ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ειδικότερα, οι πωλήσεις προσαρμοσμένες σε συναλλαγματικές ισοτιμίες, εμφανίστηκαν μειωμένες κατά 4% στα 45,1 δισ. ευρώ για το οικονομικό έτος 2024 έως τον Αύγουστο.
Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο έτος, η εταιρεία κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων, όταν αύξησε τις τιμές, μετά από την εκτόξευση του πληθωρισμού.
Παρόλο που τα έσοδα της εταιρείας συρρικνώθηκαν, όταν μείωσε τις τιμές των πιο δημοφιλών προϊόντων της πέτυχε ένα υψηλότερο μερίδιο αγοράς, περισσότερες επισκέψεις στα καταστήματα και αύξηση της επισκεψιμότητας στο διαδίκτυο, σύμφωνα με την εταιρεία.
«Όταν μειώνουμε τις τιμές, το επιχειρηματικό μας μοντέλο λειτουργεί», δήλωσε ο Jon Abrahamsson Ring, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Inter Ikea, του παγκόσμιου franchise του brand.
«Όταν αυξάνουμε τις τιμές, αυξάνεται και ο κίνδυνος για το επιχειρηματικό μας μοντέλο», συμπλήρωσε.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία, που παραδοσιακά δεν συνδέεται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, έχει επενδύσει για να βελτιώσει τις διαδικτυακές της δυνατότητες.
Οι πωλήσεις στο διαδίκτυο αντιπροσώπευσαν το 26% των πωλήσεων της Ikea το 2024, από 5% το 2019, το οποίο ο Ring απέδωσε στις περισσότερες τοποθεσίες για παραλαβή των προϊόντων.
Σημειώνεται ότι η Ikea άνοιξε τρία καταστήματα πλήρους μεγέθους, 8 μικρότερα καταστήματα και 44 νέες εξειδικευμένες τοποθεσίες κατά τη διάρκεια του έτους.
Οι αυξομειώσεις στις τιμές και ο πληθωρισμός
Ο σουηδικός κολοσσός ο οποίος δραστηριοποιείται σε 63 χώρες και απασχολεί περισσότερους από 200.000 εργαζομένους, αύξησε τις τιμές το 2022, λόγω πληθωρισμού.
Όταν έγιναν οι ανατιμήσεις, ο Abrahamsson Ring ανέφερε ότι «πονάει η καρδιά του».
Ωστόσο, η εταιρεία μείωσε τις τιμές περίπου 10% το περασμένο έτος, σύμφωνα με τον Abrahamsson Ring, ο οποίος ανέφερε ότι η επιχείρηση ελπίζει να συνεχίσει να μειώνει τα κόστη στο μέλλον.
«Η ΙΚΕΑ πρέπει πάντα να μειώνει τις τιμές σε κάποιο ποσοστό κάθε χρόνο. Αυτό ήταν το μοντέλο για να αναπτυχθούμε», τόνισε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι χαμηλές τιμές αποτελούν ένα βασικό στοιχείο της απήχησης που γνωρίζει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια.
Η ΙΚΕΑ είναι πολύ ανταγωνιστική εν μέρει λόγω της πρακτικής της να πουλά τα έπιπλά της αποσυναρμολογημένα, με τα μέρη να στοιβάζονται σε επίπεδα κουτιά, γεγονός που εξοικονομεί χρήματα στον πελάτη.
Προχωρώντας προς το 2025, η Ikea στοιχηματίζει ότι οι καταναλωτές θα δαπανήσουν στην κρεβατοκάμαρα και στην αναβάθμιση των αποθηκευτικών τους χώρων.
Καθώς χαλαρώνουν οι πληθωριστικές πείσεις και οι κατασκευές κατοικιών αυξάνονται, η εταιρεία ετοιμάζεται να προωθήσει τις ιδέες της για τη διαμόρφωση της κουζίνας ενός σπιτιού, δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ring.
Διαβάστε επίσης:
Η ΙΚΕΑ «αποκωδικοποιεί» τον ποιοτικό ύπνο σε μία βιωματική εκδήλωση
Η Puma παρουσίασε το sneaker ‘’Palermo’’ με ένα Talk Of The Town Event στην Αθήνα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα