• Ναυτιλία

    Οικογένεια Λασκαρίδη: Δυναμικό come back με νέες παραγγελίες

    Θανάσης Λασκαρίδης, εφοπλιστής


    Με την παραγγελία τριών νέων φορτηγών πλοίων τύπου kamsarmax -και option για ένα ακόμη- η ναυτιλιακή Lavinia Bulk, συμφερόντων της οικογένειας Λασκαρίδη κάνει δυναμική εκκίνηση για το 2018. Η παραγγελία έγινε στα κινέζικα ναυπηγεία Penglai Zhongbai Jinglu και η αξία της εκτιμάται ότι κυμαίνεται στα 100 εκατ. δολ. Σημειώνεται ότι η εταιρία έχει δείξει και στο παρελθόν την προτίμηση της στα συγκεκριμένα ναυπηγεία, έχοντας κατασκευάσει εκεί 25 φορτηγά πλοία χωρητικότητας από 63.000 dwt έως 81.000 dtw από το 2012.

    Πληροφορίες που επικαλείται το tradewinds αναφέρουν ότι το κόστος για κάθε νέο πλοίο που θα αποκτήσει η Lavinia θα κυμανθεί στα 25 με 26 εκατ. δολ., δηλαδή στα τρέχοντα επίπεδα που επικρατούν στην αγορά. Αναλυτές επισημαίνουν ότι πιθανόν η συμφωνία να αποτελεί μία από τις τελευταίες ευκαιρίες για την κατασκευή του φτηνότερου τεχνικού προτύπου εκπομπών NOx Tier II.

    Τα σκάφη έχει προγραμματιστεί να παραδοθούν στην εταιρία κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2019 και το πρώτο εξάμηνο του 2020.

    Σημειώνεται ότι οι τιμές των νεότευκτων πλοίων παρέμειναν χαμηλές σε σχέση με αυτές της αγοράς των μεταχειρισμένων, γεγονός που οδήγησε αρκετούς πλοιοκτήτες στα ναυπηγεία για νέες παραγγελίες, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις επενδυτικές ευκαιρίες.

    Ωστόσο, οι μέσες τιμές κατασκευής kamsarmax αυξήθηκαν κατά 3,5% τους τελευταίους τρεις μήνες, σύμφωνα με τους Clarksons, και ξεκινούν το 2018  στα 25,5 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 24,5 εκατ. δολάρια πέρυσι.

    Την ίδια ώρα και στα μεταχειρισμένα πλοία οι αξίες κινούνται το τελευταίο διάστημα ανοδικά, καθώς επικρατούν θετικές προοπτικές για τις εμπορικές συναλλαγές στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου.

    Συγκεκριμένα, οι τιμές μεταπώλησης στα πλοία τύπου kamsarmax μεταχειρισμένα πέντε ετών, έχουν αυξηθεί στα 22,5 εκατ. δολ. από το χαμηλό των 14 εκατ. δολ. που βρέθηκαν πέρυσι.

    Η ναυτιλιακή Lavinia διαχειρίζεται στόλο με 40 σύγχρονα φορτηγά πλοία σε μία από τις πιο δύσκολες αγορές των τελευταίων δεκαετιών, ωστόσο δείχνει ακόμη επιθυμία για την παραγγελία νέων πλοίων, αποτυπώνοντας τις προσδοκίες της για βελτίωση της αγοράς ξηρού φορτίου το επόμενο διάστημα.

    Πάνος Λασκαρίδης
    Πάνος Λασκαρίδης. Εφοπλιστής

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κρίτων Λεντούδης: Νέα εποχή για την Evalend Shipping

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χρ. Οικονόμου: Νέο πλοίο και ισχυρό deal για την MS Cardiff Gas

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ευ. Πιστιόλης: Οι πρώτες business του εφοπλιστή για το 2018

     



    ΣΧΟΛΙΑ