούνται σοβαροί προβληματισμοί. Ο άνθρακας και ο λιγνίτης θα αποσυρθούν με βραδείς ρυθμούς ενώ δεν υπάρχει σήμερα ηλεκτρική λύση για την εποχιακή διακύμανση της ζήτησης. Παράλληλα, δεν πρέπει να αγνοούμε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα κοστίζουν το διπλάσιο από ό,τι τα συμβατικά CNG», τόνισε.
«Η Πολιτεία θα πρέπει να ασχοληθεί συστηματικά με τα εναλλακτικά καύσιμα και να το κάνει με τρόπο οργανωμένο, να σχεδιάσει έναν οδικό χάρτη εναλλακτικών καυσίμων», ανέφερε. Σχετικά με τις επενδύσεις σε νέες υποδομές, τόνισε ότι υπό κατασκευή βρίσκονται 12 πρατήρια σε Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Ψαθόπυργο, Χαλκίδα, Καρδίτσα, Σχηματάρι, Λάρισα, Κοζάνη, Σέρρες, Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη και Θεσσαλονίκη.
Τσοπελογιάννης: Το κράτος δεν δίνει κίνητρα στους Ελληνες επιχειρηματίες
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου «Τσοπελογιάννης», κύριος Δημήτρης Τσοπελογιάννης , αναφέρθηκε στις μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης της υγραεριοκίνησης και της αεριοκίνησης και στο ρόλο που θα μπορούσε να παίξει το κράτος.
«Η ελληνική Πολιτεία πρέπει να μιμηθεί παραδείγματα όσον αφορά στους προμηθευτές, τους επαγγελματίες, την κατανάλωση και το περιβάλλον. Για παράδειγμα στη Νέα Υόρκη υπάρχουν 12.500 σχολικά που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα. Τα δικά μας σχολικά και τα οχήματα του ΕΚΑΒ μπορούν να κινηθούν με εναλλακτικά καύσιμα όπως είναι το φυσικό αέριο. Πρέπει να δώσουμε ώθηση στους επαγγελματίες όπως είναι οι οδηγοί ταξί και να αντλήσουν πλεονεκτήματα ειδικά τώρα που είναι αυξημένη η τιμή του πετρελαίου και της βενζίνης. Οι κρατικοί φορείς πρέπει να αναλάβουν δράση. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν ευρέως στην τεχνολογία και των εναλλακτικών καύσιμων. Οι βιομηχανίες αγκαλιάζουν τον κλάδο αλλά είναι άνιση η μεταχείριση μεταξύ εργοστασιακών και μη εργοστασιακών υγραεριοκίνητων. Όσα έχουν υποστεί μετατροπές από ελληνικές επιχειρήσεις πληρώνουν τέλη ενώ όσα εισάγονται από ξένες βιομηχανίες όχι. Το κράτος πρέπει να αποφασίσει με ποιους είναι και αν τελικά θα δώσει κίνητρα στους επιχειρηματίες του εξωτερικού ή στους Έλληνες».
Ταστάνης, (ΟΑΣΑ): Λεωφορεία προηγμένης τεχνολογίας θα κυκλοφορούν σύντομα στην Αθήνα
Νέα οχήματα προηγμένης τεχνολογίας θα κυκλοφορήσουν στην Αθήνα σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Αναστάσιος Ταστάνης. Όπως τόνισε, ο ΟΑΣΑ έχει μεγάλο μερίδιο στη συζήτηση για τις «πράσινες συγκοινωνίες».
Μιχαρικόπουλος- FORTISIS: Αναξιοποίητα τα κονδύλια για την ηλεκτροκίνηση
Στις αναξιοποίητες δυνατότητες χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά κονδύλια αναφέρθηκε ο κ. Δημήτρης Μιχαρικόπουλος, διευθυντής της FORTISIS. Όπως σημείωσε, από τα 1,6 δις ευρώ που εντάσσονται σε σχετικό πρόγραμμα από το ΕΣΠΑ τίποτα δεν έχει διατεθεί για την ηλεκτροκίνηση. Αναφορικά με την ανάπτυξη του δικτύου, σημείωσε ότι η χώρα βρίσκεται πίσω στο θέμα των σταθμών ταχείας φόρτισης ενώ υποστήριξε το μοντέλο της ανοιχτής ανταγωνιστικής αγοράς επισημαίνοντας ότι είναι «το μόνο που μπορεί να διασφαλίσει καλύτερα κόστη, υπηρεσίες και βιωσιμότητα στον τομέα της φόρτισης».
Μάλιστα, σημείωσε ότι η υπηρεσία φόρτισης δεν είναι πώληση ενέργειας μόνο αλλά περιλαμβάνει πολλά πράγματα. Όσον αφορά στην Ελλάδα, σημείωσε ότι «έξι στους επτά χρήστες δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ ένα κοινό σημείο φόρτισης πιθανώς επειδή δεν τους είναι βολικό. Πρέπει να υπάρξει βέβαια και δημόσιο δίκτυο φόρτισης. Πρέπει να δούμε υπό ποιες προϋποθέσεις θα γίνει αυτό».
Κονιστής (Volkswagen): Από το 2020 μπαίνει στο σχεδιασμό μας και η Ελλάδα
Το 2040 το 35% των συνολικών πωλήσεων της Volkswagen θα αφορά στα ηλεκτροκίνητα σημείωσε ο κ. Θανάσης Κονιστής, διευθυντής πωλήσεων και marketing της Volkswagen. Όσον αφορά στο κόστος, σημείωσε ότι για την ηλεκτροκίνηση το κόστος το 2019 μειώθηκε κατά 90%, Όπως είπε η Ελλάδα έχει μείνει πίσω στον κλάδο αυτό σε σχέση με την Ευρώπη και σημείωσε ότι πέρυσι πωλήθηκαν κάτω από 100 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ενώ ο συνολικός στόλος δεν ξεπερνά τα 400. Ο ίδιος τόνισε ότι πρέπει να δοθούν κίνητρα για τη δημιουργία υποδομών φόρτισης ενώ ανέφερε ότι από 2020 στα σχέδια της εταιρείας ανάπτυξης υποδομών μπαίνει και η Ελλάδα.
Αναφερόμενος στην αεριοκίνηση, σημείωσε ότι ως κλάδος έχει κάνει πολλά βήματα προόδου τα τελευταία χρόνια. Ο αριθμός των εργοστασιακών προτάσεων αυξάνεται και από τα δύο μοντέλα που είχαν τεθεί στη διάθεση των καταναλωτών το 2013 έχουμε φθάσει στα έξι.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Η Aston Martin στρέφεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πάει στην Κίνα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Diesel-gate: Αντιμέτωπη με νέα μαζική ανάκληση αυτοκινήτων η Volkswagen
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Στο «μάτι του κυκλώνα» η Jumbo για τα εργασιακά – Πάγωσε η εφαρμογή των νέων συμβάσεων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σαφάρι των 35 τρισ. – Γιατί οι επενδυτές δεν φοβούνται την Ελλάδα
- Πανικός στις Μαρίνες από τους ελέγχους σε θαλαμηγούς: Ανασφάλιστος ακόμη και ο πλοίαρχος σε πολυτελές σκάφος εφοπλιστή!
- Κερδισμένο το Airbnb στην Ελλάδα από την επιμήκυνση της σεζόν
- Novo Nordisk: Ο «βασιλιάς» στην αγορά της απώλειας βάρους χάνει το θρόνο του;