ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Για την ίδια την ΙΒΜ και τη δράση της στην εγχώρια αγορά (και την Κύπρο) είπε πως ο στόχος είναι με την ολοκλήρωση του 2018 να πετύχει αύξηση του κύκλου εργασιών της στην τετραετία 2015 – 2018, της τάξεως του 28% με 30%. Όπως εξήγησε αρνητικά κινήθηκε ο κύκλος εργασιών της κατά τα έτη 2010 – 2013, ωστόσο, αυτό άλλαξε το 2014 καθώς πήρε μερίδιο από τους ανταγωνιστές της και παρέμεινε νούμερο ένα εταιρεία στο πεδίο που δραστηριοποιείται (υπηρεσίες πληροφορικής).
Το 60% περίπου του κύκλου εργασιών της προέρχεται από την παροχή υπηρεσιών, ενώ μόνο το 10% έως 15% αφορά έργα που έχει αναλάβει για λογαριασμό του Δημοσίου. Σημειώνεται ότι η αμερικάνικη εταιρεία δεν δημοσιοποιεί νούμερα από τα αποτελέσματά της στις τοπικές αγορές παρά μόνον συνολικά.
Ο κ. Πουλίδας σημείωσε πως στην Ελλάδα οι μεγάλες και μεσαίες εταιρείες δείχνουν να έχουν συνειδητοποιήσει την ανάγκη του ψηφιακού μετασχηματισμού τους με αποτέλεσμα να ζητούν οι ίδιες τις ανάλογες υπηρεσίες, κάτι που δεν συμβαίνει με τις μικρότερες εταιρείες. Όπως είπε «επιλογή δεν υπάρχει, ο ψηφιακός μετασχηματισμός δημοσίου και ιδιωτικού τομέα είναι σήμερα η μεγαλύτερη πρόκληση και το θέμα είναι πόσο γρήγορα μια χώρα θα προχωρήσει» προσθέτοντας πάντως ότι αυτό έχει γίνει κατανοητό και στην Ελλάδα.
Αναφορικά με την αξιοποίηση υπηρεσιών και λύσεων της τεχνητής νοημοσύνης και machine learning τις οποίες η ΙΒΜ προτιμά να αποκαλεί «γνωσιακές» (cognitive), ο επικεφαλής της ΙΒΜ σε Ελλάδα και Κύπρο εκτίμησε ότι στη χώρα μας βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή.
Σύμφωνα με τη διεθνή στρατηγική της ΙΒΜ οι τρεις βασικές προτεραιότητές της είναι οι υπηρεσίες αξιοποίησης των δεδομένων (data) που αποτελούν τη βάση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος κάθε φορέα, το υπολογιστικό «νέφος» (cloud computing) μοντέλο που θα υλοποιηθεί σε κάθε επιχείρηση σταδιακά καθώς επίσης και οι αλλαγές που επέρχονται στον τρόπο που συναλλάσσονται οι εταιρείες με τους καταναλωτές (περισσότερο προσωποποιημένη εξυπηρέτηση μεγαλύτερες απαιτήσεις στην ασφάλεια δεδομένων).
Η ΙΒΜ στην Ελλάδα απασχολεί σήμερα άμεσα περί τα 300 άτομα στο βασικό κορμό της εταιρείας, στο Κέντρο Εξειδίκευσης Big Data & Business Analytics, το οποίο δημιούργησε στη χώρα μας το 2014 (παράγει έργο για τη δραστηριότητα της εταιρείας διεθνώς στελεχωμένο με Έλληνες μηχανικούς) και στο Κέντρο Παροχής Υπηρεσιών για την υποστήριξη των τεχνολογικών υποδομών της DOW Chemical διεθνώς, και περίπου άλλα τόσα έμμεσα (εξωτερικοί συνεργάτες και εργαζόμενοι στις εταιρείες που συμμετέχουν στο δίκτυο συνεργατών της).
Ακόμη, η αμερικάνικη εταιρεία συνεργάζεται με τα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα παρέχοντας μέσα από το διεθνές Ακαδημαϊκό της Πρόγραμμα, τη δυνατότητα δωρεάν χρήσης επιλεγμένων προϊόντων λογισμικού της εταιρείας για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς. Ένας σημαντικός αριθμός Πανεπιστημίων της χώρας συμμετέχουν στο εν λόγω Πρόγραμμα προετοιμάζοντας τους αυριανούς εξειδικευμένους Έλληνες επιστήμονες και εφοδιάζοντας τους με γνώσεις και δεξιότητες σε τεχνολογίες αιχμής.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας να εξοπλισθούν οι νέοι επιστήμονες με δεξιότητες σε αναδυόμενους τομείς υψηλής ζήτησης στην αγορά – όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) και τα Big Data – η ΙΒΜ συνεργάζεται σε μεταπτυχιακό επίπεδο με κορυφαία Πανεπιστήμια της χώρας, όπως με τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, η οποία έχει εντάξει στο πρόγραμμα διδακτορικών σπουδών της εξειδικευμένα αντικείμενα για τις γνωσιακές τεχνολογίες και πρακτική εφαρμογή αυτών μέσω των υπηρεσιών ΙΒΜ Watson στο ΙΒΜ Cloud.
Επίσης η ΙΒΜ συνεργάζεται με το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών στον τομέα των «Business Analytics», με το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών σε εξειδικευμένα ερευνητικά προγράμματα κ.α.
Η ΙΒΜ, εταιρεία 107 ετών, το 2017 είχε παγκοσμίως κύκλο εργασιών 79,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Απασχολεί περίπου 400.000 υπαλλήλους σε 177 χώρες, ενώ διαθέτει 58 κέντρα δεδομένων (data centers) σε 19 χώρες.