ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πιθανό θεωρείται να κατατεθούν στη συνέχεια και προσφυγές κατά της διαδικασίας. Μεταξύ των ενστάσεων που απερρίφθησαν ήταν και αυτή της κοινοπραξίας Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών, η οποία έχει καταθέσει την καλύτερη προσφορά, όμως ,όπως σημειώνεται, δεν δικαιολόγησε επαρκώς την έκπτωση, 57,45%, που προσέφερε.
Εκκρεμεί η αντίστοιχη απόφαση για την 2η εργολαβία (Δουνεϊκα – Αμαλιάδα) του Πάτρα – Πύργος για την οποία οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ανάδοχος θα οριστεί επίσης η Intrakat, η οποία και εδώ κατέθεσε την τρίτη καλύτερη προσφορά.
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι έπειτα από περίπου τρία χρόνια έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για τις 6 από τις 8 συνολικά εργολαβίες, στην οποίες χωρίστηκε το εν λόγω έργο, αρχικού προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ, δηλαδή για την 1η, 4η, 5η, 6η, 7η και 8η είναι άγνωστο πότε θα ξεκινήσει. Όπως επισημαίνεται από στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, αλλά και του υπουργείου, που διαφωνούν με την επιλογή της κατάτμησής του σε 8 εργολαβίες, αποτελεί επίσης στοίχημα αν το έργο θα ολοκληρωθεί απρόσκοπτα και με βάση το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα (42 μήνες από τη στιγμή της ανάθεσής του).
Όσο αφορά τις 6 εργολαβίες για τις οποίες ο υπουργός Υποδομών είπε πρόσφατα ότι ολοκληρώθηκε ο έλεγχος των συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο και εντός Ιανουαρίου θα γίνει η σχετική ενημέρωση της αρμόδιας Επιτροπής του ελληνικού Κοινοβουλίου, ώστε να ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος, η Κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών με έκπτωση 53% είναι ανάδοχος για την 1η (Πύργος – Δουνεϊκα) και την 4η εργολαβία (Βάρδα-Α.Κ. – Κυλλήνη) με έκπτωση 50,4%. Η Τοξότης όπως είναι γνωστό ότι αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα.
Η ιταλική GD Infrastrutture η οποία συνεργάζεται με την Μηχανική του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου αναλαμβάνει τις εργολαβίες 6 (Σαγάικα – Κάτω Αχαία) με έκπτωση 53,4% και 8 (ΒΙΠΕ Πάτρας – Μιντιλόγλι) με 52,4%. Η Μηχανική με τις δύο αυτές εργολαβίες επιστρέφει στα δημόσια έργα, έπειτα από μακρόχρονη απουσία.
Οι εργολαβίες 5η (Βάρδα – Σαγάικα) με έκπτωση 49,9% και 7η (ΒΙΠΕ Πάτρας – Κάτω Αχαΐα) με έκπτωση 50,1% ανατίθενται στην Ιντερκάτ (Αφοί Παπαϊωάννου ΑΤΕΒΕ).
Βάσει των εκπτώσεων που έχουν δοθεί ο αυτοκινητόδρομος θα εκτελεστεί με δαπάνη 240 εκατ. ευρώ και μπορεί αυτό θεωρητικά να αποτελεί μια καλή εξέλιξη για το ελληνικό δημόσιο, η εμπειρία ωστόσο λέει ότι τα συγχαρητήρια στον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, που έκανε τις συγκεκριμένες επιλογές για τη διαδικασία, θα πρέπει να περιμένουν έως την ολοκλήρωσή του. Βεβαίως για να ολοκληρωθεί θα πρέπει να ξεκινήσει.
Το έργο Πάτρα – Πύργος προέκυψε από τη μείωση του φυσικού αντικειμένου της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού το 2013, όταν εν μέσω της οικονομικής κρίσης η κατασκευή όλων των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων σταμάτησε. Πρόκειται για ένα από τα πρώτα έργα με τα οποία ασχολήθηκε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, από την Άνοιξη του 2015, όταν αποφασίστηκε η κατάτμησή του, με την καθυστέρηση που σημειώνεται να αποδίδεται στην δυσκολία έγκρισης της χρηματοδότησής του από την Κομισιόν.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Στην Intrakat η κατασκευή του Κλειστού Γυμναστηρίου Μυκόνου
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Intrakat: Έπεσαν οι υπογραφές για τον νέο σιδηροδρομικό διάδρομο στην Αθήνα, ύψους 66,5 εκατ. ευρώ
MH ΧΑΣΕΤΕ: Δημήτρης Κούτρας: H «εκδίκηση» των 35 ημερών – Από την Ελλάκτωρ στην Intrakat
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ