ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σχεδόν τρία χρόνια μετά την ανάληψη της διοίκησης της ΑΒ Βασιλόπουλος από τον Νίκο Λαβίδα, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ δείχνει για πρώτη φορά σταθερά σημάδια επιστροφής σε τροχιά ανάπτυξης.
Έπειτα από μια μακρά περίοδο στασιμότητας –σε αντίθεση με τη γενικότερη ανοδική πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου και των μεγάλων ανταγωνιστών της– η εταιρεία φαίνεται να ευθυγραμμίζεται με τους ρυθμούς της αγοράς και το πλάνο μετασχηματισμού της να αποδίδει καρπούς.
Στο πρώτο τρίμηνο του έτους η εν Ελλάδι θυγατρική του πολυεθνικού κολοσσού Ahold Delhaize κατάφερε να πιάσει τους ρυθμούς της αγοράς. Η ανάπτυξη, σύμφωνα με τον CEO της ΑΒ, κινείται κοντά στο 2,5% όσο δηλαδή και η εγχώρια αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.
«Αυτά που κάναμε τα τελευταία δύο χρόνια και η στρατηγική που ακολουθήσαμε φαίνεται να αποδίδουν καρπούς», όπως ανέφερε ο κ.. Λαβίδας στο περιθώριο δημοσιογραφικής αποστολής για την παρουσίαση τοπικών παραγωγών στην Ξάνθη και την Καβάλα, προμηθευτών της ΑΒ Βασιλόπουλος. Τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι η αύξηση του όγκου πωλήσεων σε περιβάλλον σχεδόν μηδενικού πληθωρισμού προσδίδει ιδιαίτερη αξία στην πορεία της εταιρείας.
Χρονιά-ορόσημο το 2025
Ετσι, το 2025 μπορεί να είναι χρονιά ορόσημο για την ΑΒ με ανάπτυξη και επιστροφή στην κερδοφορία μετά από δύο ζημιογόνες χρήσεις στις οποίες ωστόσο έχει συμβάλλει και η απομείωση παγίων λόγων της μετατροπής των εταιρικών καταστημάτων σε franchise. Πάντως, όπως είπε ο ίδιος, αυτό είναι κάτι που θα φανεί πλέον με την οριστικοποίηση των οικονομικών καταστάσεων τον προσεχή Ιούνιο.
Σχολιάζοντας το πρόσφατο deal εξαγοράς της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός από τη Μασούτης, ο Νίκος Λαβίδας το χαρακτήρισε αναμενόμενο και λογικό, διευκρινίζοντας ότι για την ΑΒ Βασιλόπουλος μια τέτοια κίνηση δεν θα ήταν συμβατή με το μοντέλο ανάπτυξής της. «Πάνω από τα μισά καταστήματα του Κρητικός βρίσκονται πολύ κοντά σε δικά μας. Εμείς εξετάζουμε μόνο εξαγορές που λειτουργούν συμπληρωματικά στο δίκτυό μας», ανέφερε, φέρνοντας ως παράδειγμα την επιτυχημένη ενσωμάτωση της αλυσίδας Τερζής στην Πελοπόννησο.
Επιστροφή στη Μήλο με εξαγορά
Τόνισε παράλληλα ότι η ΑΒ παραμένει προσηλωμένη στη στρατηγική της, ανεξαρτήτως των κινήσεων της αγοράς: «Είμαστε ακριβώς στους στόχους που έχουμε θέσει και δεν παρεκκλίνουμε από το πλάνο μας. Κερδισμένοι θα βγούμε», ανέφερε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, προέβλεψε ότι η τάση συγκέντρωσης στον κλάδο θα συνεχιστεί, σημειώνοντας ότι οι εξαγορές παραμένουν στο «ραντάρ» της εταιρείας, εφόσον πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια.
Στο πλαίσιο αυτό, μετά την εξαγορά της Τερζής, η ΑΒ επιστρέφει και στη Μήλο, με την απόκτηση τοπικού σούπερ μάρκετ, κίνηση που σηματοδοτεί την επανατοποθέτηση της αλυσίδας στο νησί, όπου είχε παρουσία μέχρι πριν από τρία χρόνια μέσω franchise.
«Η εξαγορά μπορεί να είναι μόνο ένα κατάστημα, όπως στη Μήλο, όμως αν ενισχύει το αποτύπωμά μας σε μια περιοχή που δεν έχουμε ισχυρή παρουσία, τότε έχει στρατηγική σημασία», καταλήγει ο κ. Λαβίδας.
Οι τρεις πυλώνες ανάπτυξης
Στοχευμένα είναι τα βήματα και προς άλλες νησιωτικές και τουριστικές περιοχές, καθώς εντός του έτους αναμένεται να λειτουργήσει νέο κατάστημα και στη Ρόδο.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος εστιάζει την αναπτυξιακή της στρατηγική σε τρεις βασικούς άξονες:
• Εμπλουτισμός της γκάμας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
• Εξορθολογισμός του δικτύου καταστημάτων.
• Ενίσχυση της εμπορικής πολιτικής και των προγραμμάτων πιστότητας.
Η ενίσχυση του δικτύου franchise στοχεύει στην κάλυψη περιοχών όπου η παρουσία της είναι περιορισμένη ή ανύπαρκτη. Ήδη, φέτος, η εταιρεία δρομολογεί τη λειτουργία 40 νέων franchise καταστημάτων, ενώ περίπου 40 εταιρικά καταστήματα θα περάσουν σε συνεργάτες-franchisees. Σήμερα, το 15% του κύκλου εργασιών προέρχεται από το δίκτυο franchise, με στόχο το ποσοστό αυτό να φθάσει το 20% το 2025.
«Ο στόχος δεν είναι απλώς να αυξηθεί το franchise. Θέλουμε συνολικά να ανεβάσουμε τις πωλήσεις μας», τονίζει ο κ. Λαβίδας.
Μικρά καταστήματα μέσα στις πόλεις
Η εταιρεία έχει επαναπροσδιορίσει το μοντέλο ανάπτυξης, δίνοντας πλέον προτεραιότητα σε μικρότερα καταστήματα 250 έως 600 τ.μ., εντός του αστικού ιστού. «Το παλιό μοντέλο με μεγάλα καταστήματα εκτός πόλης είναι δύσκολο να λειτουργήσει πλέον, καθώς ο κόσμος θέλει ευκολία» εξήγησε.
Σε επίπεδο εμπορικής πολιτικής, η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει να επενδύει δυναμικά στην ενίσχυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και στις στοχευμένες προσφορές, με αιχμή του δόρατος το πρόγραμμα loyalties.
Η στρατηγική αυτή εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια της εταιρείας να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της στο μέτωπο των τιμών και να αποδομήσει την εικόνα του «premium» ή «ακριβού» brand.
Ήδη, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σε συνδυασμό με τα φρέσκα είδη, ξεπερνούν το 30% των συνολικών πωλήσεων. Στόχος για την επόμενη τριετία είναι η περαιτέρω ενίσχυση της γκάμας, με την εισαγωγή 450 νέων προϊόντων και συνολικά 1.000 νέων κωδικών που συνδυάζουν ποιότητα και προσιτή τιμή.
Επέκταση της συνεργασίας με τη Fourlis για τα Holland & Barett
Παράλληλα στο πλαίσιο ανάπτυξης ενισχύεται η συνεργασία με τη Holland & Barett που αναπτύσσει ο όμιλος Φουρλή με τα καταστήματα ευεξίας και υγείας να λειτουργούν ως shop in shop σε τρία μεγάλα καταστήματα ΑΒ.
Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα σε στάδιο συζητήσεων είναι η δημιουργία άλλων τριών shop in shop σε μεγάλα σούπερ μάρκετ του ομίλου. Μάλιστα, με δεδομένο ότι το brand της Fourlis «τρέχει» με μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης σχεδιάζεται να επεκταθεί η συνεργασία αλλά όχι με shop in shop αλλά με τοποθέτηση σε stand σε επιλεγμένα σούπερ μάρκετ, τα οποία σε πρώτη φάση υπολογίζεται ότι θα φτάσουν τα 30.
Εκτός όμως από τη συνεργασία με τη Holland & Barett σε συγκριτικό πλεονέκτημα για την ΑΒ αλλά και κάποιους από τους Ελληνες παραγωγούς- προμηθευτές της αλυσίδας, το εξαγωγικό hub που έχει δημιουργηθεί στη Σίνδο Θεσσαλονίκης. Με τη λειτουργία του hub οι εξαγωγές έχουν φτάσει τα 100 εκατ. ευρώ ενώ ο τελικός καταναλωτής θα μπορεί να βρίσκει τα ελληνικά προϊόντα στις χώρες αυτές, μέσα από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ του Ομίλου Ahold Delhaize.
Διαβάστε επίσης:
Θερμοκήπια Θράκης: Από τη γεωθερμία στην “πέμπτη εποχή” της αγροδιατροφής
Γιάννης Μασούτης στο mononews: Γιατί εξαγοράζουμε τον Κρητικό
Όμιλος Φουρλή: «Γκολ» στις διεθνείς αγορές με νέο concept Intersport
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Έκπληξη στο οικονομικό μπραντεφέρ ΗΠΑ – Κίνας: Θα κλείσουμε «μεγάλη συμφωνία, κάποια στιγμή» με την Κίνα, λέει ο Σκοτ Μπέσεντ
- Nissan: Μειώνει την παραγωγή του μοντέλου με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ λόγω των δασμών
- ΗΠΑ: Ανήγγειλαν δασμούς 21% στις τομάτες από το Μεξικό – Στο «τραπέζι» και οι δασμοί σε φάρμακα και ημιαγωγούς
- Ευρώπη Holdings: Όλα τα μυστικά για την ΑΜΚ 68,3 εκατ. ευρώ και τα «λεφτά που αφήνει στο τραπέζι» για τους μετόχους
