Μια οικογενειακή επιχείρηση η Καλλιμάνης που έγραψε μια λαμπρή ιστορία για δεκαετίες στην ελληνική αγορά πέρασε και επισήμως στα χέρια μιας ισχυρής επιχειρηματικής οικογένειας Τούρκων.

Στον Νιγιάζι Ονεν και στα δύο παιδιά του, Μεχμέτ και Αισέ. Η εταιρεία που έστησε ο πατέρας Νιγιάζι Ονεν 38 χρόνια πριν, o όμιλος Dardanel Önentaş, συμπεριλαμβάνεται πλέον στον χρηματιστηριακό δείκτη BIST 50 Index, που περιλαμβάνει τις 50 εισηγμένες εταιρείες με την μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση και τον μεγαλύτερο όγκο συναλλαγών, στο πλαίσιο του Istanbul Stock Exchange.

Η Dardanel ιδρύθηκε το 1984 και αποτελεί ισχυρό παίκτη στην τουρκική αγορά κονσερβοποιημένων ψαριών, κυρίως τόνου, κατεψυγμένων θαλασσινών, αλευριού ψαριών, κονσερβοποιημένων και κατεψυγμένων φρούτων και λαχανικών, κατεψυγμένων έτοιμων τροφίμων, κ.α. Σύμφωνα με την οικογένεια Ονεν, η Dardanel ελέγχει μερίδιο 60% στην επώνυμη αγορά κονσερβοποιημένων ψαριών στην Τουρκία και την τελευταία πενταετία ο όμιλος έχει αυξήσει τις πωλήσεις του κατά 30%.

Οικογένεια χαμηλών τόνων

Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μια οικογένεια με ισχυρό επιχειρηματικό και οικονομικό εκτόπισμα, είναι χαμηλών τόνων αποφεύγοντας τη δημοσιότητα.

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στο mononews.gr άνθρωποι που βρίσκονται κοντά στην οικογένεια και ιδιαίτερα στα δύο παιδιά, τον Μεχμέτ και την αδελφή Αισέ, «επιδιώκουν να περνούν κάτω από τα ραντάρ». Το γεγονός δε ότι οι σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών δεν διάγουν και την καλύτερη περίοδο τους κάνει πιο επιφυλακτικούς ως προς την προβολή.

Εντυπωσιακή είναι η δήλωση του πατριάρχη της οικογένειας, με την ανακοίνωση της ολοκλήρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης, όπου δίνει έμφαση στις οικογενειακές αξίες:

«Στην Dardanel τρέφουμε μεγάλο σεβασμό για την εταιρεία Καλλιμάνης και τις οικογενειακές αξίες που τη χαρακτηρίζουν, καθώς είναι οι ίδιες αξίες που εμπνέουν και εμάς στα 38 χρόνια πορείας μας. Σχεδιάζοντας το μέλλον της εταιρείας KALLIMANIS είδαμε ότι μιλάμε την ίδια γλώσσα και είμαστε βέβαιοι ότι ενώνοντας τις δυνάμεις μας, εγκαινιάζουμε ένα νέο κεφάλαιο για τις διεθνείς αγορές».

Ο 73χρονος επιχειρηματίας που γεννήθηκε στο Τσανάκκαλε σπούδασε στη Σχολή Οικονομικών του Πανεπιστημίου της Κωνσταντινούπολης και είναι και πρόεδρος της ποδοσφαιρικής ομάδας Τσανάκκαλε Νταρντανελσπόρ στοχεύει στις διεθνείς αγορές αξιοποιώντας τις συνέργειες με την Καλλιμάνης και το δυνατό brand name για τα προϊόντα της.

Η απόκτηση της Καλλιμάνης ανοίγει νέους ορίζοντες και για την Dardanel. Όπως είχε πει ο Νιγιαζί σε παλαιότερη συνέντευξή του στο πρακτορείο Andolu «η Καλλιμάνης έχει σημαντικές εξαγωγικές δυνατότητες στη Βόρεια Ευρώπη, τη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια. Με αυτήν την εξαγορά, στοχεύουμε να επεκτείνουμε το εξαγωγικό μας αποτύπωμα αυξάνοντας παράλληλα την παραγωγική μας ικανότητα και την ποικιλία των προσφερομένων προϊόντων».

Οι στόχοι για τη δημιουργία μιας παγκόσμιας μάρκας

Η δυναμική επανεκκίνηση της εταιρείας περιλαμβάνει την ανάπτυξη της μάρκας «Καλλιμάνης» στα κανάλια του οργανωμένου λιανεμπορίου και της μαζικής εστίασης στην Ελλάδα, τη διεύρυνση των υφιστάμενων σειρών προϊόντων με νέους κωδικούς, την είσοδο σε νέες κατηγορίες αλιευμάτων και την ανάπτυξη των εξαγωγών. Στο επίκεντρο όλων των δραστηριοτήτων παραμένει πάντα η πλήρης αξιοποίηση των υπερσύγχρονων μονάδων στο Αίγιο και η ενίσχυση της απασχόλησης και της τοπικής κοινωνίας.

Όπως επισημαίνεται, στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, ο στόχος για επέκταση της εξαγωγικής δραστηριότητας σε νέες αγορές είναι πρωταρχικής σπουδαιότητας, ενώ η οικονομική σταθερότητα και το μέγεθος της Dardanel αποτελεί το ιδανικό εφαλτήριο για να μετουσιωθεί η Καλλιμάνης σε μια παγκόσμια μάρκα.

Για την εξαγορά της Καλλιμάνης συστάθηκε η Dardanel Greece, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Νιγιαζί Ονεν, αντιπρόεδρο τον 35χρονο Μεχμέτ και την Αισέ ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου.

Σε ό,τι αφορά το business plan του Τούρκου της Dardanel, ο πήχης σχετικά με τις πωλήσεις είναι ψηλά. Εκτιμάται ότι ο τζίρος από τον πρώτο χρόνο θα φτάσει στα 21 εκατ. ευρώ και θα αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο έως τα 36 εκατ. ευρώ τον τέταρτο χρόνο. Ο επενδυτής με βάση το business plan ποντάρει στις εξαγωγές εκτιμώντας ότι θα έχουν μέση ετήσια αύξηση κατά 25%, στην αύξηση των λιανικών πωλήσεων και τη διεύρυνση των πωλήσεων στον κλάδο HORECA.

To concept “I love Fish” και το σούσι επτά ημερών

Παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία ο όμιλος Dardanel προχωρά συνεχώς σε νέες επιχειρηματικές κινήσεις. Πρόσφατα μπήκε σε νέα κατηγορία προϊόντων, το σούσι και παράλληλα αναπτύσσει ένα δίκτυο καταστημάτων γρήγορης εστίασης με τα προϊόντα του ομίλου.

Ενώ ήδη από το 2011 άνοιξε το πρώτο εστιατόριο με το σήμα Dardenia, επίσης στην Κωνσταντινούπολη και σήμερα ο αριθμός του φτάνει στα εννέα. Η οικογένεια Önen επενδύει σε ένα νέο project το «Ι Love Fish». Με στόχο να χτίσει ένα ισχυρό brand name, μια διεθνή αλυσίδα εστίασης, προϊόντα της Dardanel άνοιξε πριν λίγες μέρες το τρίτο κατάστημα στο Τσανάκκαλε. Τα δύο πρώτα καταστήματα βρίσκονται στην Κωνσταντινούπολη. « Με βάση τα προϊόντα μας έχουν αναπτύξει μία ιδέα που μπορούμε να εξάγουμε σε όλο τον κόσμο. Δεν ανοίγουμε ένα μικρό υποκατάστημα του «I Love Fish» αλλά ένα concept που μπορεί να εξαχθεί» ανέφερε ο Νιγιαζί Ονέν πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας κατά την τελετή εγκαινίων του τρίτου καταστήματος.

Τον περασμένο Ιούνιο η Dardanel κυκλοφόρησε νέα μάρκα έτοιμου προς κατανάλωση σούσι Sushida, η οποία είναι η πρώτη στην Τουρκία με διάρκεια ζωής 7 ημερών. Παράγεται στα εργοστάσια της εταιρείας στην Κωνσταντινούπολη με πιστοποίηση BRC και έγκριση GFSI, με την τεχνογνωσία της Dardanel στη συνταγή, και η Sushida ξεχωρίζει ως η πρώτη μάρκα σούσι στην Τουρκία με διάρκεια ζωής 7 ημερών.

«Κάνουμε κάθε χρόνο σοβαρές επενδύσεις σε Ε&Α και καινοτομία. Με αυτές τις επενδύσεις, συνεχίζουμε να εισερχόμαστε σε νέες κατηγορίες, να αυξάνουμε τη γκάμα των προϊόντων μας και να αναπτυσσόμαστε» είχε δηλώσει σχετικά η Αισέ Ονέν.

Εστιάζοντας στην Ε&Α και την καινοτομία από την ημέρα της ίδρυσής της, η Dardanel επένδυσε πρόσφατα 25 εκατομμύρια δολάρια τόσο στην Ε&Α όσο και σε νέες γραμμές παραγωγής.

Διαβάστε επίσης

Ολοκληρώθηκε η συμφωνία εξυγίανσης της εταιρείας Καλλιμάνης