Ήταν μόλις 19 χρονών, ξανθούλα και μικρόσωμη όταν μπήκε σε ένα κομμωτήριο για να κόψει τα μαλλιά της.

Μία εβδομάδα αργότερα ο κομμωτής, ένας όμορφος νεαρός με γαλάζια μάτια της είχε ζητήσει να τον παντρευτεί.

Η Σάιντελ Μίλερ και ο Άρνι Μίλερ (δεξιά) στα χρόνια της οικοδόμησης της εταιρείας

Και κάποια χρόνια αργότερα η λεπτεπίλεπτη αλλά δυναμική κομμώτρια θα είχε ιδρύσει μαζί του μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες επαγγελματικών προϊόντων μαλλιών και ομορφιάς οικοδομώντας μια πραγματική αυτοκρατορία του είδους, την Matrix Essentials.

Κι επειδή ομορφιά και τέχνη πάνε χέρι- χέρι η Σάιντελ Μίλερ θα βρεθεί σύντομα από τα σαλόνια καλλωπισμού, τις περμανάντ, τις βαφές και τα βερνίκια νυχιών σε γκαλερί και μουσεία διανύοντας με άνεση αλλά και ιδιαίτερη αίσθηση του γούστου, την απόσταση ως την συλλογή έργων τέχνης!

Πρόκειται για ένα πραγματικό success story, δύο αυτοδημιούργητων ανθρώπων, της Σάιντελ και του Άρνολντ Μίλερ, από αυτά που μπορεί να συμβούν στην Αμερική, προφανώς χάρις στην πολλή δουλειά και την επιχειρηματική έμπνευση.

Η Σάιντελ Μίλερ και ο Άρνι Μίλερ στα χρόνια της οικοδόμησης της εταιρείας

Ως μία από τις «Κορυφαίες 50 γυναίκες ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στην Αμερική έχει χαρακτηρισθεί η Σάιντελ Μίλερ, ταυτόχρονα όμως και μεγάλη συλλέκτρια.

Σάιντελ Μίλερ

Πριν από δύο χρόνια μάλιστα έγινε ακόμη πλουσιότερη _κατά 105 εκατομμύρια δολάρια για την ακρίβεια _ πουλώντας ένα εκπληκτικό σπίτι στην πόλη των εκατομμυριούχων, το Παλμ Μπιτς της Φλόριντα με συναρπαστική θέα στον ωκεανό.

Το σαλόνι της έπαυλης με την απέραντη θέα

Και μόλις πριν λίγους μήνες ένα μικρό τμήμα της θρυλικής συλλογής της από έργα τέχνης και έπιπλα δημοπρατήθηκε από τους Christie’s αποφέροντας 46,5 εκατομμύρια δολάρια, ποσό πολύ πάνω από την τιμή εκτίμησής τους.

Ανάμεσα στα έργα, υπογραφές του Χουάν Μιρό, του Ζαν Ντυμπουφέ και της Τζόαν Μίτσελ, του Φρανσουά- Ξαβιέ Λαλάν, αλλά και έπιπλα του 18ου αιώνα.

Η «βασίλισσα της ομορφιάς», όπως επίσης την αποκαλούν στην Αμερική ήταν άλλωστε λάτρης του ωραίου από μικρή, όπως έχει πει η ίδια σε συνέντευξή της: «Μου άρεσε να πηγαίνω σε μουσεία, γκαλερί και εκθέσεις τέχνης με τους γονείς μου και αργότερα με τον σύζυγό μου και την οικογένειά μου. Και κάποια στιγμή είχα την τύχη να συλλέξω μερικά από τα υπέροχα κομμάτια που ερωτεύτηκα».

Κι αυτό το τελευταίο υπήρξε ο βασικός κανόνας της στη συλλογή έργων, αφού όπως δηλώνει κατηγορηματικά «Συλλέγω κομμάτια που αγαπώ, έργα που μου μιλάνε και με ενθουσιάζουν, που συνδέομαι μαζί τους μέσω της ομορφιάς τους και που ακόμη και σήμερα κάνουν την καρδιά μου να φτερουγίζει, όταν τα βλέπω».

Το Σαμπουάν

Γυρίζοντας πίσω στο χρόνο κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ΄50 ήταν, όταν έγινε η συνάντηση με τον μετέπειτα σύζυγό της, που έφυγε από τη ζωή το 1992. «Ο Άρνι ήταν πολύ γοητευτικός, γι΄αυτό πήρα το θάρρος και του ζήτησα να μου τηλεφωνήσει κάποια στιγμή», θυμάται σήμερα. «Και αυτό έκανε! Πολλά χρόνια αργότερα μια φίλη, που είχε ραντεβού στο κομμωτήριο μετά από μένα, μου είπε, ότι καθώς έφευγα, έδειξε προς το μέρος μου και της είπε: Βλέπεις αυτή τη μικρή ξανθιά που βγαίνει από την πόρτα; Θα την παντρευτώ!».

Αμέσως μετά το γάμο μπήκε και η ίδια στο κομμωτήριο του Άρνι φέρνοντας τον δικό της αέρα στη λιανική: « Έφερα όμορφα δίχτυα μαλλιών, σκουφάκια μπάνιου, κλιπ και άλλα αξεσουάρ ενώ προσθέσαμε στις υπηρεσίες μας την περιποίηση προσώπου και κάποια καλλυντικά». Στα τέλη της δεκαετίας του ΄60 μετακόμισαν σε μεγαλύτερο σαλόνι, όπου προσέφεραν πλήρες πρόγραμμα ομορφιάς, μαζί και εφαρμογής βλεφαρίδων που ήταν της μόδας τότε, όπως και ένα νέο προϊόν χέννας.

Το μεγάλο άλμα θα αργούσε όμως ακόμη, πόσο μάλλον, που όπως έχει πει η ίδια «Υπήρχε μια πολύ αρνητική αντίληψη για τον κλάδο μας, που για το κοινό συνδεόταν με τον κομμωτή που μασούσε τσίχλες, όπως ο Γουόρεν Μπίτι στην ταινία «Σαμπουάν»! Στόχος τους λοιπόν ήταν η δημιουργία μιας καλύτερης εικόνας με περισσότερο επαγγελματισμό και αφού δεν υπήρχαν άλλα πρότυπα αποφάσισαν να τα δημιουργήσουν εκείνοι.

Το Matrix ξεκίνησε έτσι το 1980 με μια πλήρη σειρά σαμπουάν, μαλακτικών και προϊόντων styling.

Ποιες ήταν όμως οι καινοτομίες τους;

«Ως τότε το χρώμα για τις βαφές ήταν ένα μυστήριο, που ήξεραν λίγοι, εμείς όμως εκπαιδεύσαμε τους κομμωτές να φτιάχνουν το δικό τους χρώμα για κάθε πελάτη, ώστε να μπορούν να ελέγχουν το αποτέλεσμα αλλά και να κερδίζουν περισσότερα. Επίσης τους μάθαμε να βάφουν τα μαλλιά με πινέλο, κάτι που ως τότε θεωρούνταν τρελό. Ο Άρνι τους έλεγε, ‘‘Είστε καλλιτέχνες, πρέπει να χρησιμοποιείτε πινέλο για να είστε πιο ακριβείς, πιο δημιουργικοί και πιο επαγγελματίες’’. Δημιουργήσαμε μία καινούργια γλώσσα για τα χρώματα, που όλοι καταλάβαιναν, ενώ οι κομμωτές μπορούσαν να καλούν τη γραμμή επικοινωνίας και μέσω τηλεφώνου τους βοηθούσαμε στη σύνθεση που ήθελαν να πετύχουν».

Το μυστικό της επιτυχίας

Πέρα από αυτά όμως το ζευγάρι αντιλήφθηκε νωρίς την έλλειψη προϊόντων υψηλής ποιότητας για σαλόνια ομορφιάς πλήρους περιποίησης – σαμπουάν, κοντίσιονερ, χρώμα μαλλιών, περμανάντ, περιποίηση προσώπου και νυχιών- και αυτά ακριβώς τους έδωσε, με αποτέλεσμα να γίνει η Matrix Essentials, η μεγαλύτερη εταιρεία στον κλάδο των επαγγελματικών κομμωτηρίων. Γρήγορα εξάλλου στις δημοφιλείς σειρές περιποίησης μαλλιών της εταιρείας είχαν προσθέσει προϊόντα περιποίησης δέρματος, καλλυντικών, περιποίησης σώματος και αντηλιακής φροντίδας. Ιδέα της Σάιντελ ήταν επίσης το «day spa», δηλαδή μία ολοκληρωμένη εμπειρία ομορφιάς στα σαλόνια κομμωτικής, γνωστή ως «Total Image Consulting».

«Σε όλη τη διάρκεια της καριέρας μου, στόχος μου ήταν πάντα να προωθήσω την ατομική έκφραση και τη δημιουργικότητα, βοηθώντας τα σαλόνια και τους πελάτες τους να αναπτύξουν πλήρως τις δυνατότητες και να αυξήσουν την αυτοεκτίμησή τους. Για μένα η ζωή με την ομορφιά πλούτισε την ψυχή μου», όπως έχει πει η ίδια. Αλλά και μετά το θάνατό του συζύγου της η Σάιντελ Μίλερ συνέχισε να χτίζει την επιχείρηση, διπλασιάζοντας τις πωλήσεις σε δύο χρόνια και ξεπερνώντας το όριο των 300 εκατομμυρίων δολαρίων.

«Όταν πέθανε ο Άρνι όλοι πίστευαν ότι θα πεθάνει μαζί του και η Matrix, γιατί ήταν πολύ χαρισματικός και ουσιαστικός. Δεν έγινε όμως έτσι», λέει. Με αποτέλεσμα σήμερα πάνω από επτά εκατομμύρια άνθρωποι να χρησιμοποιούν ένα προϊόν Matrix κάθε εβδομάδα.

Και το μυστικό της επιτυχίας; «Η Matrix ήταν μια οικογένεια», λέει η ίδια «Ο Άρνι κι εγώ είχαμε το όνειρο να αναβαθμιστεί ο κλάδος και η εικόνα του και αποφασίσαμε ότι η Matrix θα ήταν η λεωφόρος για να το δημιουργήσουμε. Επιτύχαμε χάρις στην εκπαίδευση που κάναμε σε κάθε επίπεδο. Γίνονταν συναντήσεις, ομιλίες, μαθήματα για τα πάντα. Βοηθήσαμε τους πωλητές να συνεργαστούν με ιδιοκτήτες κομμωτηρίου, βοηθήσαμε τους διανομείς να δημιουργήσουν την επιχείρησή τους με περισσότερους πωλητές και βοηθήσαμε τους ιδιοκτήτες σαλονιών να διευθύνουν ένα κομμωτήριο. Κανείς μας όμως δεν συνειδητοποίησε πόσο σκληρά δουλεύαμε, γιατί γελούσαμε και διασκεδάζαμε με την δουλειά. Έτσι μεγαλώσαμε, μέσα σε δέκα μόλις χρόνια».

Σάιντελ Μίλερ

Η «Ονειροπόληση»

Τέσσερα χρόνια χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί η ανέγερση και ο πλήρης σχεδιασμός της περίφημης έπαυλης στο Παλμ Μπιτς με αρχιτέκτονα τον διάσημο Πίτερ Μαρίνο.

Η έπαυλη στο Παλμ Μπιτς μπροστά στον ωκεανό

Στα 8.000 περίπου τετραγωνικά μέτρα της κατοικίας η Σάιντελ Μίλερ στέγασε από το 2001 την συλλογή της ενώ ολόκληρος ο διάκοσμος και οι κήποι _έργα και αυτά του Μαρίνο_ παραπέμπουν επίσης σε έργα τέχνης.

Χώροι της έπαυλης με έργα τέχνης

Με τρεις ορόφους και δέκα υπνοδωμάτια μπορούσε να φιλοξενήσει όλη την οικογένειά της, τις δύο κόρες της, τους γαμπρούς και τα εγγόνια της, ώσπου όμως, όλοι μεγάλωσαν… Αυτή ήταν και η αιτία, όπως είπε η ίδια για την πώληση του σπιτιού _σημειώνοντας ρεκόρ τιμής στην περιοχή_ όπως και της δημοπράτησης ενός τμήματος της συλλογής της.

Χώροι της έπαυλης με έργα τέχνης

«Τα εγγόνια μου έχουν μεγαλώσει και δεν χρειάζομαι όλες τις εγκαταστάσεις του σπιτιού. Έτσι αποφάσισα να μετακομίσω», όπως είπε. Άλλωστε παρά τον πλούτο και το μεγαλείο που ανέδυε η έπαυλη La Rêverie (Η Ονειροπόληση) «Ήταν ένα πολύ οικογενειακό σπίτι», κατά τον χαρακτηρισμό της.

Η κομψή πισίνα της έπαυλης
Εξωτερικοί χώροι
Εξωτερικοί χώροι

Για τον ίδιο λόγο προσφέρθηκαν 20 πίνακες και γλυπτά της συλλογής της σε δημοπρασία στους Christie’s.

Χώροι της έπαυλης με έργα τέχνης

Με το «Femme», το χάλκινο γλυπτό του Μιρό να φθάνει τα 4.110.000 δολάρια, τους «Λουόμενους» του Ντυμπυφέ τα 3.330.000 και το τραπέζι του Φρανσουά-Ξαβιέ Λαλάντ τα 6.630.000 δολάρια (ενώ είχε τιμή εκκίνησης το ένα εκατομμύριο).

Η Σάιντελ Μίλερ στην έπαυλη του Παλμ Μπιτς με το τραπέζι των 6,630 εκατομμυρίων δολαρίων

 

Το έργο του Μιρό «Γυναίκα»

 

Χώρος του σαλονιού με το έργο «Λουόμενοι» του Ντυμπυφέ

Αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά όμως, που κομμάτια από την συλλογή της Μίλερ έφθασαν σε δημοπρασία. Αφού το 2017 είχε προηγηθεί μία μεγάλη δωρεά της στο Νοσοκομείο του Κλίβελαντ, συγκεκριμένα οκτώ έργα, που απέφεραν 67.220.000 δολάρια.

Μπρούτζινο αγαλματίδιο

Πώς αλλιώς αφού επρόκειτο για έργα του Πικάσο, της Λουίζ Μπουρζουά, του Μαρκ Σαγκάλ, του Μαξ Έρνστ, του Τζιακομέτι, του Ρόι Λίχτενσταϊν και άλλων.

Ήταν άλλωστε μία μόνον από τις σημαντικές δωρεές της στο συγκεκριμένο νοσοκομείο όπου σήμερα λειτουργεί το περίπτερο Sydell και Arnold Miller καθώς και το Sydell and Arnold Miller Family Heart & Vascular Institute.

«Μου έχουν σώσει τη ζωή, δύο φορές», έχει πει για το συγκεκριμένο νοσοκομείο η Σάιντελ Μίλερ. «Είχα πόνους στο στήθος και κομμένη την ανάσα, αλλά οι γιατροί σε άλλο νοσοκομείο δεν το είχαν πάρει στα σοβαρά. Πήγα εκεί και με έσωσαν. Στη συνέχεια, το 1999, διαγνώστηκα με καρκίνο του μαστού τέταρτου σταδίου. Με έσωσαν και από αυτό. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που τους στηρίζουμε στο σημαντικό, σωτήριο έργο τους».

Η ίδια εξάλλου έχει συμβάλει καθοριστικά στην οργάνωση του προγράμματος κατά των ναρκωτικών και είναι γενναιόδωρος υποστηρικτής της ιατρικής έρευνας και των φιλανθρωπικών οργανώσεων για παιδιά.

Όπως βέβαια και διάσημος ευεργέτης των τεχνών. Η γυναίκα που ξεκίνησε από απλή κομμώτρια για να οικοδομήσει έναν επιχειρηματικό κολοσσό ξέρει πέρα από την ομορφιά, να αναγνωρίζει την ανάγκη και να προσφέρει όπου χρειάζεται.

Η Σάιντελ Μίλερ παραλαμβάνοντας βραβείο για το έργο της

Διαβάστε επίσης

Δισεκατομμύρια για τέχνη και πολυτέλεια – Τα ρεκόρ της χρονιάς