Τι αναζητούν όσοι επιστρέφουν στα ταξίδια και τι έχει αλλάξει στις αποδράσεις μετά την πανδημία;
Με τον κόσμο να έχει αφήσει πίσω του την πανδημία και τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς να έχουν πλέον εξαλειφθεί σε ολόκληρο τον πλανήτη, η τουριστική βιομηχανία προετοιμάζεται για μία νέα εποχή στα ταξίδια. Το 2023 αναμένεται να αποτελέσει το μεγάλο comeback του κλάδου, με πολλές νέες τάσεις να διαμορφώνουν μία νέα πραγματικότητα, στην οποία πρέπει να προσαρμοστούν οι επιχειρήσεις που θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Ας δούμε κάποιες από αυτές που κυριαρχούν και τα νέα δεδομένα που φέρνουν στα ταξίδια και στις τουριστικές επιχειρήσεις.
Έμφαση στη βιωσιμότητα
Ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα στον τουρισμό σήμερα είναι η βιωσιμότητα, με τις επιχειρήσεις να πρέπει να κάνουν βήματα προς αυτή την κατεύθυνση για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Οι προβλέψεις αναφέρουν ότι τα ταξιδιωτικά πακέτα βιώσιμου τουρισμού – που αφορούν πακέτα που σχετίζονται με την περιπέτεια, τον πολιτισμό και την κληρονομιά, τον οικοτουρισμό και την ευεξία – προβλέπεται να ανέλθουν σε 134 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023.
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύει το Euromonitor, το 73,8% των στελεχών στην ταξιδιωτική αγορά είδαν αυξημένο ενδιαφέρον από τους πελάτες τους στο κομμάτι της βιωσιμότητας μέσα στο 2022.
Κάτι ακόμη πιο σημαντικό: το 57,3% σημείωσαν ότι οι πελάτες τους προτίθενται να πληρώσουν περισσότερο για βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες. Καθώς οι ταξιδιώτες ανησυχούν όλο και περισσότερο για τις επιπτώσεις των ταξιδιών τους στο περιβάλλον και επιλέγουν προορισμούς και καταλύματα που είναι περιβαλλοντικά υπεύθυνα, είναι σίγουρο πως το μέλλον όσων προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα αναδεικνύεται ελπιδοφόρο.
Μεγάλη δυναμική για τα wellbeing πακέτα
Μια άλλη τάση που αναπτύσσεται το τελευταίο διάστημα και δείχνει εντυπωσιακή δυναμική είναι ο τουρισμός ευεξίας. Τα πακέτα wellbeing, που εστιάζουν στην ολιστική ευεξία (με δραστηριότητες όπως γιόγκα ή σπα), προβλέπεται να φτάσουν τα 29,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σύμφωνα με το Euromonitor. Για να αξιοποιήσουν αυτή την τάση, οι τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να προσθέσουν σχετικά πακέτα στις προσφορές τους, περιλαμβάνοντας για παράδειγμα συνεργασίες με δασκάλους γιόγκα και θεραπευτές μασάζ, ώστε να μπορούν να συνδυάσουν wellbeing δραστηριότητες με άλλες τουριστικές εμπειρίες. Μία καλή επένδυση για ένα ξενοδοχείο σήμερα θα μπορούσε να είναι μία εγκατάσταση σπα ή ένα γυμναστήριο, ώστε να μπορεί να προσφέρει στους πελάτες του μία διαφορετική εμπειρία κοντά σε αυτά που αναζητά ο ταξιδιώτης.
Η τάση του «Meaningful Travel»
Μια άλλη τάση που αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο είναι τα ταξίδια με κάποιο ουσιαστικό νόημα. Πολλοί ταξιδιώτες σήμερα αναζητούν κάτι περισσότερο από απλώς …διακοπές – θέλουν να ζήσουν στην απόδρασή τους μία πραγματική εμπειρία που θα τους επιτρέψει να συνδεθούν περισσότερο με την τοπική κουλτούρα της περιοχής την οποία επισκέπτονται. Για να αξιοποιήσουν αυτή την τάση, οι τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να επικεντρωθούν στη δημιουργία εμπειριών που επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να εμπλακούν με τις τοπικές κοινότητες. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει την προσφορά ευκαιριών εθελοντισμού, πολιτιστικών εμπειριών ή διαμονής σε τοπικές οικογένειες. Θα μπορούσε επίσης να περιλαμβάνει συνεργασία με οργανισμούς για την υποστήριξη δράσεων της περιοχής και κοινωφελών έργων.
Προορισμοί χαμηλού κόστους
Δεν είναι, τέλος, λίγοι εκείνοι οι ταξιδιώτες που πλέον αναζητούν οικονομικά προσιτές ταξιδιωτικές επιλογές. Για να παραμείνουν ανταγωνιστικές σε αυτή την αγορά, οι τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να επικεντρωθούν στην προσφορά προσιτών εμπειριών, που, όμως, εξακολουθούν να προσφέρουν ποιότητα στους επισκέπτες τους. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη συνεργασία με οικονομικά καταλύματα και παρόχους μεταφορών ή την προσφορά πακέτων που συνδυάζουν πολλές εμπειρίες σε μειωμένη τιμή.
Ακολουθώντας τις νέες τάσεις κάνετε την επιχείρησή σας ανταγωνιστική
Έχει πραγματικό ενδιαφέρον να παρακολουθεί κανείς τις νέες τάσεις που έχουν κάνει την εμφάνισή τους μετά την πανδημία στον τομέα του τουρισμού. Το να μπορεί μία επιχείρηση όχι απλά να τις γνωρίζει, αλλά να τις ενσωματώσει σε αυτά που προσφέρει στους πελάτες της αποτελεί συνταγή επιτυχίας. Οι τουριστικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα μπορούν να αποκτήσουν εύκολα και άμεσα τη χρηματοδότηση που χρειάζονται για να επενδύσουν σε όλα εκείνα που απαιτεί η νέα γενιά τουρισμού και να επωφεληθούν από τραπεζικά προγράμματα και υπηρεσίες που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τον κλάδο τους.
Το πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός υλοποιείται για 13η συνεχή χρονιά από τη Eurobank και αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση, προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε μικρομεσαίας επιχείρησης. Στόχος του είναι η ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αποκλειστικών προνομίων, τραπεζικών και μη τραπεζικών υπηρεσιών, το οποίο απευθύνεται στις τουριστικές επιχειρήσεις των νησιωτικών περιοχών, της Χαλκιδικής, της Κρήτης αλλά και των δύο μεγάλων αστικών κέντρων, Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Φέτος το πρόγραμμα εστιάζει στις ανάγκες χρηματοδότησης των επιχειρήσεων για την αναβάθμιση των υποδομών τους, την ενίσχυση της ρευστότητάς τους και τη μείωση του λειτουργικού κόστους τους με κύριο όχημα το καινοτόμο προϊόν POS Cash Advance και το εξειδικευμένο πρόγραμμα Ενεργειακού Συμψηφισμού-Net Metering. Παράλληλα, συνεχίζει να προσφέρει μη τραπεζικά προνόμια σε συνεργασία με τρίτες εταιρείες που παρέχουν τις υπηρεσίες τους με προνομιακή τιμολόγηση στους πελάτες που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα.
- Πιτσιλής: «Οι προσπάθειές μας για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής αποδίδουν καρπούς»
- ΑΑΔΕ: Σημαντική μείωση του κενού ΦΠΑ στην Ελλάδα
- Στο Ταμείο Ανάκαμψης η διενέργεια προληπτικών ελέγχων για σοβαρά γενετικά νοσήματα
- Γαλλία: Επιβεβαιώθηκε η ετυμηγορία για Σαρκοζί – Θα φοράει ηλεκτρονικό βραχιολάκι για ένα χρόνο