array(0) {
}
        
    
Menu
-0.6%
Τζίρος: 23.70 εκατ.

Εταιρικός στόλος ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Business

Η σπατάλη τροφίμων μας αφορά όλους! Να πώς εταιρείες και νοικοκυριά μπορούν να κάνουν τη διαφορά

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πλέον, ότι η σπατάλη τροφίμων έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια. Όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο, η συζήτηση γύρω από το συγκεκριμένο θέμα μεγαλώνει καθημερινά αποκαλύπτοντας νέα στοιχεία. Κινητοποίηση σε θεσμικό επίπεδο υπάρχει, όπως και δεσμεύσεις για το μέλλον, με σημαντικότερη αυτή των Ηνωμένων Εθνών για μείωση της παγκόσμιας σπατάλης τροφίμων κατά 50% έως το 2030.

Η αλλαγή ξεκινάει όμως από το σήμερα, από κάθε νοικοκυριό και κάθε επιχείρηση ξεχωριστά.  Ωστόσο, πόσες εταιρείες ασχολούνται στην πράξη με το ζήτημα; Στην Ελλάδα, η ΑΒ Βασιλόπουλος, ηγείται της προσπάθειας, βάζοντας ως στόχο να μειώσει το δικό της αποτύπωμα κατά 50% μέχρι το 2025. Αυτή είναι άλλωστε μια δέσμευση που έχει λάβει ήδη από το 2019. Στο πλαίσιο αυτό, συνεργάστηκε με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, το οποίο πραγματοποίησε 18μηνη έρευνα μελετώντας τη σπατάλη τροφίμων σε όλη την εφοδιαστική της αλυσίδα: τους προμηθευτές, τα καταστήματα και τις αποθήκες και τους πελάτες της. Τα αποτελέσματα της είναι εντυπωσιακά.

Κάθε χρόνο στην Ελλάδα, τα ελληνικά νοικοκυριά πετούν πάνω από 1.000.000 τόνους τροφίμων, τα μισά εκ των οποίων θα μπορούσαν να είχαν καταναλωθεί με ασφάλεια. Ενώ παγκοσμίως, η σπατάλη τροφίμων είναι υπεύθυνη για το 10% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, συντελώντας  στη διόγκωση της κλιματικής, περιβαλλοντικής και κοινωνικής κρίσης.

Μεμονωμένα, κάθε πολίτης στην Ελλάδα, πετά κάθε χρόνο 98,2 κιλά τροφίμων. Αυτό σημαίνει πως μία τετραμελής οικογένεια πετά 392,8 κιλά τροφίμων ετησίως και συγκεκριμένα 35,6 κιλά σε λαχανικά, 24,8 κιλά σε φρούτα, 22 κιλά σε αρτοσκευάσματα, 20 κιλά σε γαλακτοκομικά, 12,4 κιλά σε ζυμαρικά και ρύζι, 10,8 κιλά σε πατάτες, 10,4 κιλά σε κρέας και ψάρι και 4,4 κιλά σε αβγά.

Γιατί όμως είναι σημαντικό να μειωθούν τα απορρίμματα τροφίμων; Γιατί το φαγητό που εμείς πετάμε, θα μπορούσε να γεμίσει το πιάτο ενός ανθρώπου που το έχει πραγματικά ανάγκη για να επιβιώσει. Γιατί για κάθε τρόφιμο το οποίο καταλήγει στον κάδο απορριμμάτων, πολύτιμοι φυσικοί πόροι καταλήγουν επίσης στα σκουπίδια. Έτσι, σταδιακά, βλάπτουμε το μεγάλο μας σπίτι, τον πλανήτη μας. 

Το θετικό νέο είναι ότι υπάρχουν εταιρείες που νοιάζονται για να αναστραφεί η κατάσταση. Εταιρείες όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία με συνοδοιπόρο της το WWF Ελλάς ξεκινά ένα «ταξίδι» κινητοποιώντας όλους τους κρίκους της εφοδιαστικής της αλυσίδας για να συμβάλλει σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Εκπαιδεύοντας τους προμηθευτές της, αλλάζοντας τις εσωτερικές της διαδικασίες, ενθαρρύνοντας τους εργαζόμενους και τους πελάτες της να αλλάξουν στάση και συμπεριφορά σχετικά με το φαγητό.

Μήπως, λοιπόν, ήρθε η στιγμή να βγούμε και εμείς από το σκοτάδι; Να αλλάξουμε τον τρόπο που ψωνίζουμε, μαγειρεύουμε και αποθηκεύουμε τα τρόφιμα; Να αλλάξουμε τον τρόπο που βλέπουμε το φαγητό συνολικά; Γιατί η σπατάλη τροφίμων μας αφορά όλους.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνεργασία ΑΒ Βασιλόπουλου με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ανωγείων
Πώς Λαβίδας, Παντελιάδης, Κρητικός, δικαιώνονται για τις επιλογές τους
ΑΒ Βασιλόπουλος: Εξαγοράζει τα σούπερ μάρκετ Τερζής στην Πελοπόννησο
ΑΒ Βασιλόπουλος: Το «πείραμα» της Κρήτης οδηγός για ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης στις τουριστικές περιοχές
Το σχέδιο του Νίκου Λαβίδα για να «πατήσει γκάζι» η ΑΒ Βασιλόπουλος
Η υποτιμητική κερδοσκοπία στην Πειραιώς, οι νέες εξαγορές του δαιμόνιου Εξάρχου, το «μπλόκο» στη βίλα Κούστα, ο πόλεμος Τσαντάνη-Οικονόμου, ο μικροεφοπλιστής Ιζνογκούντ, η νέα ζωή της Όλγας, το ξύλο στο Κολλέγιο και το πάρτι του Δαυίδ
ΑΒ Βασιλόπουλος: Τζίρος €1,97 δισ. το 2023 – Επενδύσεις ύψους €57 εκατ.
ΑΒ Βασιλόπουλος: Νέο κατάστημα στην Πάρο
ΑΒ Βασιλόπουλος: Στο Hall of Fame στις «Πιο Αξιοθαύμαστες Επιχειρήσεις στην Ελλάδα»
Σούπερ μάρκετ: Πωλητήριο στη χονδρική βάζει η ΑΒ Βασιλόπουλος