Το Helikon Investments, ένα νέο ιταλικό fund, που ιδρύθηκε το 2019, φέρεται να είναι ο πιθανότερος αγοραστής για το πακέτο των 6 εκατ. μετοχών της Lamda Development (3,4% του κεφαλαίου) που αποφάσισε να πωλήσει η οικογένεια Λάτση. 

Η αξία του πακέτου εάν πουληθεί, όπως εκτιμάται, στα 5,6 ευρώ ανά μετοχή θα ανέλθει στα 33,6 εκατ. ευρώ. 

Η συναλλαγή, σύμφωνα με πηγές,  θα γίνει μέσω της ελληνικής Χρηματιστηριακής εταιρείας EUROXX. 

Το Helikon ιδρύθηκε από μια ομάδα έμπειρων managers που έως το 2019 ήταν στελέχη του Kairos L/S, ενός fund της ελβετικής τράπεζας Julius Baer. 

Πρόκειται για τους  Federico Riggio, Michele Fiumara, David Grazzini, Vittorio Villa, και Flavio Russo. 

Το Helikon, σύμφωνα με στοιχεία του 2019, έχει κεφάλαια υπό διαχείριση (AUM) 500 εκατ. δολάρια. H έδρα της εταιρείας είναι στο Μιλάνο και στο Λονδίνο.

Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή έγινε γνωστό ότι η οικογένεια Λάτση (μερίδα Μαριάννας Λάτση), εκτός από τις 8.900.000 μετοχές της Lamda (σε 3 διαφορετικά πακέτα) που πούλησε μέσω του ΧΑ, προτίθεται να ρευστοποιήσει επιπλέον 6 εκατ. μετοχές της εισηγμένης. 

Συνολικά δηλαδή το 8,43% των μετοχών της Lamda Development, συνολικής αξίας 84 εκατ. ευρώ.

Η τιμή της μετοχής ΛΑΜΔΑ 0,27% 7,45 την Παρασκευή έκλεισε στα 6.02 ευρώ ενώ αυτή την ώρα υποχωρεί στα 5,87 ευρώ (-3,45%).

Σημειώνεται ότι μετά την πώληση των 14,9 εκατ. μετοχών το ποσοστό του μεγαλομετόχου δηλαδή της οικογένειας Λάτση, στην LAMDA θα διαμορφωθεί πέριξ του 42,2%.  Το 5.03% των μετοχών που πουλήθηκαν την Παρασκευή έχει επιβεβαιωθεί ότι αγοράστηκαν από το βρετανικό fund Brevan Howard,  μέτοχος και ιδρυτής του οποίου είναι μεταξύ άλλων και ο Έλληνας fund manager Τρύφων Νάτσης.

Η απόφαση της κ. Λάτση

Η απόφαση της κ. Μαριάννας Λάτση να αποχωρήσει από την Lamda και το έργο του Ελληνικού, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της διαφοροποίησης των επενδυτικών επιλογών και δραστηριοτήτων της οικογένειας της.

Η στρατηγική της οικογένειας είναι να επικεντρωθεί κυρίως σε επενδυτικές δραστηριότητες στην ναυτιλία, μέσω της LATSCO στην οποία ηγείται ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης. Μάλιστα η πορεία της Latsco κρίνεται ιδιαίτερα θετική όπως έχει σημειώσει πολλές φορές το mononews.gr 

Όπως γίνεται γνωστό, με το έργο του Ελληνικού, να εισέρχεται πλέον στην τελική ευθεία, η οικογένεια της κας Λάτση έκρινε ότι ο χρόνος είναι κατάλληλος για τις επενδυτικές δραστηριότητες στις οποίες έχει επικεντρωθεί.

Αντίθετα οι οικογένειες Σπύρου Λάτση και Μαργαρίτας Λάτση ακολουθώντας διαφορετική επενδυτική στρατηγική έχουν εστιάσει, μεταξύ άλλων, και στον τομέα ανάπτυξης ακινήτων και, όπως έχουν κάνει γνωστό μέσω ανακοίνωσης της CLH “διατηρούν τη συμμετοχή τους στη Consolidated Lamda Holdings (CLH) και στηρίζουν πλήρως το έργο ανάπτυξης του Ελληνικού”.

H Latsco Shipping

Το ναυτιλιακό σκέλος του ομίλου Λάτση, η Latsco Shipping Ltd, έχει  έδρα στο Μονακό. 

Οι εμπορικές δραστηριότητες διεκπεραιώνονται από τη Latsco Ltd με έδρα στο Λονδίνο και η τεχνική διαχείριση των πλοίων από τη Latsco Marine Management INC με έδρα στην Αθήνα. 

Η εταιρεία ελέγχει σήμερα έναν σύγχρονο στόλο 27 πλοίων εκ των οποίων 13  medium range  product tankers, πέντε long range product tankers, και εννέα πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG carriers). Επίσης τέσσερα πλοία είναι υπό ναυπήγηση.

Στο Λονδίνο μια έμπειρη αφοσιωμένη και εξειδικευμένη ομάδα επαγγελματιών επιβλέπει τις ναυλώσεις την εμπορική διαχείριση των πλοίων και την ασφαλιστική τους κάλυψη.

Στην Αθήνα, η Latsco Marine Management INC, η in house εταιρεία του ομίλου, διασφαλίζει ότι η μεταφορά όλων των φορτίων γίνεται με ασφάλεια εγκαίρως και χωρίς απρόοπτα.

Το 2017 συστάθηκε ο όμιλος Maria Shipmanagement Group. Κάτω από την ομπρέλα του υπάρχουν δύο εταιρείες: η Maria Bulkers, με στόλο τεσσάρων φορτηγών πλοίων τύπου Supramax, και η Maria Tankers, με τέσσερα δε&δεξαμενόπλοια τύπου Aframax.

Επίσης τον Αύγουστο του 2019 συστάθηκε η  Latsco LNG Marine Management του Ομίλου Λάτση. 

Η εταιρεία σε πρώτη φάση θα διαχειριστεί τα δύο πρώτα πλοία της LNG τα οποία θα είναι νεότευκτα και θα παραδοθούν το 2021. 

Θα είναι χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων και θα κατασκευαστούν στα κορεατικά ναυπηγεία της Hyundai heavy Industries.

Federico Riggio, Helikon Investments