ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ιδιαίτερα δραστήριοι είναι τους τελευταίους μήνες οι Έλληνες εφοπλιστές στην αγορά των μεταχειρισμένων supramaxes, θέλοντας να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που εντοπίζονται στη συγκεκριμένη αγορά, και ιδιαίτερα στα πλοία κατασκευής 2008 με 2011, των οποίων οι τιμές έχουν μεν αυξηθεί σε σχέση με το χαμηλότερο σημείο τους, στις αρχές του 2016, όμως όχι όσο οι τιμές σε άλλες κατηγορίες πλοίων.
Μάλιστα, ακόμα και εφοπλιστές που μέχρι πρότινος δεν ασχολούνταν με τον συγκεκριμένο κλάδο της ναυτιλίας, τώρα μπαίνουν σε αυτόν, ελπίζοντας να επωφεληθούν από τις συνθήκες στην αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο Βασίλης Μπουλιέρης, ο οποίος επιβεβαίωσε πως τον Δεκέμβριο απέκτησε το πρώτο του supramax, το JPO Dorado (χωρητικότητας 56.700 dwt, κατασκευής 2009, μετονομάστηκε σε Breeze), από την Oldmann Schiffahrts. Tο πλοίο αυτό είναι το μεγαλύτερο που εντάσσεται στον στόλο της ναυτιλιακής Unit Maritime του Έλληνα εφοπλιστή στα σχεδόν 30 χρόνια ύπαρξής της, ενώ εκτιμάται ότι και μία άλλη εταιρεία συμφερόντων του Βασίλη Μπουλιέρη, η Val Enterprises, ενδιαφέρεται για να μπει στην αγορά των supramaxes.
Παράλληλα, μία λιγότερο γνωστή ελληνική ναυτιλιακή, η Sealestial Navigation, φέρεται να απέκτησε το πλοίο Millwall (χωρητικότητας 55.600 dwt, κατασκευής 2011, μετονομάστηκε σε Victorious) από τη γερμανική ER Schiffahrt έναντι 11,6 εκατ. δολαρίων περίπου, ανεβάζοντας σε 5 τα πλοία που διαχειρίζεται, μεταξύ των οποίων και ένα ακόμα supramax.
Πλοίο supramax αγόρασε και η Elios Navigation, που συνδέεται με τον εφοπλιστή Γιώργο Σκιαθίτη. Πρόκειται για το Maemi Spirit (χωρητικότητας 53.500 dwt, κατασκευής 2008, μετονομάστηκε σε Poseidon S.), που απέκτησε από την ιαπωνική Daebo έναντι 11 εκατ. δολαρίων περίπου.
Όμως και η Lion Bulk Carriers, την οποία διευθύνει ο Συνέσιος Λεοντιάδης, απέκτησε δύο supramaxes το 2018: στις αρχές της χρονιάς αγόρασε το Sage Pioneer (χωρητικότητας 55.300 dwt, κατασκευής 2008, μετονομάστηκε σε Sea Fortress) έναντι περίπου 14 εκατ. δολαρίων από την JP Morgan, ενώ το φθινόπωρο αγόρασε το Medi Firenze (χωρητικότητας 58.700 dwt, κατασκευής 2008, μετονομάστηκε σε Sea Bravery) έναντι 13,3 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με εκτιμήσεις.
Άγνωστος παραμένει εν τω μεταξύ ο Έλληνας εφοπλιστής που αγόρασε το πλοίο Luisia Colossus (χωρητικότητας 55.500 dwt, κατασκευής 2010) της K Line έναντι ποσού 14-15 εκατ. δολαρίων, με κάποιους ναυλομεσίτες που επικαλείται το TradeWinds να “δείχνουν” τη New Vision Shipping του Άρη Μπαταγιάννη.
Όμως αγορές supramaxes έκαναν και πιο γνωστές ελληνικές εταιρείες, όπως η AM Nomikos, που φέρεται να απέκτησε το πλοίο Indigo Evolution (χωρητικότητας 55.600 dwt, κατασκευής 2010, μετονομάστηκε σε Stilianos K) από ιαπωνική εταιρεία τον περασμένο Οκτώβριο, έναντι ποσού λίγο πάνω από τα 15 εκατ. δολάρια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Handelsblatt: Οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν δισεκατομμύρια στο LNG ποντάροντας σε μεγάλη άνοδο
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι εφοπλιστές που προχώρησαν τις ημέρες των εορτών σε επαναγορές μετοχών
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Clarksons Platou: Νέα εποχή για τις μετοχές των ναυτιλιακών το 2019
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας