ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Το όνειρο του κάθε Καρδαμυλίτη ήταν να γίνει ναυτικός και καραβοκύρης. Πολλοί από αυτούς που ασχολήθηκαν με την θάλασσα εξελίχθηκαν σε εφοπλιστές.
Με λίγα λόγια: Οι περισσότεροι Έλληνες ναυτικοί, αλλά και οι περισσότεροι Έλληνες εφοπλιστές, τους τελευταίους δύο αιώνες, έλκουν την καταγωγή τους από το μικρό αυτό χωριό της Χίου.
Η οικογένεια Ξυλά, είναι μία από τις παραδοσιακές ναυτικές οικογένειες των Καρδαμύλων της Χίου. Λέγεται ότι το αρχικό επώνυμο της οικογένειας ήταν Ποντικός, όμως, επειδή ο γενάρχης μετέφερε ξυλεία με το καΐκι του, πήρε το προσωνύμιο “Ο Ξυλάς”.
Ο Γιάννης Α. Ξυλάς είναι ο κύριος εκπρόσωπος αυτής της ναυτικής οικογένειας, ενώ τα παιδιά του, Αντώνης, Διαμαντής και Μάρκος, αποτελούν την νεότερη γενιά.
Ο Γιάννης Ξυλάς, που είναι γιος του Αντώνη Ιωάννη Ξυλά, σήμερα είναι ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ariston Navigation Corp. και της “Μέλισσα” Ναυτική Εταιρεία.
Αποφοίτησε από το Κολλέγιο Αθηνών το 1982 και από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια με ειδίκευση στα οικονομικά το 1986, όπου παρακολούθησε επίσης μια σειρά από μαθήματα στο Wharton School of Business.
Το 1987, ολοκλήρωσε ένα 9μηνο πρόγραμμα στελεχών επιχειρήσεων στο κέντρο εκπαίδευσης της Citicorp στη Νέα Υόρκη.
Μετά τον απροσδόκητο θάνατο του πατέρα του, επέστρεψε στην Ελλάδα αναλαμβάνοντας τη διεύθυνση της Astron Maritime SA, μιας οικογενειακής επιχείρησης διαχείρισης, τότε, είκοσι πλοίων χύδην φορτίου.
Αργότερα ίδρυσε την Ariston Navigation Corp., που ειδικεύεται σε φορτηγά πλοία και containers, και τη Μέλισσα Ναυτική Εταιρεία, η οποία ειδικεύεται στον σχεδιασμό και τη λειτουργία τσιμεντοφόρων πλοίων.
Σήμερα, ο Όμιλος διαχειρίζεται ένα στόλο από οκτώ πλοία: Δύο από αυτά είναι Camsarmax και 5 Handysize. Η συνολική χωρητικότητα του στόλου ανέρχεται σε 344.154 dwt.
Ο Γιάννης Ξυλάς, συμμετέχει ενεργά στα θεσμικά όργανα του ελληνικού εφοπλισμού και σήμερα είναι ταμίας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Επίσης, είναι μέλος του American Bureau of Shipping, της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής του Lloyd’s Register, του Διοικητικού Συμβουλίου της Helmepa και έχει υπηρετήσει δύο θητείες ως πρόεδρος της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιώς.
Η πρώτη σύζυγος του Γιάννη Ξυλά, ήταν η Μαρία Δ. Πατέρα, αδελφή του Νίκου Πατέρα, που πέθανε πριν το 2021.
Η δεύτερη γυναίκα του Γιάννη Ξυλά είναι η ΄Ελενα Μαντζαβίνου, κόρη του καθηγητή Οδοντιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών Ζαχαρία Μαντζαβίνου και αδελφή της Μαρίζας Μαντζαβίνου, πρώην γυναίκας του Τζώρτζη Κουτσολιούτσου.
Πρόσφατα η εφοπλιστική και κοσμική Αθήνα, το Σάββατο, στις 11 Μαΐου, καμάρωσε το λαμπερό γάμο του γιου Αντώνη Ξυλά με την εκλεκτή της καρδιάς του Ιφιγένειας Πρωτονοταρίου. Μητέρα του Αντώνη Ξυλά, ήταν η αείμνηστη Μαρία Πατέρα.
Ο Αντώνης Ξυλάς, αγόρασε και διαχειρίζεται το κτίριοhttps://www.mononews.gr/wp-content/uploads/2024/05/240519234138_ksilas-mantzavinou.jpg The One Acropolis στην οδό Αρδηττού όπου διαμένει ο Στέφανος Κασσελάκης, από την πρώτη ημέρα που ήρθε στην Ελλάδα, μαζί με τον Τάιλερ Μάκμπεθ.
Το κτίριο, ο Αντώνης Ξυλάς, το αγόρασε από την Τράπεζα Πειραιώς αντί 1,5 εκατ. ευρώ και ανακαίνισε πλήρως.Το κτίριο αποτελείται από 9 σουίτες. Η κάθε σουίτα διαθέτει 1 ή 2 υπνοδωμάτια, τηλεόραση επίπεδης οθόνης και κλιματισμό καθώς επίσης και 1 ή 2 μπάνια.
Η οικογένεια
Ο Μιχαήλ Μάρκου Ξυλάς (1899 -1982) θεωρείται ο γενάρχης της οικογένειας, ο οποίος ίδρυσε την ναυτιλιακή εταιρεία Faros Shipping Ltd στο Λονδίνο.
Στην εταιρεία, το 1958, εισήλθε ο ανιψιός του, δικηγόρος Αντώνης Ι. Ξυλάς ( 1921 -1987), ο οποίος ήταν παντρεμένος με την Κυριακή Πουτού, κόρη του Παναγιώτη Πουτού, που κατείχε ποσοστά στην εταιρεία.
Το 1963 ιδρύθηκε η Pyrsos Shipping Company Ltd στον Πειραιά και το 1964 η ναυτιλιακή εταιρεία Ariston Maritime.
Τα γραφεία της εταιρείας στη Βρετανική πρωτεύουσα, στο Λονδίνο, ανέλαβαν οι Μ.Μ. Ξυλάς και Α. Κομνηνός και στον Πειραιά, τα αδέλφια Αντώνης και Μάρκος Ξυλάς ( 1913 – 2001), ο οποίος ως πλοίαρχος ταξίδευε με τα πλοία της εταιρείας.
Το 1982, έτος που πέθανε ο Μ.Μ. Ξυλάς, τη διεύθυνση της εταιρείας ανέλαβε ο Αντώνης Ι. Ξυλάς. Όμως, το 1987, πέθανε και ο Αντώνης Ξυλάς, οπότε η ναυτιλιακή επιχείρηση πέρασε στη νεότερη γενιά.
Ο Νίκος Κομνηνός – Ξυλάς ανέλαβε το γραφείο στο Λονδίνο και το γραφείο της Ακτής Μιαούλη,ο Ιωάννης Α. Ξυλάς.
Η εταιρεία Faros, από το 1950 έως τα μέσα της δεκαετίας του 1980 ναυπήγησε περί τα σαράντα πλοία. Μάλιστα από το 1968 μέχρι το 1988, από τα ναυπηγεία IHI παρέλαβε τριάντα τέσσερα πλοία.
Όμως, προς το τέλος της δεκαετίας του ’80, η Ματρώνα Ξυλά – Ergon, μαζί με τον γιό της Νίκο Κομνηνό – Ξυλά, αυτονομήθηκαν με τις εταιρείες Faros και Astron.
Ο Ιωάννης Α. Ξυλάς, με τις αδελφές του, Χαρά Σταματιάδη και Κατερίνα Ξυλά – Loth, ίδρυσαν το 1989 την ναυτιλιακή εταιρεία Pyrsos Managing Company και το 2002, την Ariston Navigation Corp.
Η Μαρία Δ. Πατέρα
Η Μαρία Δ. Πατέρα υπήρξε μια καλλονή και αξιαγάπητη, όμως πέθανε πρόωρα σε ηλικία 56 ετών. Ο γιος της Αντώνης Ξυλάς, γνωστοποιώντας τον θάνατο της, έγραψε στο Instagram: «Θέλω μια τελευταία αγκαλιά…».
H Μαρία, ήταν η πρωτότοκη κόρη του Διαμαντή Πατέρα και αδελφή του Νικόλα Πατέρα, είχε τελέσει τον πρώτο της γάμο με τον επιχειρηματία στο χώρο του επίπλου και τραγουδοποιό Χρήστο Κυριαζή, με τον οποίο απέκτησαν ένα γιο, τον Άρη Ξυλά.
Μάλιστα, τα περισσότερα τραγούδια, όπως λέγεται και γράφτηκε, ο Χρήστος Κυριαζής, έγραψε και τα τραγούδησε για την Μαρία Πατέρα.
Οι απόψεις του Γιάννη Ξυλά
Ο Γιάννης Ξυλάς, ο οποίος είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου και ταμίας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, πρόσφατα αναφέρθηκε και ανέλυσε την τρέχουσα κατάσταση της παγκόσμιας ναυτιλίας και επισήμανε ότι η “ναυτιλία χαρακτηρίζεται ως κλάδος από ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα” και προσέθεσε:
“Η ελληνική ναυτιλία δραστηριοποιείται κυρίως στον τομέα bulk / tramp που εξειδικεύεται στη μεταφορά βασικών προϊόντων, όπως σιτηρά και γεωργικά προϊόντα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο, μεταλλεύματα και χημικά που είναι αναγκαία για την επιβίωση και την ευημερία των πληθυσμών σε όλο τον πλανήτη.
Καθώς ο τομέας της bulk/tramp ναυτιλίας χαρακτηρίζεται από ευελιξία, χωρίς να ακολουθεί τακτικά δρομολόγια, ο ελληνόκτητος στόλος έχει την ικανότητα να προσαρμόζεται άμεσα σε μεταβαλλόμενες ή νέες εμπορικές ροές και πρότυπα”.
Επίσης, ο Γιάννης Ξυλάς, υπογράμμισε ότι “ζούμε σε μία περίοδο όπου η μία πρόκληση διαδέχεται την άλλη και μάλιστα με καταιγιστικούς ρυθμούς” και συνέχισε:
“Η ναυτιλία, η παγκόσμια βιομηχανία η οποία, με το σημαντικό μεταφορικό της έργο, συνδέει χώρες και οικονομίες, δεν μένει ανεπηρέαστη. Αντιθέτως και λόγω του διεθνούς χαρακτήρα της, βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπη με πολλές και διαφορετικές προκλήσεις, περιβαλλοντικές, γεωπολιτικές, οικονομικές, τεχνολογικές.
Οι θαλάσσιες μεταφορές αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του παγκόσμιου εμπορίου, καθώς σχεδόν το 90% των εμπορευμάτων μεταφέρονται με πλοία. Η ναυτιλία μας είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία όλων των πολιτών του κόσμου. Διασφαλίζει την απρόσκοπτη παροχή βασικών αγαθών, ενεργειακών προϊόντων και πρώτων υλών.
Η διαβίωση δισεκατομμυρίων ανθρώπων εξαρτάται από την ομαλή λειτουργία της. Αποτελεί επίσης, τον ενεργειακά αποδοτικότερο τρόπο μεταφοράς αγαθών. Και όχι μόνο αυτό.
Συνεχίζει να βελτιώνει κάθε χρόνο το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα σε σχέση με άλλους κλάδους. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ τα τελευταία 20 χρόνια, το θαλάσσιο εμπόριο διπλασιάστηκε, σε tonne miles, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία μειώθηκαν από το 2,9% το 2000, στο 2,% το 2022.
Και μην ξεχνάμε ότι η ναυτιλία είναι αυτή που θα μεταφέρει σε κάθε γωνιά του κόσμου τα νέα εναλλακτικά καύσιμα, απαραίτητα για την απανθρακοποίηση και για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του πλανήτη.
Ξεκάθαρα, λοιπόν, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, ο κλάδος μας διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και αποτελεί μέρος της λύσης”.
Επίσης, ο Γιάννης Ξυλάς, είπε ότι “αυτή είναι η αλήθεια που πρέπει να υπογραμματιστεί στη συζήτηση για τις αλήθειες και τους μύθους της ενεργειακής μετάβασης του κλάδου” και πρόσθεσε:
“Η άλλη μεγάλη αλήθεια είναι ότι χωρίς νέα εναλλακτικά καύσιμα δεν είναι θα είναι εφικτή η πλήρης απεξάρτηση της ναυτιλίας από άνθρακα. Ασφαλώς δεν υπάρχει μία και μοναδική λύση – πανάκεια στο θέμα των εναλλακτικών καυσίμων.
Η θέση μας είναι ότι απαιτείται έρευνα προσανατολισμένη προς τη σωστή κατεύθυνση, προκειμένου να αναδυθούν νέα ναυτιλιακά καύσιμα που θα εξυπηρετούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όλων των ναυτιλιακών τομέων και τα οποία δεν υποσκάπτουν τη βιωσιμότητα τους,
Χρειαζόμαστε, λοιπόν, εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών ρύπων που θα είναι καταρχήν ασφαλή για τους ναυτικούς μας, για τα πλοία μας και το περιβάλλον. Διαθέσιμα ανά τον κόσμο αλλά και οικονομικά και ανταγωνιστικά”.
Τέλος, ο Γιάννης Ξυλάς, τόνισε ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών στηρίζει σθεναρά τη στρατηγική του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, ωστόσο θα πρέπει να καταρριφθεί και ένας άλλος μεγάλος μύθος: ότι η ναυτιλία έχει τον τρόπο να κάνει την ενεργειακή μετάβαση μόνη της”.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Θετικές προοπτικές για την οικονομία το 2025 – Σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις
- Public: Εγγύηση Χαμηλότερης Τιμής στο 99,98% των Προϊόντων – Ρεκόρ Ικανοποίησης Πελατών
- Jefferies για Εθνική Τράπεζα: Κορυφαία επιλογή από τις ευρωπαϊκές μετοχές το 2025
- ΟΒ Streem: Εντυπωσιακή η συμμετοχή παιδιών από Ασπρόπυργο και Ελευσίνα στο τουρνουά ποδοσφαίρου, basket και volley