Η επιβράδυνση της Κίνας πήρε άλλο ένα εταιρικό σκαλπ, καθώς οι μετοχές του ιταλικού οίκου μόδας Prada SpA υποχωρούν με τον μεγαλύτερο ρυθμό από τον Ιανουάριο, αφού μια υστέρηση στη μεγαλύτερη καταναλωτική αγορά στον κόσμο συνέβαλε σε μια απρόσμενη πτώση της ετήσιας κερδοφορίας της.
Ο πολυτελής όμιλος που είναι εισηγμένος στο Χονγκ Κονγκ αποδίδει την πτώση στην Ασία κυρίως στους Κινέζους τουρίστες που μειώνουν τις δαπάνες στο Χονγκ Κονγκ και το Μακάο, εξαιτίας της αδυναμίας του γιουάν. Άλλες μάρκες πολυτελείας, όπως η Gucci, έχουν δει τον αντίκτυπο των μειωμένων δαπανών από Κινέζους τουρίστες να αντισταθμίζεται από τις αυξημένες δαπάνες στην ενδοχώρα, αλλά η Prada απέτυχε να λάβει παρόμοια ώθηση από τις κινεζικές δαπάνες στην ενδοχώρα, σύμφωνα με τους αναλυτές της Citigroup με επικεφαλής τον Thomas Chauvet.
Οι πωλήσεις της Prada στην Κίνα ήταν σταθερές για το έτος, μια «σημαντική μεταβολή» μετά από την αύξηση 17% του πρώτου εξαμήνου, σημείωσε η Citigroup. Η πτώση των μετοχών της Δευτέρας μετά τα απογοητευτικά κέρδη μείωσε κατά 700 εκατομμύρια δολάρια την αξία της εταιρείας.
Οι Κινέζοι καταναλωτές έχουν γίνει επιφυλακτικοί εν μέσω της βραδύτερης οικονομικής επέκτασης εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες και ενός εμπορικού πολέμου με τις ΗΠΑ. Αν και τα αυτοκίνητα και τα iPhones έχουν σημειώσει μεγαλύτερες πτώσεις μέχρι στιγμής, τα αποτελέσματα της Prada θα πυροδοτήσουν ανησυχίες ότι η νεόπλουτη μεσαία τάξη της Κίνας περιορίζει τώρα τις αγορές σε προϊόντα πολυτελείας. Για μια βιομηχανία που εξαρτάται από την κινεζική ζήτηση για το 30 τοις εκατό των παγκόσμιων δαπανών σε είδη πολυτελείας, συνολικού ύψους 1 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, αυτή είναι μια ανατριχιαστική προοπτική.
Τα λειτουργικά κέρδη της Prada μειώθηκαν κατά 10%, στα 323,8 εκατομμύρια ευρώ, κάτω από τα 378 εκατομμύρια ευρώ που προέβλεπαν οι αναλυτές. Οι μετοχές της Prada υποχώρησαν έως και 9,2% στις πρώτες συναλλαγές στο Χονγκ Κονγκ τη Δευτέρα, τη μεγαλύτερη ενδοσυνεδριακή πτώση από τις 14 Ιανουαρίου. Η μετοχή έχει υποχωρήσει κατά 36% περίπου τον περασμένο χρόνο.
Ο αναλυτής της CMB International Securities Ltd., Walter Woo, δήλωσε ότι η αστοχία των κερδών ήταν έκπληξη, ακόμα και μετά την πρόσφατη υποβάθμιση των προβλέψεών της λόγω των πιο αδύναμων πωλήσεων στην Κίνα.
«Δεν έχουμε δει σημαντική ανάκαμψη στις πωλήσεις της στην Κίνα κατά τους πρώτους δύο μήνες του τρέχοντος έτους μετά από ένα αδύναμο τέταρτο τρίμηνο το 2018», δήλωσε ο Woo. «Εξακολουθούμε να περιμένουμε ότι η βελτίωση των επιχειρήσεων για την Prada θα είναι βραδύτερη από την αντίστοιχη των ανταγωνιστών της το 2019, δεδομένου ότι χρειάζεται χρόνος για να αναβαθμίσει η εταιρεία τον σχεδιασμό των προϊόντων της και τις λιανικές της δραστηριότητες στη χώρα».
Η Prada έχει δει τα κέρδη της να πέφτουν για τέσσερα συνεχόμενα χρόνια, υποχωρώντας περισσότερο από το 50% από τo ανώτατο σημείο του 2014, καθώς ο όμιλος αύξησε τις τιμές των τσαντών και του πήρε πολύ καιρό για να βρει προϊόντα που να ακολουθήσουν την κορυφαία σε πωλήσεις τους σειρά Galleria.
Φέτος, ωστόσο, τα έσοδα έχουν επιστρέψει στην ανάπτυξη, καθώς η μάρκα λάνσαρε νέες τσάντες, όπως την τσάντα ώμου Sidonie αξίας 3.000 δολαρίων, και φρέσκα σχέδια στις πιο οικονομικές μαύρες νάυλον τσάντες, που τη βοήθησαν να κερδίσει την εύνοια των νεότερων αγοραστών. Όμως, το κόστος της επένδυσης στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τα social media, καθώς και το στήσιμο pop-up καταστημάτων και πάρτυ για να αναζωογονηθεί το ενδιαφέρον για τη μάρκα, συνεπάγονται επιπλέον κόστος.