Η Google ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε αλλαγές στο διαφημιστικό κομμάτι της, προκειμένου να εγγυηθεί ότι δεν κάνει κατάχρηση της κυρίαρχης θέσης της στην αγορά, υποκύπτοντας για πρώτη φορά στις πιέσεις μετά την κομβική συμφωνία που έκανε με τις γαλλικές Αρχές, σύμφωνα με το Reuters.

Η συμφωνία με την γαλλική Επιτροπή Ανταγωνισμού θα μπορούσε να επαναφέρει μια ισορροπία στο κομμάτι της διαφήμισης προς όφελος των εκδοτών, οι οποίοι κυριαρχούσαν στον χώρο στην προ-Ίντερνετ εποχή πριν από την επέλαση της Google και του Facebook.

Με τον συμβιβασμό στην Γαλλία -που προβλέπει και πρόστιμο στην Google ύψους 220 εκατομμυρίων ευρώ (268 εκατ. δολ.)- είναι η πρώτη φορά που ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός συμφώνησε να προχωρήσει σε αλλαγές στο πώς πουλάει διαφημίσεις, κάτι που αποφέρει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του.

«Η απόφαση έχει ιδιαίτερη σημασία επειδή είναι η πρώτη παγκοσμίως που επικεντρώνεται στις πολύπλοκες αλγοριθμικές διαδικασίες, στις οποίες βασίζεται η διαδικτυακή διαφήμιση της Google» δήλωσε ο επικεφαλής της γαλλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Η Αρχή διαπίστωσε ότι το Google Ad Manager -η πλατφόρμα για να διαφημιστεί κανείς μέσω της Google- ευνόησε την ίδια την Google, και ειδικά το Google AdX- τον χώρο που οι εκδότες διαθέτουν σε διαφημιζόμενους σε πραγματικό χρόνο.

Το Ad Manager παρείχε στο AdX στρατηγικής σημασίας δεδομένα, όπως οι υψηλότερες τιμές προσφοράς, ενώ το AdX απολάμβανε επίσης προνομιακή πρόσβαση σε αιτήματα που υπέβαλαν διαφημιζόμενοι μέσω των υπηρεσιών διαφημίσεων της Google, ανέφερε η Αρχή.

Το AdX, με τη σειρά του, αντάλλασσε πιο εύκολα δεδομένα με το Ad Manager από ό,τι με άλλες διαφημιστικές πλατφόρμες, πρόσθεσε ο επικεφαλής της Αρχής.

Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, η Google πρέπει να βελτιώσει τον τρόπο λειτουργίας των υπηρεσιών Ad Manager με άλλους ανταγωνιστικούς servers και διαδικτυακές διαφημιστικές πλατφόρμες.

Ορισμένες αλλαγές θα εφαρμοστούν έως το πρώτο τρίμηνο του 2022, ανέφερε, προσθέτοντας ότι η Google δεν θα ασκήσει έφεση για την απόφαση.

Η Google δήλωσε επίσης ότι συμφώνησε να διευκολύνει τους εκδότες στην χρήση των δεδομένων της και των εργαλείων της.

«Θα κάνουμε δοκιμές πάνω σε αυτές τις αλλαγές τους επόμενους μήνες πριν κυκλοφορήσουν ευρύτερα» πρόσθεσε η εταιρεία.

Πολλοί εκδότες παγκοσμίως έχουν εξοργιστεί με τις διαφημιστικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι τεχνολογικοί κολοσσοί, των οποίων η επιτυχία βασίζεται στο σύνολο των δεδομένων που έχουν συγκεντρώσει όλα αυτά τα χρόνια.

Διαβάστε ακόμη:

Ρωσία: Δικαστήριο επέβαλε πρόστιμο σε Google και Facebook

Η Daily Mail προσφεύγει στη δικαιοσύνη κατά της Google για χειραγώγηση της μηχανής αναζήτησης