Η ετήσια επισκόπηση της εταιρείας, με έδρα το Παρίσι, απαριθμεί πέντε ναυτιλιακές που αντιπροσωπεύουν το 1/3 των αγορών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη δευτερογενή αγορά, για το 2018.
Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η γερμανική MPC Capital, η οποία πέρυσι απέκτησε 31 πλοία, συμπεριλαμβανομένων των εσωτερικών συναλλαγών.
Η Ship Finance του John Fredriksen βρέθηκε δεύτερη με 22 αγορές μεταχειρισμένων. Σε αυτά περιλαμβάνονται και τα 15 feederships που εξαγόρασε από την Mediterranean Shipping Co, με έδρα τη Γενεύη.
Άλλοι κορυφαίοι παίκτες ήταν η νοτιοκορεάτικη Sinokor Merchant Marine που εξαγόρασε 22 πλοία και η Navios Maritime Containers της πλοιοκτήτριας Αγγελικής Φράγκου, που απέκτησε πέρυσι 12 πλοία. Την πεντάδα ολοκληρώνει η Borealis Maritime, που συνδέεται με την εξαγορά 10 πλοίων.
Οι παραπάνω εταιρείες από κοινού αντιπροσωπεύουν το 34% των αγορών μεταχειρισμένων containerships που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι, αναφέρει η BRS.
Από τα πλοία που πουλήθηκαν μόνο 56, χωρητικότητας 102,308 teu, οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια έναντι 147 πλοίων το 2017 και 192 το 2016.
Η BRS υποστήριξε ότι οι αξίες των πλοίων είναι βέβαιο ότι θα αρχίσουν να επηρεάζονται από τον αντίκτυπο των κανονισμών IMO για τα καύσιμα που θα ισχύσουν το 2020.
“Παρατηρούμε ήδη την απροθυμία των αγοραστών να επενδύσουν σε μεταχειρισμένα πλοία χωρίς scrubber μεγέθους από panamax και μεγαλύτερα”, αναφέρει.
Οι πωλήσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κάτω από 2.000 teu αντιπροσώπευαν σχεδόν το 40% όλων των συναλλαγών containerships το 2018, έναντι 24% το 2017.
Η μεγαλύτερη κινητικότητα σημειώθηκε στα πλοία κατηγορίας 900-teu έως 2.000-teu, όπου το 2018 πουλήθηκαν 110 πλοία. Αναφορικά με τα πλοία κάτω των 900 teu, πουλήθηκαν πέρυσι 43 έναντι 35 το 2017.
“Όσο πλησιάζει η προθεσμία του 2020 τόσο ναυπηγεία και ναυπηγοί σπεύδουν να προτείνουν νέα σχέδια για τα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία. Ως εκ τούτου, αναμένουμε να δούμε αυξημένες παραγγελίες τους επόμενους μήνες “, δήλωσε η BRS.