Σε μια εποχή που η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας θεωρείται απειλή για την ανάπτυξη της Πορτογαλίας, η χώρα ποντάρει σε μια νέα πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης για να βοηθήσει τις εταιρείες να αυξήσουν τις εξαγωγές τους.

Η πλατφόρμα, την οποία δημιούργησε η AICEP, η κρατική υπηρεσία προώθησης των εξαγωγών και των επενδύσεων, χρησιμοποιεί τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένων της μηχανικής μάθησης, των μεγάλων δεδομένων και της σχεδιαστικής σκέψης για την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών σε χιλιάδες εταιρείες.

«Η πλατφόρμα θα είναι ένας γενναίος νέος κόσμος», δήλωσε στο Reuters ο πρόεδρος της AICEP Luis Castro Henriques. «Θα μας επιτρέψει να προσελκύσουμε περισσότερες εταιρείες να διεθνοποιηθούν, να εξυπηρετούν τις επιχειρήσεις καλύτερα και να είναι πιο παραγωγικές».

Η πλατφόρμα, που ονομάζεται Portugal Export, προσφέρει μια σειρά υπηρεσιών προς τους πελάτες, όπως αντιστοίχιση εταιρειών με επενδυτές, πληροφορίες για πιθανούς συνεργάτες και εξατομικευμένα σχέδια διεθνοποίησης για κάθε επιχείρηση.

«Η πλατφόρμα θα φέρει σίγουρα σημαντικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη των εξαγωγών (…) και, ως εκ τούτου, νέα ρεκόρ το 2019, παρόλο που παρατηρούμε μια επιβράδυνση αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Henriques.

Μια ώθηση στις εξαγωγές και η ανοδική πορεία του τουρισμού πυροδότησαν την ανάκαμψη της Πορτογαλίας από την κρίση χρέους και το πακέτο διάσωσης την περίοδο 2011-14.

Το 2017, η οικονομία αναπτύχθηκε με τον ισχυρότερο ρυθμό της από τις αρχές του αιώνα, αλλά ο ρυθμός ανάπτυξης των εξαγωγών επιβραδύνθηκε πέρυσι και η οικονομική διεύρυνση περιορίστηκε ελαφρώς.

Το μερίδιο των εξαγωγών στο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) της χώρας έφθασε το 44% πέρυσι από 30% το 2010, καθώς οι επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να βρουν ξένες αγορές κατά τη διάρκεια της σοβαρής ύφεσης στη διάρκεια της κρίσης χρέους της Ευρωζώνης.

«Ο στόχος είναι οι εξαγωγές να φθάσουν το 50% του ΑΕΠ μέχρι το 2025», δήλωσε ο Henriques. «Για να συμβεί αυτό, η Πορτογαλία πρέπει να συνεχίσει να αυξάνει τις εξαγωγές, να διαφοροποιείται στις αγορές, αλλά και να έχει περισσότερες εταιρείες που να εξάγουν σε επαναλαμβανόμενη βάση».

Η Πορτογαλία έχει 44.000 εταιρείες με εξαγωγική δυνατότητα, αλλά μόνο 23.000 το κάνουν τακτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία του Εθνικού Ινστιτούτου Στατιστικής της Πορτογαλίας.

«Όταν η πλατφόρμα λειτουργεί πλήρως, θα πρέπει να είμαστε σε θέση να εξυπηρετήσουμε όλες τις πορτογαλικές εταιρείες με εξαγωγικό προφίλ», ανέφερε ο Henriques.

Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο world economic forum.org και συγγραφέας είναι ο Sergio Goncalves, δημοσιογράφος του Reuters