Οι επιταγές του omnichannel στη λιανική, η αξιοποίηση των πυκνών δεδομένων, οι μετά την πανδημία καταναλωτικές συνήθειες και οι δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης αναλύθηκαν στη συζήτηση «Κερδίστε την πόλη για να κερδίσετε το μέλλον του λιανεμπορίου» που πραγματοποιήθηκε κατά το 8o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που λαμβάνει χώρα στους Δελφούς 26 – 29 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Ανοίγοντας τη συζήτηση ο Yossi Arouch, Διευθύνων Σύμβουλος και εταίρος της Boston Consulting Group επεσήμανε ότι «σήμερα στους τοπ 10 retailers βλέπουμε μοντέλα discount και e-commerce, ωστόσο το παραδοσιακό μοντέλο επιστρέφει».

1

Δίνοντας παραδείγματα από τον όμιλο Φουρλή, ο Βασίλης Φουρλής, Πρόεδρος της Fourlis Holdings εξήγησε:

«Η ΙΚΕΑ βρέθηκε μπροστά στην νέα πραγματικότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου και κλήθηκε να απαντήσει αν θα διατηρήσει τα πολύ μεγάλα καταστήματα – η απόφαση που πάρθηκε ήταν για μικρότερα καταστήματα, χωρίς τις τεράστιες αποθήκες που υπήρχαν στο παρελθόν, αλλά και χωρίς να επηρεαστεί η εμπειρία του καταναλωτή μέσα στο κατάστημα. Είναι ένα παράδειγμα προσαρμογής στις νέες ανάγκες των καταναλωτών.

Στην Intersport φτιάξαμε ένα μεγάλο κατάστημα εμπειρίας στην Ερμού γιατί η εμπειρία του καταναλωτή είναι πολύ σημαντική για τη λιανική. Έχουμε ξεκινήσει ένα νέο κόνσεπτ στο real estate για retail parks & logistics e-commerce, η Ελλάδα είχε μείνει πολύ πίσω σε αυτό το κομμάτι. Ο καταναλωτής και το omnichannel θα μας οδηγήσουν σε κανάλια που δεν τα φανταζόμαστε».

«Χρειαζόμαστε διαφορετικά κόνσεπτ (μικρά /μεγάλα καταστήματα) γιατί ο καταναλωτής κάνει διαφορετικά καταναλωτικά ταξίδια για διαφορετικές ανάγκες» σημείωσε ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΡΟ ΑΕ. «Τα my market local είναι ένα νέο κόνσεπτ και συνεργαζόμαστε με πλατφόρμες γρήγορης παράδοσης ενώ ξεκινάμε και τη δική μας γρήγορη παράδοση για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σχεδιάζουμε και νέες δυνατές συνεργασίες. Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να μας βοηθήσει αλλά χρειαζόμαστε και τη φυσική νοημοσύνη για να μην χαθούμε στην πληθώρα των δεδομένων.»

Για την αναγκαία προσαρμογή στις νέες καταναλωτικές συνήθειες μίλησε και ο Βασίλης Κουτεντάκης, εκτελεστικός Γενικός Διευθυντής Λιανικής Τραπεζικής & Δικτύων Διανομής στην Τράπεζα Πειραιώς. «Η αγοραστική δυνατότητα του πελάτη είναι 24/7 και η τράπεζα πρέπει να βρίσκεται επί ποδός για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες πελάτη και εμπόρου. Το 97% των συναλλαγών γίνεται σε ηλεκτρονικά κανάλια. Εμείς προσαρμοστήκαμε στο 24/7 και στις διαφορετικές πλατφόρμες και έχουμε νέα προϊόντα όπως το “buy now, pay later”».

Την χαρακτηριστική για τη δύναμη της τεχνολογίας επιτυχία της πρωτοβουλίας των προϊόντων Lacta για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου περιέγραψε ο Κωνσταντίνος Σωτηρόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος σε Ελλάδα και Κύπρο της, Mondelēz και προσέθεσε: «το σνάκινγκ αυξάνεται, το 70% των ανθρώπων καταναλώνουν τουλάχιστον δύο σνακ την ημέρα, πρέπει να αξιοποιούμε το collective intelligence για την εξυπηρέτηση των πελατών, ο καταναλωτής άλλαξε τον τρόπο που ενημερώνεται και επιλέγει προϊόντα. Εμείς έχουμε φτιάξει ένα όραμα για το 2030 που είναι πυξίδα όταν αποφασίζουμε όλα τα βήματα σε κάθε στιγμή.»

Τη συζήτηση συντόνισε η Μαίρη Πατρικίου, Principal του ομίλου Boston Consulting.

Διαβάστε επίσης:

Η επίδραση της ρυθμισμένης αγοράς των τυχερών παιχνιδιών στην οικονομία