Η περιουσία του Mark Zuckerberg εκτινάχθηκε κατά 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια την Πέμπτη, καταγράφοντας την μεγαλύτερη ημερήσια αύξηση του πλούτου του ιστορικά, μετά την δέσμευση του δισεκατομμυριούχου ότι το 2023 θα είναι το «έτος αποτελεσματικότητας» του κολοσσού των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, Meta Platforms.

Ο 38χρονος διευθύνων σύμβουλος ανακάμπτει μετά από τη χειρότερη χρονιά του, κατά την οποία η περιουσία του βυθίστηκε από το υψηλό των 142 δισ. δολαρίων που βρέθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021.

Το 2022 κατέγραψε σημαντικές διακυμάνσεις: έχασε έως και 31 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια μέρα τον περασμένο Φεβρουάριο, στη συνέχεια κέρδισε 11 δισεκατομμύρια δολάρια τον Απρίλιο, ενώ έχασε ξανά τα 11 δισεκατομμύρια δολάρια τον Οκτώβριο μετά από μια απογοητευτική ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων.

Η καθαρή του περιουσία ανέρχεται τώρα στα 69,8 δισ. δολάρια, καθιστώντας τον τον 13ο πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο, σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index, που άρχισε να παρακολουθεί την περιουσία του τον Απρίλιο του 2012. Ξεπέρασε, μεταξύ άλλων και τον Ινδό Gautam Adani.

Τα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα της Meta χαροποίησαν τους επενδυτές. Σε μια συνομιλία μαζί τους την Τετάρτη, ο Zuckerberg είπε ότι οι περικοπές 11.000 θέσεων εργασίας της εταιρείας τον Νοέμβριο, ή 13% του εργατικού δυναμικού, ήταν «μόνο η αρχή» των σχεδίων του για εξορθολογισμό.

Η εταιρεία σημείωσε επίσης μια νίκη στα δικαστήρια αυτή την εβδομάδα, καθώς ανέτρεψε την προσπάθεια της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου να εμποδίσει την εξαγορά μιας startup εικονικής πραγματικότητας από την εταιρεία.

«Εργαζόμαστε για να απλοποιήσουμε τη δομή του οργανισμού μας και να αφαιρέσουμε ορισμένα επίπεδα της μεσαίας διοίκησης για να λαμβάνουμε αποφάσεις πιο γρήγορα, καθώς και να αναπτύξουμε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να βοηθήσουμε τους μηχανικούς μας να είναι πιο παραγωγικοί», δήλωσε ο Zuckerberg.

«Υπάρχουν και άλλα που μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε την παραγωγικότητα, την ταχύτητα και τη διάρθρωση του κόστους μας».

Η Meta βρίσκεται σε φάση ανάκαμψης αφού αντιμετώπισε τη ραγδαία μείωση της ζήτησης των διαφημιζόμενων που προκάλεσε η αδυναμία της ευρύτερης οικονομίας, καθώς και η αλλαγή των κανόνων απορρήτου στο iPhone της Apple, που δυσκόλεψε τη Meta να προσφέρει στοχευμένες διαφημίσεις.

Ο Zuckerberg είπε ότι η εταιρεία χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσει τον τρόπο που προτείνει περιεχόμενο, κάτι που θα μπορούσε να καταστήσει την πλατφόρμα πιο ελκυστική για τους χρήστες και τους διαφημιστές.

Η Meta αντιμετωπίζει πτώση της ζήτησης για ψηφιακές διαφημίσεις, ωστόσο επισήμανε ότι υπάρχουν βιομηχανίες όπως η υγεία και τα ταξίδια όπου οι εταιρείες ξοδεύουν περισσότερα.

Η μετοχή της Meta σημείωσε άνοδο 23,3% την Πέμπτη, μαζί με άλλες εταιρείες του κλάδου τεχνολογίας. Ωστόσο, μετά το κλείσιμο της αγοράς οι Apple και Αmazon ανακοίνωσαν απογοητευτικά κέρδη, αυξάνοντας το ενδεχόμενο η ανάκαμψη να αποδειχθεί βραχύβια.

Διαβάστε ακόμη:

Meta: Υψηλότερα του αναμενόμενου τα έσοδα, 40 δις δολάρια για buybacks

Meta: Πρόστιμο ύψους 390 εκατ. ευρώ από την ΕΕ για τις προσωποποιημένες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram