Ιδιαίτερα αρνητική ήταν η επίδραση της πανδημίας και του υποχρεωτικού lockdown στις αυτοκινητοβιομηχανίες, η πλειονότητα των οποίων καταγράφει μεγάλες οικονομικές ζημιές που επηρεάζουν ακόμα και τις μελλοντικές επενδύσεις τους, τα προγράμματα τους για αύξηση του ρυθμού παραγωγής που συνδέονται με την κατασκευή νέων εργοστασίων καθώς καιι την πρόσληψη νέων εργαζομένων.

Η ιδιοκτήτρια της Jaguar Land Rover (JLR), Tata Motors Ltd, ανέφερε σήμερα την μεγαλύτερη τριμηνιαία απώλεια, καθώς η κρίση του ιού έπληξε τις πωλήσεις σε αρκετές από τις βασικές της αγορές.

Η πανδημία COVID-19 έχει βαρύ αντίκτυπο στις αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως και συσσωρεύει την πίεση στην Tata Motors, η οποία προσπαθούσε να βελτιώσει τις πωλήσεις της JLR μετά από την αδυναμία της ζήτησης και την πολιτική αβεβαιότητα που σχετίζεται με το Brexit.

Οι πωλήσεις στην JLR, που αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της εταιρείας, μειώθηκαν πάνω από 42% κατά τη διάρκεια του τριμήνου και η Tata Motors δήλωσε ότι οι προοπτικές για JLR παραμένουν αβέβαιες.

Για το υπόλοιπο του οικονομικού έτους 2021, η Jaguar Land Rover θα συνεχίσει να διαχειρίζεται αυστηρά το κόστος και τις επενδυτικές δαπάνες», δήλωσε η εταιρεία.

Νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, η JLR όρισε τον πρώην προϊστάμενο της Renault, Thierry Bollore, ως τον επόμενο διευθύνοντα σύμβουλό της, με αποστολή να επιστρέψει στα κέρδη η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Tata Motors ανέφερε μια ενοποιημένη ζημιά 1,13 δισ. δολάρια για το πρώτο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου.

Η εταιρεία δήλωσε ότι προσβλέπει σε σταδιακή αύξηση της ζήτησης και βελτίωση της προσφοράς κατά το δεύτερο εξάμηνο του δημοσιονομικού 2021 καθώς η συνολική οικονομική δραστηριότητα αυξάνεται.

Η Mazda Motor Corp προέβλεψε ετήσια απώλεια ρεκόρ κερδών, καθώς η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει ακόμη τις συνέπειες από την πανδημία. Η νούμερο 5 αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας αναμένει απώλεια 40 δισ. γιεν (383,5 εκατ. δολάρια) για το έτος που θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο. Ανάλογη αρνητική εικόνα παρουσίασαν οι μάρκες Ford Motor Co και Nissan Motor Co ( 7201.T ) που αναμένουν ετήσιες απώλειες μετά το κλείσιμο των εργοστασίων τους, λόγω της επιδημίας, αναφέρει το Reuters.

Ακόμη και πριν από το ξέσπασμα του COVID -19, ο κατασκευαστής του crossover CX-5 SUV και του sedan Mazda 3, είχε απώλειες λόγω της πτώσης των πωλήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες και στη Κίνα, τις δύο μεγαλύτερες αγορές της μάρκας.

Κατά το έτος έως τον Μάρτιο, η Mazda αναμένει μείωση 8% στις παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων σε 1,3 εκατ. μονάδες, η χαμηλότερη εδώ και επτά χρόνια, η οποία πιθανότατα θα οδηγήσει σε απώλεια κερδών. Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι θα παραιτηθεί από την καταβολή μερίσματος φέτος.

Η Mazda σημείωσε λειτουργική ζημιά 45,3 δισ. γιεν για το πρώτο τρίμηνο, το χαμηλότερο εδώ και 11 χρόνια, λόγω πτώσης 31% στις πωλήσεις οχημάτων μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου.

Το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου, οι πωλήσεις μειώθηκαν σε 244.000 μονάδες, κυρίως λόγω της πτώσης της ζήτησης στην Ιαπωνία και στην Ευρώπη. Οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική, την μεγαλύτερη αγορά της Mazda, μειώθηκαν κατά 19% την ίδια περίοδο.

Ωστόσο, η Κίνα ήταν μια σανιδά σωτήριας για την μάρκα, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13% κατά τη διάρκεια του τριμήνου καθώς η ζήτηση αυτοκινήτων επέστρεψε στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, μετά την σχετικά γρήγορη ανάκαμψη της, από τα προβλήματα που έφερε η πανδημία.

Η Skoda Auto βλέπει σημάδια ανάκαμψης μετά την κατάρρευση των παραδόσεων του πρώτου εξαμήνου κατά 31%, λόγω της πανδημίας και των μέτρων περιορισμών της κυκλοφορίας των πολιτών.

Η Skoda παρέδωσε 426.700 αυτοκίνητα από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο, ενώ τα έσοδα από τις πωλήσεις μειώθηκαν κατά ένα τέταρτο στα 7,55 δισ. ευρώ και τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν 72% στα 228 εκατ. ευρώ.

Ανέφερε ότι το πρόγραμμα για επανεκκίνηση των λειτουργιών από τον Ιούνιο είχε θετικά αποτελέσματα και ότι οι εισερχόμενες παραγγελίες έχουν αρχίσει να ξεπερνούν τα επίπεδα του περασμένου έτους. Η ζήτηση από τις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες έχει αυξηθεί, πρόσθεσε.

Η Skoda, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας της Τσεχίας που παρέδωσε 1,24 εκατ. οχήματα το 2019, δήλωσε ότι συνεχίζει να αναπτύσσει τη μεγαλύτερη καμπάνια μοντέλων στην ιστορία της, με 30 νέα μοντέλα – συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων – να κυκλοφορούν μεταξύ 2019 και 2022.

Τα τσεχικά εργοστάσια της εταιρείας έκλεισαν για 39 ημέρες αφότου η πανδημία κορονοϊού έπληξε την Ευρώπη τον Μάρτιο, ένα μεγάλο πλήγμα για μια οικονομία που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αυτοκινητοβιομηχανία.

Η ιταλική – αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat Chrysler, σημείωσε μικρότερη από την αναμενόμενη απώλεια το δεύτερο τρίμηνο, καθώς κατάφερε να περιορίσει αρνητικά αποτελέσματα της πανδημίας COVID-19.

Η Fiat Chrysler (FCA) δήλωσε ότι τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) ήταν αρνητικά κατά 928 εκατ. ευρώ την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, έναντι προβλέψεων για απώλεια 1,87 δισ. ευρώ.

Ο διευθύνων σύμβουλος Mike Manley είπε ότι τα εργοστάσια του ομίλου λειτουργούσαν και οι έμποροι αυτοκινήτων πωλούσαν σε εκθέσεις και διαδικτυακά.

«Έχουμε την ευελιξία και την οικονομική δύναμη να προχωρήσουμε με τα σχέδιά μας», είπε σε δήλωση του.

Παρά την πανδημία COVID-19, ο κατασκευαστής Peugeot PSA, ο οποίος πρόκειται να συγχωνευθεί με την FCA, στη νέα εταιρεία Stellantis, την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, απέδωσε κέρδος το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Πληροφορίες: ΑΠΕ-ΜΠΕ