• Business

    IATA: Πάνω από $30 δισ. τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών το 2024 – Οι προκλήσεις και τα πιθανά εμπόδια

    • Bloomberg
    Willie Walsh, γενικός διευθυντής IATA

    Willie Walsh, γενικός διευθυντής IATA


    Καθαρά κέρδη στα 30,5 δισεκατομμύρια δολάρια πρόκειται να καταγράψει το 2024 η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία, εκτιμά η Διεθνής Ένωση Εναέριων Μεταφορών (ΙΑΤΑ), καθώς οι τιμές εισιτηρίων βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, εν μέσω μιας συνεχιζόμενης επιθυμίας για ταξίδια, που ξεκίνησε μετά την πανδημία covid-19.

    Η πρόβλεψη συγκρίνεται με τα κέρδη των 27,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων που κατέγραψαν πέρσι οι αεροπορικές εταιρείες, ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής της IATA, Willie Walsh, στην ετήσια γενική της συνέλευση στο Ντουμπάι σήμερα Δευτέρα.

    Είναι επίσης πιο αισιόδοξη από τα 25,7 δισεκατομμύρια δολάρια, που προέβλεψε η IATA για φέτος τον Δεκέμβριο.

    Αυξάνονται τα κέρδη, αυξάνονται και τα έξοδα

    Ωστόσο, ενώ τα κέρδη αυξάνονται, αυξάνονται και τα έξοδα, με αποτέλεσμα να περιορίζονται τα κέρδη ανά επιβάτη, σημείωσε ο Walsh.

    “Το ότι κερδίζουμε μόλις 6,14 δολάρια ανά επιβάτη, αποτελεί ένδειξη του πόσο περιορισμένα είναι τα κέρδη μας, τα οποία φτάνουν μετά βίας για έναν καφέ σε πολλά μέρη του κόσμου”, τόνισε.

    Σημειώνεται ότι η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία κατάφερε να ανακάμψει από την πανδημία, που επιβάρυνε πολύ τις αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, ενώ ανάγκασε πολλές να αναζητήσουν προγράμματα διάσωσης.

    Όμως, παρόλο που η ζήτηση έχει επανέλθει, οι αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν μια σειρά από νέα ζητήματα, από την έλλειψη βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων έως το πρόβλημα των γεωπολιτικών εντάσεων που δημιουργούν περιορισμούς σε ορισμένα δρομολόγια.

    Επιπλέον προβλήματα

    Ένα ακόμη σημαντικό ζήτημα, είναι η έλλειψη διαθέσιμων νέων αεροσκαφών. Τόσο η Boeing, όσο και η Airbus, αγωνίζονται να κατασκευάσουν αεροπλάνα αρκετά γρήγορα, ώστε να ανταποκρίνονται στη ζήτηση, ενώ οι αερομεταφορείς παγκοσμίως, αναμένουν παραγγελίες εκατοντάδων αεροσκαφών.

    «Η επίλυση ζητημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι κρίσιμης σημασίας, ώστε να μπορούμε να αναπτύξουμε στόλους αποτελεσματικά για να καλύψουμε τη ζήτηση», δήλωσε ο Walsh.

    Επίσης σημείωσε ότι «Χρειάζονται φοροαπαλλαγές και ένα λιγότερο αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο».

    Η IATA προβλέπει ότι η Βόρεια Αμερική θα είναι ο μεγαλύτερος συνεισφέρων στα κέρδη της βιομηχανίας, αντλώντας 14,8 δισεκατομμύρια δολάρια.

    Επιπλέον, η Ευρώπη θα συνεισφέρει 9 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ η Μέση Ανατολή θα πετύχει 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την IATA.

    Διαβάστε επίσης: 

    Πορτογαλία: Σύγκρουση δύο μικρών αεροπλάνων κατά τη διάρκεια επίδειξης (βίντεο)

    Zara: Το live shopping «έπιασε» στην Κίνα και μεταφέρεται σε Ευρώπη και ΗΠΑ

    Bloomberg: 180 δισ. δολάρια η αξία του ελληνικού στόλου – Η ναυτιλία έχει εισφέρει 148 δισ. ευρώ στην οικονομία σε μια 10ετία



    ΣΧΟΛΙΑ