Με την e-commerce αγορά να ανεβαίνει διαρκώς και τις απαιτήσεις των καταναλωτών για άμεσες παραδόσεις να αυξάνονται, οι εταιρείες ταχυμεταφορών επενδύουν σημαντικά κεφάλαια στο last mile.

Η τελευταία διαδρομή ενός προϊόντος – από το κέντρο διανομής μέχρι την πόρτα του πελάτη – έχει εξελιχθεί σε κρίσιμο πεδίο ανταγωνισμού για τις εταιρείες logistics.

1

Το λεγόμενο last mile delivery είναι πλέον βασικός δείκτης επιτυχίας, τόσο σε επίπεδο εμπειρίας πελάτη όσο και λειτουργικής αποδοτικότητας.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, η αξία του τομέα last mile στην Ελλάδα αναμένεται να ξεπεράσει τα 800 εκατ. ευρώ έως το 2027, με ρυθμούς ανάπτυξης που αγγίζουν διψήφια ποσοστά ετησίως.

Οι βασικοί μοχλοί αυτής της ανάπτυξης είναι η αυξανόμενη συχνότητα online αγορών (ακόμα και από μικρότερα e-shop ή marketplaces), οι απαιτήσεις των πελατών για παραδόσεις την ίδια ή την επόμενη μέρα, οι έξυπνες υποδομές και τα lockers που αλλάζουν τον παραδοσιακό τρόπο διανομής αλλά και οι «πράσινες» παραδόσεις και η είσοδος των ηλεκτρικών οχημάτων στον στόλο.

Boxnow: 8πλάσια αύξηση τζίρου το 2024

Η BOX NOW παρουσίασε τα σημαντικά αποτελέσματα της χρονιάς που πέρασε, τονίζοντας ότι θα συνεχίσει να επενδύει σε περισσότερα σημεία και νέες τεχνολογίες.

Έχει πάνω από 2 εκατ. πελάτες, διαθέτει πάνω από 120.000 θυρίδες που αντιστοιχούν σε πάνω από 2.400 BOX NOW Lockers, ενώ συνεργάζεται με περισσότερα από 4.000 e-shops, διεκπεραιώνοντας 11 εκατ. δέματα.

Το επόμενο στοίχημα για τη Box Now είναι η ισχυροποίηση της κερδοφορίας που επιτεύχθηκε στους τελευταίους μήνες του 2024 αλλά και η περαιτέρω επέκταση του δικτύου. Σε πρώτη φάση στα νησιά, κάτι πού ήδη έχει δρομολογηθεί ενώ όπως έχει πει ο επικεφαλής της εταιρείας στους στόχους είναι και η επέκταση εκτός Ελλάδας, σε γειτονική χώρα κάτι ωστόσο που δεν αναμένεται να γίνει το 2025.

Στο επενδυτικό πλάνο της εταιρείας ύψους 4 εκατ. ευρώ για φέτος, είναι η τοποθέτηση lockers σε νησιωτικές περιοχές επικεντρώνοντας σε δέκα νέους δημοφιλής προορισμούς, όπως η Ρόδος, Λέσβος, η Σύρος, Τήνος, Μύκονος, Σαντορίνη, Ζάκυνθος και Κεφαλονιά.

Παράλληλα συνεχίζεται η ανάπτυξη και στα αστικά κέντρα με πύκνωση όπου χρειάζεται και με την εταιρεία να έχει αναπτύξει ένα καινοτόμο μοντέλο μισθώνοντας μικρά καταστήματα και τοποθετώντας lockers που διαθέτουν περί τις 250 θυρίδες.

Skroutz: Επενδύει στο lastmile

Το last mile αποτελεί στρατηγικό πυλώνα ανάπτυξης για τη Skroutz, η οποία επενδύει δυναμικά στον τομέα αυτό τα τελευταία χρόνια, ενισχύοντας τις υπηρεσίες που προσφέρει στους συνεργάτες της αλλά και βελτιώνοντας την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών.

Μέσα από το δίκτυο Skroutz Last Mile, η εταιρεία επιδιώκει να προσφέρει μια ενιαία και συνεκτική εμπειρία, ξεκινώντας από την αναζήτηση και την παραγγελία στην πλατφόρμα, περνώντας από τη διαδικασία παραλαβής από το κατάστημα και φτάνοντας μέχρι την τελική παράδοση στον καταναλωτή. Ο στόχος είναι η απρόσκοπτη ροή σε όλα τα στάδια, ώστε ο χρήστης να αποκομίζει τη μέγιστη ικανοποίηση σε μια εποχή αυξημένων προσδοκιών και απαιτήσεων.

Η Skroutz συνεχίζει να επενδύει δυναμικά στην αναβάθμιση των υπηρεσιών της, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην επέκταση του δικτύου των έξυπνων θυρίδων (smart lockers). Μέχρι το τέλος του 2024, η εταιρεία είχε εγκαταστήσει 50.000 θυρίδες για παραδόσεις σε όλη την Ελλάδα, ενώ για το 2025 στοχεύει σε αύξηση κατά 50%, φτάνοντας τις 75.000 συνολικά, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την εμπειρία των χρηστών κατά την παραλαβή των παραγγελιών τους.

Στο πλαίσιο αυτό, οι συνολικές επενδύσεις της τελευταίας τετραετίας ανέρχονται σε περίπου 50 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 20 εκατ. ευρώ έχουν κατευθυνθεί σε κρίσιμους τομείς όπως η ανάπτυξη του δικτύου lockers, η ενίσχυση των υπηρεσιών του Skroutz Last Mile, η βελτίωση των υποδομών πληρωμών μέσω της πλατφόρμας EveryPay, καθώς και η διεύρυνση των αποθηκευτικών χώρων με την προσθήκη νέων εγκαταστάσεων.

Ανεβάζει ταχύτητα η ACS

Αν και η διοίκηση της Quest έχει έρθει σε συμφωνία με την GLS για την καταρχήν πώληση του 20% της ACS, διατηρώντας το δικαίωμα να αγοράσει το υπόλοιπο 80% έναντι προσυμφωνημένου ελάχιστου τιμήματος ύψους 296 εκατ. ευρώ, συνεχίζει να επενδύσει στο lastmile, στο οποία παραμένει πίσω σε σχέση με BOXNOW και Skroutz.

Ένα από τα δυνατά χαρτιά της ACS είναι τα smart lockers, τα οποία αναπτύσσονται στη χώρα με ιδιαίτερα εκθετικούς ρυθμούς, με την διοίκηση να εκτιμά ότι τα επόμενα χρόνια θα φτάσουν τις 3.000.

Μέχρι στιγμής, η ACS λειτουργεί 800 lockers, ενώ μέσα στο 2025 αναμένεται να διπλασιαστούν, φτάνοντας τα 1.500.Οι επενδύσεις συνεχίζονται στον κλάδο, με την ACS να πρωτοστατεί, ενώ το 2023 εγκαινιάστηκε το νέο υπερσύγχρονο τεχνολογικά logistics hub, εμβαδού 36.000 τ.μ. στην περιοχή του Αιγάλεω.

Η εταιρεία κατά το 2024 είχε θετική πορεία, με τα συνολικά της έσοδα να διαμορφώνονται σε περίπου 157,9 εκατ. ευρώ (+5% σε σχέση με το 2023), αυξάνοντας το μερίδιο στην αγορά στο 24%.

Διαβάστε επίσης:

Box Now: Με επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ διεκδικεί ηγετική θέση στην αγορά παράδοσης δεμάτων

Συνελήφθη οδηγός αυτοκινήτου που έτρεχε με 200 χλμ/ώρα στη περιφερειακή Υμηττού

Σοβαρό τροχαίο στο Παγκράτι: Ασθενοφόρο συγκρούστηκε με αυτοκίνητο