Ανάπτυξη της τάξης του 8% έως 11% αναμένει η διοίκηση της Κρι Κρι για το 2024, καθώς εκτιμάται ότι οι πωλήσεις της εισηγμένης γαλακτοβιομηχανίας θα ξεπεράσουν τα 233 εκατομμύρια ευρώ.

Όπως είπε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της Κρι Κρι ο CFO της εταιρείας, Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης, τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου υποστηρίζουν τις προβλέψεις για το 2024, χάρη στις εξαγωγές γιαουρτιού, αν και αναμένεται μικρή μείωση του περιθωρίου κέρδους κατά 3%.Το περιθώριο ΕΒΙΤ εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί φέτος στο 15%, πιεζόμενο από μία μικρή αύξηση των τιμών πρώτων υλών – κυρίως του γάλακτος. Να σημειωθεί ότι οι επενδύσεις που υλοποιούνται φέτος προϋπολογίζονται σε 25 εκατομμύρια.

Πάντως, η τιμή των πρώτων υλών ήταν μειωμένη το 2023, κάτι που επέδρασε θετικά στο περιθώριο κέρδους και έδωσε στην Κρι Κρι περιθώριο για μειώσεις τιμών. Ερωτηθείς για το αν το πλαφόν του υπουργείου Ανάπτυξης στο περιθώριο κέρδους σε βασικά αγαθά – μεταξύ των οποίων και το γιαούρτι – στα επίπεδα του 2021, επηρέασε την Κρι Κρι, ο ίδις απάντησε πως «συμμορφωθήκαμε με το νόμο και έχουμε μειώσει τις τιμές πώλησης όπου ήταν υψηλότερες. Ωστόσο δεν πιστεύω ότι χωρίς να ήταν ο νόμος σε ισχύ η εικόνα θα ήταν ουσιωδώς διαφορετική, καθώς η απόφαση ελήφθη προκειμένου να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί».

Ο επικεφαλής οικονομικών υπηρεσιών της εισηγμένης ρωτήθηκε επίσης για το αν υπάρχει σχέδιο να πραγματοποιηθούν κινήσεις για την αύξηση του free float (το οποίο πάντως διαμορφώνεται στο 27%). Σύμφωνα με όσα είπε οι μέτοχοι σκέφτονται να προχωρήσουν σε διάθεση μετοχών μέσω placement φέτος, προκειμένου να ενισχυθεί η εμπορευσιμότητα της μετοχής.

Η στρατηγική για τις εξαγωγές

Αναφορικά με τη στρατηγική της Κρι Κρι για τις πωλήσεις στο εξωτερικό, η εταιρεία έχει στο πλάνο το λανσάρισμα γιαουρτιού με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη τον Μάρτιο του 2024 στη Γαλλία και ακολουθεί το λανσάρισμα της σειράς greek yogurt τον Σεπτέμβριο. Επιπλέον, σχεδιάζεται το λανσάρισμα high protein γιαουρτιού σε Ιταλία, Αυστρία και Βρετανία το φθινόπωρο του 2024 και το λανσάρισμα της σειράς frozen yogurt στις ΗΠΑ τον Ιούνιο, αφού έχουν ήδη επιτευχθεί συμφωνίες με εισαγωγείς. Οι κινήσεις στις ΗΠΑ αναμένεται να συμβάλουν στην αύξηση του περιθωρίου κέρδους, καθώς πρόκειται για εξαγωγή premium προϊόντος, εκτίμησε ο κ. Σαρμαδάκης.

Το 2023 η Κρι Κρι κατέγραψε ρεκόρ λειτουργικών ταμειακών ροών ύψους 49,1 εκατ. ευρώ και το EBITDA ανήλθε στα 45,12 εκατ. με περιθώριο 20,9%.

Οι διεθνείς πωλήσεις γιαουρτιού αυξήθηκαν κατά 34,4% στα 97,5 εκατομμύρια, κυρίως χάρη στην ανάπτυξη των πωλήσεων σε Ιταλία (κατά 36%) και Βρετανία, αλλά και στην αύξηση των εξαγωγών σε Σουηδία, Αυστρία και Βέλγιο. Ήταν μία χρονιά κατά την οποία οι εξαγωγές αποτελούν το 56% των συνολικών πωλήσεων γιαουρτιού. Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση 21,8% σε αξία ξεπερνώντας τα 76 εκατομμύρια, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως η στροφή των καταναλωτών σε οικονομικότερα προϊόντα και κατά συνέπεια στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας ωφέλησε την βιομηχανία, που είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Οι οικονομίες κλίμακας που προέκυψαν στον κλάδο του γιαουρτιού οδήγησαν το περιθώριο EBIT σε υψηλό διψήφιο ποσοστό της τάξης του 15,5%.

Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις παγωτού, αυξήθηκαν κατά 20,4% στην Ελλάδα φτάνοντας τα 32,3 εκατομμύρια, αλλά οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 6,5% στα 8,4 εκατ. ευρώ.