ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με το Ελληνικό, τη ΔΕΠΑ Υποδομών, το λιμάνι Αλεξανδρούπολης και ίσως την Εγνατία φιλοδοξεί το ΤΑΙΠΕΔ να πιάσει τον στόχο της κυβέρνησης για έσοδα 1,7 δισ. το 2021, από ιδιωτικοποιήσεις. Ακίνητα, λιμάνια και μαρίνες επίσης προχωρούν φέτος, ενώ πολλές σημαντικές αποφάσεις για την πορεία μεγάλων assets όπως τα ΕΛΠΕ, η ΔΕΗ, η Αττική Οδός αναμένεται να ληφθούν μέχρι τα τέλη του χρόνου.
Χωρίς να λείπουν οι εκκρεμότητες και οι αβεβαιότητες που δημιουργεί η γραφειοκρατία, οι προσφυγές και οι σύνθετες διαδικασίες, τα project του ΤΑΙΠΕΔ προχωρούν το δυναμικό τους Πρόγραμμα για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, ακόμη και χωρίς Πρόεδρο και παρά τις δυσκολίες που δημιούργησε σε πολλά από αυτά η πανδημία.
Χθες το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) έδωσε το «πράσινο φως» (στις 13/5/2021) στο επικαιροποιημένο επιχειρησιακό πρόγραμμα αξιοποίησης του Ταμείου στο οποίο περιλαμβάνονται οι εξελίξεις σε όλα τα περιουσιακά στοιχεία που έχει αναλάβει να ιδιωτικοποιήσει.
Ελληνικό
Δύο είναι οι σημαντικές εκκρεμότητες που πρέπει να επιλυθούν πριν υπογραφεί η συμφωνία μεταβίβασης των μετοχών της «Ελληνικόν ΑΕ» στη Lamda Development και ολοκληρωθεί η οικονομική συναλλαγή. Η πρώτη είναι η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, της συμφωνίας παραχώρησης του καζίνο στην κοινοπραξία κοινοπραξία Mohegan – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η οποία ακολούθως θα πρέπει να κυρωθεί από τη Βουλή. Η δεύτερη εκκρεμότητα είναι η υπογραφή και Κύρωση Σύμβασης εισφοράς των εμπράγματων δικαιωμάτων από το ΤΑΙΠΕΔ στην ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Αφού τα δύο αυτά βήματα ολοκληρωθούν, θα γίνει και το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής.
Υπάρχουν ως εκκρεμότητες ακόμη και οι δύο αποφάσεις του ΣτΕ που αναμένονται και η ολοκλήρωση μετεγκαταστάσεων δημοσίων χρηστών, η μεταβίβαση/ εισφορά εμπράγματων δικαιωμάτων από το ΤΑΙΠΕΔ στην Ελληνικό ΑΕ (ΤΑΙΠΕΔ/ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε.)
Μέχρι σήμερα ολοκληρώθηκε η διαδικασία διαπραγμάτευσης μεταξύ ΥΠΟΙΚ, ΤΑΙΠΕΔ και LAMDA με την οποία οριστικοποιήθηκε η συμφωνία επί του διαγράμματος διανομής. Στις 09/03/2021 υπογράφτηκε η Σύμβαση Διανομής και σύστασης δικαιώματος επιφανείας και επικυρώθηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο στις 26/03/2021 (ν.4787/2021).
Εγνατία Οδός
Για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού απομένει, το άνοιγμα των προσφορών. Ωστόσο, προηγείται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σε σχέση με την προσφυγή της ΑΚΤΩΡ. Αν δικαιωθεί το ΤΑΙΠΕΔ, θα προχωρήσει κανονικά στο άνοιγμα των προσφορών, και η ιδιωτικοποίηση θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2021. Αν όμως δικαιωθεί η ΑΚΤΩΡ θα υπάρξουν καθυστερήσεις.
Ωστόσο το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά την αξιολόγηση των νομιμοποιητικών εγγράφων από συμβούλους ώστε εφόσον υπάρξει το πράσινο φως, να υπάρξει σύγκληση του Διοικητικού Συμβουλίου, να ανοίξουν αποτιμήσεις και οι οικονομικές προσφορές και να αναδειχθεί ο ανάδοχος της μεγάλης ιδιωτικοποίησης. Η μονομαχία για την Εγνατία είναι μεταξύ δύο σχημάτων που συμμετέχουν κορυφαίοι ελληνικοί και ξένοι όμιλοι όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Vinci, η ΑΒΑΞ, η Mytilineos και η Egis.
ΔΕΠΑ Υποδομών
Μαρίνες
Στο ΤΑΙΠΕΔ έχει μεταβιβαστεί το δικαίωμα Παραχώρησης Χρήσης και Εκμετάλλευσης 17 μαρίνων ανά την Χώρα με σκοπό την αξιοποίησή τους. Σε φάση εκκίνησης είναι ο διαγωνισμός για τη Μαρίνα Θεσσαλονίκης στην Αρετσού. Προετοιμάζεται νέο Master Plan για το σύνολο του Λιμανιού και της Μαρίνας Τούρλου στη Μύκονο με παράλληλη αξιολόγηση του βέλτιστου τρόπου παραχώρησης. Μέσα στον Ιούνιο προετοιμάζεται η έναρξη του διαγωνισμού για τη Μαρίνα Αργοστολίου και η Δημοσίευση Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για τη Μαρίνα Ζακύνθου και τη Μαρίνα Μανδρακίου Ρόδου. Για τη Μαρίνα Ιτέας αναμένονται δεσμευτικές προσφορές την Τρίτη 18 Μαΐου 2021.
Για την παραχώρηση της Αττικής Οδού οι βασικές κινήσεις αναμένονται στο πρώτο τρίμηνο του 2022. Κρίσιμο ρόλο θα παίξει η αξιολόγηση του Συμβούλου που είναι σε επαφές με το υπουργείο Μεταφορών, για το πότε λήγει η τρέχουσα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Αν δηλαδή πληρούνται οι προϋποθέσεις για να μπορεί να λήξει το 2022 ή θα πρέπει να λήξει το 2024. Από την εκτίμησή του θα εξαρτηθεί ο χρόνος της εκκίνησης της νέας παραχώρησης.
Το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει τα δεδομένα και τις συνθήκες, τη συγκυρία και τις εναλλακτικές επιλογές όσον αφορά το «δίδυμο» ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ αλλά και τον μεγάλο διαγωνισμό για την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (Ελευθέριος Βενιζέλος), τη ΔΕΗ και τα ΕΛΠΕ. Ο μετασχηματισμός των ΕΛΠΕ και η προσδοκία για μια καλύτερη χρονιά το 2022 θα αλλάξουν τα σημερινά δεδομένα για τον όμιλο. Από την άλλη η ΔΕΗ μετά από τη φετινή χρονιά σταθεροποίησης, αναμένει μια χρονιά ανάπτυξης το 2022 αξιοποιώντας τα έσοδα από την πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει αξιοποίηση λιμένων, μαρίνων, αλλά και μια σειρά από ακίνητα (Γούρνες Ηρακλείου, Αφάντου, Μαρκόπουλο κ.α.).
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αθηναϊκός και Novibet ενώνουν τις δυνάμεις τους για την αγωνιστική περίοδο 2024-25
- Στουρνάρας: Πολύ σημαντικό ένας πολίτης να είναι οικονομικά εγγράμματος – Παρουσιάστηκε το «Αλφαβητάρι της οικονομίας για εφήβους»
- Η Novo Nordisk επενδύει σε Νέα Υπερσύγχρονη Μονάδα Παραγωγής
- Σταϊκούρας: Ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά θα συμβάλλει στην περιφερειακή και την εθνική ανάπτυξη