Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Οικογένεια Τσατσαρωνάκη (Το Μάννα): Μετασχηματίζεται σε όμιλο και ανεβαίνει κατηγορία

Ελένη Τσατσαρωνάκη

Ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της οικογενειακής επιχείρησης «Το Μάννα Τσατσαρωνάκης» ανοίγει με την έναρξη λειτουργίας του παλιού εργοστασίου της Nutriant (πρώην Κατσέλης) που είχε εξαγοράσει προ τριετίας.

Με παραγωγική βάση στην ηπειρωτική Ελλάδα, την ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας αλλά και την επέκταση σε νέες προϊοντικές κατηγορίες με βάση το αλεύρι, η οικογένεια Τσατσαρωνάκη στοχεύει στην ενίσχυση της ηγετικής θέσης που έχει στην εγχώρια αγορά παξιμαδιού αλλά και άνοιγμα στις διεθνείς αγορές.

Διαχωρισμός των δραστηριοτήτων

Παράλληλα προχωρά στην αναδιάρθρωση της εταιρείας με διαχωρισμό των τριών δραστηριοτήτων που έχει παρουσία, τη μεταποίηση, την αγροτική παραγωγή και τον τουρισμό βάζοντας πλώρη για τη δημιουργία ενός ομίλου, όπως ανέφερε σε δημοσιογραφική εκδήλωση η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Ελένη Τσατσαρωνάκη.

«Ζήσαμε το μεγάλο εθνικό πρόβλημα της καθυστέρησης απονομής δικαιοσύνης και τώρα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε, καθώς σχεδιάζουμε ένα πλούσιο χαρτοφυλάκιο νέων προϊόντων με βάση το αλεύρι, σε διαφορετικές κατηγορίες, πάντοτε με τη γνωστή ποιότητα του “Μάννα”. Δημιουργούμε, λοιπόν, το δικό μας “μεταφορικό ισοδύναμο” με παραγωγικό κέντρο και στην Αθήνα» τόνισε η επικεφαλής της εταιρείας.

«Επιτυγχάνουμε εταιρική διαφοροποίηση συνδυάζοντας την αγροτική παραγωγή με τη διατροφή και τον τουρισμό», τόνισε η κ. Ελένη Τσατσαρωνάκη, κάνοντας σύντομες αναφορές:

• Στο ξενοδοχείο Molos Bay του Ομίλου στην Κίσαμο, που λειτουργεί και ως συμπληρωματικός πόλος, καθώς οι πελάτες καταναλώνουν και δοκιμάζουν γεύσεις, βιωματική διαδικασία η οποία λειτουργεί πιλοτικά για διατροφικές ιδέες και συνταγές.

• Στο εγχείρημα του «Λιοκάλυβου» στα Φαλάσαρνα, που συνδέει τον φυσικό χώρο με τη διατροφή και την ευεξία (place and well-being).

• Στο παραγωγικό συγκρότημα (θερμοκήπια) στα Φαλάσαρνα, σε έκταση 40.000 τετραγωνικών μέτρων, που είναι πλέον μια αυτοτελής δραστηριότητα. Στα συγκεκριμένα θερμοκήπια παράγονται ντομάτες και τοματίνια, ενώ σε ελαιώνες της ευρύτερης περιοχής παράγεται ελαιόλαδο, δηλαδή βασικά προϊόντα για κάθε ελληνικό νοικοκυριό.

Στο εργοστάσιο έκτασης 23.000 τ.μ. στις Αχαρνές Αττικής που εξαγόρασε η εταιρεία σε πλειστηριασμό τον Μάιο του 2021 έναντι 6,2 εκατ. ευρώ και το οποίο εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει την Ανοιξη του 2025, θα μεταφερθεί η παραγωγή από τον Κίσσαμο Χανίων όπου εκεί θα διατηρηθεί η παραγωγή του παραδοσιακού χειροποίητου παξιμαδιού ενώ θα λειτουργήσει και ένα σύγχρονο κέντρο διανομής.

Παράλληλα, συνεχίζεται αδιάλειπτα η λειτουργία των παραγωγικών εγκαταστάσεων στην έδρα της εταιρείας, τον Πλάτανο. Η δεύτερη παραγωγική μονάδα της εταιρείας, στην Κρήτη, στο Βαρύπετρο του Δήμου Χανίων έχει αρχίσει, ήδη, να προσφέρει αποδοτικότερη ανταπόκριση στις παραγγελίες», επισήμανε η κ. Ελένη Τσατσαρωνάκη.

Νέα προϊόντα με έμφαση στην καινοτομία

«Κλειδί» για να αποκτήσει δυναμική πρόσβαση στις διεθνείς αγορές, με τις εξαγωγές σήμερα να αντιστοιχούν περίπου στο 7% του τζίρου είναι τα νέα προϊόντα. Όπως είπε η κ. Τσατσαρωνάκη δεν αποκλείεται να δούμε προϊόντα όπως η φρυγανιά ή το ψωμί του τοστ, αλλά “πολύ διαφορετικά από αυτά που κυκλοφορούν στην αγορά”.

Όπως το «Δαγκωτό» ένα νέο προϊόν που κυκλοφορεί σε σακούλα zipp με day pack κλείσιμο και έχει καταφέρει μέσα σε έναν χρόνο οι πωλήσεις να αντιστοιχούν στο 10% του τζίρου της εταιρείας. Ανήκει στην κατηγορία του παξιμαδιού ωστόσο «κλέβει» τζίρο από γειτνιάζουσες κατηγορίες στο snacking ενώ έχει τοποθετηθεί και στη μικρή λιανική.

Με βάση τα μερίδια αγοράς, όπως προκύπτουν από τη NielseniQ για το 2023, που παρουσίασε στην εκδήλωση ο διευθυντής Πωλήσεων, Θανάσης Τσακαρδάνος, η εταιρεία έχει το υψηλότερο μερίδιο αξίας στα branded προϊόντα στην κατηγορία παξιμαδιού με 38%. Ταυτόχρονα, διατηρεί την πρώτη θέση στις υποκατηγορίες:

• χωρίς αλάτι: 46%

• ελαιολάδου: 46% (η υποκατηγορία στον κλάδο καταλαμβάνει το 30%)

• σίκαλης: 32%

• κριθαρένια: 28%

• κριθαροκουλούρες: 24% ενώ κατέχει και τη δεύτερη θέση στην υποκατηγορία χαρούπι με μερίδιο 20%.

Ανάπτυξη τζίρου και όγκου πωλήσεων στο τετράμηνο

Ως προς τις επιδόσεις τη φετινή χρονιά στο πρώτο τετράμηνο η εταιρεία τρέχει με 3,7% σε τζίρο και σε όγκο η ανάπτυξη είναι 4,5%, ενώ το 2023 σημείωσε ανάπτυξη κατά 4,5%, κλείνοντας στα 22 εκατ. ευρώ με τις καθαρές πωλήσεις να είναι πάνω από 12 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας Παναγιώτη Σταθόπουλο, η εταιρεία φέτος δεν έχει προβεί σε ανατιμήσεις, με την τελευταία να γίνεται το 2022, απορροφώντας πάνω από το 80% του κόστους παραγωγής «Αντιλαμβανόμενοι νωρίς την πληθωριστική τάση, καταφέραμε να κλείσουμε νωρίς συμβόλαια υψηλής ποσότητας πρώτων υλών για την επίτευξη καλύτερων τιμών, ενώ αντίστοιχες συμφωνίες έγιναν στο πλαίσιο των μεταφορών με συνεχή διαπραγμάτευση των καλύτερων δυνατών τιμών για να ελαχιστοποιηθεί τυχόν επιβάρυνση, με παράλληλα συγκράτηση των λοιπών γενικών εξόδων, μέσα από τη συνεχή παρακολούθηση, με στόχο τη χρηστή διοίκηση.

Όλα αυτά, με την ταυτόχρονη απορρόφηση του μεγαλύτερου μεριδίου αυξήσεων σε κατηγορίες που ήταν αναπόφευκτες (υγρά καύσιμα, ενέργεια κ.λπ.) οδήγησαν στην πολιτική χαμηλών αυξήσεων στις τελικές τιμές των παραγόμενων προϊόντων», επισήμανε ο κ. Σταθόπουλος.

Διαβάστε επίσης:

Οικογένεια Ξυλά: Μια ναυτική οικογένεια από τα Καρδάμυλα που συνεχίζει με Ariston τρόπο

Υπουργείο Υποδομών: Τρία έργα-σημαίες άνω των €2,5 δισ. κολλούν στο ΣτΕ – Ποιοι έχουν προσφύγει και τι γίνεται με τις αναβολές

Αλλαγές στις ασφαλιστικές εταιρείες – Τα νέα πρόσωπα και οι στρατηγικές