ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στο διαγωνισμό της 23ης Ιουλίου, συμμετείχαν οι εταιρείες ΕΡΕΤΒΟ, Άκτωρ, Θεμέλη, ΤΕΡΝΑ, J&P Άβαξ, P&C Development, Μυτιληναίος, και Intrakat. Αρχικά μειοδότρια του σύστημα του ΕΣΗΔΗΣ έβγαλε την ΕΡΕΤΒΟ, όμως αποδείχθηκε ότι η εταιρεία δεν είχε κάνει σωστή εισαγωγή στοιχείων στο σύστημα και χρειάστηκε μία διόρθωση προκειμένου τελικά να αναδειχθεί η κορυφαία τεχνική εταιρεία μειοδότρια του διαγωνισμού. Η ανάδειξη ως αναδόχου της ΤΕΡΝΑ θα πραγματοποιηθεί σε προσεχή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Αττικό Μετρό.
Οι πρόδρομες εργασίες της γραμμής 4, θα έχουν διάρκεια 30 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, με τη χρηματοδότησή τους να προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και τις δανειακές πιστώσεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Με βάση τον παραπάνω χρόνο αυτό θα γίνει κάπου μέσα στο 2021 χωρίς όμως να εμποδίζει την εκκίνηση του κυρίως έργου και την προετοιμασία για τη διάνοιξη σηράγγων και σταθμών.
Ο Διαγωνισμός αφορά την ανάθεση με συμφωνία πλαίσιο της σύμβασης κατασκευής του έργου με τίτλο: ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΕΙΣ ΔΙΚΤΥΩΝ ΟΚΩ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α’ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 4 «ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ – ΓΟΥΔΗ» ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ, και περαιτέρω στη σύναψη με τον επιλεγέντα Ανάδοχο των επιμέρους συμβάσεων εκπόνησης των απαιτούμενων μελετών και εργασιών. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η μελέτη και η εκπόνηση των μετατοπίσεων των δικτύων κοινής ωφέλειας, των αρχαιολογικών εργασιών, των κυκλοφοριακών παρακάμψεων και λοιπών απαιτούμενων εργασιών στους χώρους του Έργου της Γραμμής 4, του Μετρό Αθήνας, σύμφωνα με τα τεύχη του Διαγωνισμού.
Πρόκειται για το έργο που ξεχωρίζει τα έργα πολιτικού μηχανικού και τρένων που βρίσκεται στο υπό δημοπράτηση από πέρυσι έργο κατασκευής της Γραμμής 4. Σε αυτό το έργο θα διεξαχθούν οι αρχαιολογικές εργασίες και μετατοπίσεις των δικτύων ΟΚΩ προκειμένου το άλλο έργο να τρέξει ανεμπόδιστα και να μην παρατηρούνται τα χρονικά ξεχειλώματα που συνήθως βλέπουμε σε τέτοιου είδους έργα. Να θυμίσουμε ότι το κυρίως έργο που αφορά την κατασκευή σήραγγα 13 χλμ και 15 υπόγειους σταθμούς με κόστος 1,8 δισ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ), έχει δημοπρατηθεί από πέρυσι τον Αύγουστο με 3 σχήματα να διεκδικούν το χρυσό συμβόλαιο.
Είναι το πρώτο μεγάλο έργο στην Ελλάδα που ενεργοποιεί μέσω του Νόμου 4412/2016 τον διαγχωρισμό των πρόδρομων εργασιών και του κυρίως φυσικού αντικειμένου. Σκοπός είναι όταν αναδειχθεί ο αναδοχός να μην υπάρχει η γάγγραινα των μετατοπήσεων δικτύων κοινής ωφέλειας και αρχαιολογικών εργασιών αλλά και απαλλοτριώσεων του. Η εφαρμογή του νόμου σε ένα τόσο μεγάλο έργο αποτελεί ένα σημαντικό crash test για την αποτελεσματικότητα αυτής της διάταξης.
Η χρηματοδότηση του έργου είναι σύνθετη καθώς έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2017 (ενάριθμο έργο: 2017ΣΕ06550000), ως έργο προς ένταξη στο Ε.Σ.Π.Α. 2014 – 2020 από το Ε.Π.-Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α.. Πρόκειται να χρηματοδοτηθεί και από δανειακές πιστώσεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη η Αττικό Μετρό δεν θα προχωρήσει σε κοινοποίηση προς τον Ανάδοχο της εγκριτικής απόφασης του αποτελέσματος του διαγωνισμού, πριν την ένταξη του έργου σε Ε.Π. του Ε.Σ.Π.Α.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η επένδυση στους εργαζομένους ως φορέας ανάπτυξης μιας επιχείρησης
- Κυριάκος Μητσοτάκης στα εγκαίνια του data center: Είμαστε πια μία φιλική χώρα προς τις ξένες επενδύσεις
- Wood & Company για Aegean Airlines: Αναβάθμιση σε αγορά για τη μετοχή – Οι λόγοι πίσω από την αλλαγή στάσης
- Λαβρόφ: Συμφωνούμε με τη διακήρυξη των G20 για την ανάγκη επίλυσης της σύγκρουσης στην Ουκρανία