Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπέρασε αυτήν της ανταγωνίστριας LVMH, της εταιρείας που πριν από 15 χρόνια προσπάθησε να την εξαγοράσει αιφνίδια, συγκλονίζοντας τον επιχειρηματικό κόσμο της Γαλλίας.

Η αποτίμηση της Hermès International ανήλθε στα 243,65 δισεκατομμύρια ευρώ (276,3 δισεκατομμύρια δολάρια) κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της Τρίτης, ξεπερνώντας κάποια στιγμή την αποτίμηση των 243,44 δισ. ευρώ της LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, καθιστώντας την την πιο πολύτιμη εταιρεία του γαλλικού δείκτη CAC 40.

1

Παράλληλα βρέθηκε στην τρίτη θέση από πλευράς κεφαλαιοποίησης, όλων των εισηγμένων της Ευρώπης, μετά την εταιρεία λογισμικού SAP και την φαρμακοβιομηχανία Novo Nordisk A/S.

H ανατροπή αυτή οφείλεται στην βουτιά που σημείωσε η μετοχή της LVMH έως και 8,4%, μετά τα απογοητευτικά αποτελέσματα πρώτου τριμήνου λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης στην Κίνα και τις ΗΠΑ και εν μέσω απειλών κλιμάκωσης του εμπορικού πολέμου.

«Σε περιβάλλον αβεβαιότητας, οι άνθρωποι τείνουν να επιλέγουν την ποιότητα, τείνουν να επιλέγουν την ασφάλεια, και νομίζω ότι η πολυτέλεια η Hermès το αντιπροσωπεύει ξεκάθαρα αυτό», δήλωσε η Γελένα Σοκόλοβα, αναλύτρια της Morningstar. «Η LVMH είναι λίγο πιο κυκλική από την Hermès».

Hermes Overtakes LVMH in Market Value
Η κεφαλαιοποίηση της Hermes ξεπέρασε την αντίστοιχη της LVMH

Η δικαίωση

Για την Hermès, η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την δικαίωση της στρατηγικής της να παραμείνει ανεξάρτητη, αφότου ο βασικός μέτοχος και δισεκατομμυριούχος CEO της LVMH, Μπερνάρντ Αρνό, αποκάλυψε το 2010 ότι είχε συγκεντρώσει σιωπηλά ένα μερίδιο της κατασκευάστριας της δημοφιλούς τσάντας Birkin.

Η κίνηση του Αρνό ώθησε τα μέλη της οικογένειας Hermès να ενώσουν τις δυνάμεις τους και τελικά να αναγκάσουν τον άνθρωπο με το παρατσούκλι «ο λύκος με το κασμίρι» για τις συχνά αδίστακτες εξαγορές ιστορικών εμπορικών σημάτων, να πουλήσει τις μετοχές του λίγα χρόνια αργότερα.

Η LVMH, η οποία κατέχει εμπορικά σήματα όπως οι Christian Dior και Tiffany & Co, ανακοίνωσε πωλήσεις 84,7 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2024 με λειτουργικά κέρδη 19,6 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η Hermès είχε πωλήσεις 15,2 δισεκατομμυρίων ευρώ και λειτουργικά κέρδη 6,2 δισεκατομμυρίων ευρώ την ίδια περίοδο.

Περιορισμένη προσφορά

Η Hermès εμφανίζει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στην κάμψη της ζήτησης για είδη πολυτελείας σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, απευθυνόμενη στους πολύ πλούσιους καταναλωτές και καλλιεργώντας μια αίσθηση αποκλειστικότητας και ελεγχόμενης σπανιότητας των προϊόντων της.

Με το επιχειρηματικό μοντέλο της περιορισμένης προσφοράς έχει διασφαλίσει ότι η ζήτηση για τις τσάντες της, όπως η Birkin — που πήρε το όνομά της από την εκλιπούσα Βρετανίδα τραγουδίστρια και ηθοποιό Τζέιν Μπίρκιν — και η Kelly — εμπνευσμένη από την πριγκίπισσα Γκρέις Κέλι — υπερβαίνει την προσφορά.

Αυτές οι τσάντες πωλούνται περίπου 10.000 ευρώ στο Παρίσι και η τιμή του μπορεί να εκτιναχθεί πολύ υψηλότερα στην αγορά μεταπώλησης.

Λίστες αναμονής

Η Hermès, που ιδρύθηκε ως κατασκευάστρια ιπποσκευών το 1837, απολαμβάνει ισχυρή τιμολογιακή δύναμη και λίστες αναμονής για τα προϊόντα της.

«Η Hermès θεωρείται πιο ανθεκτική σε περιόδους αβεβαιότητας, και αυτό ακριβώς συμβαίνει τώρα», δήλωσε η Σοκόλοβα της Morningstar.

Η αποτίμηση της LVMH επηρεάζεται αρνητικά και από περιουσιακά στοιχεία όπως η Sephora, που έχουν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους από το βασικό της εμπορικό σήμα, την Louis Vuitton.

Τη Δευτέρα, η LVMH ανακοίνωσε αποτελέσματα πρώτου τριμήνου πολύ χειρότερα από το αναμενόμενο για τη βασική της μονάδα μόδας και δερμάτινων ειδών. Η Hermès θα δημοσιεύσει τα στοιχεία πρώτου τριμήνου την Πέμπτη.

Ενώ ο Αρνό κυριαρχεί συχνά στη λίστα των πλουσιότερων του κόσμου — κατατάσσεται επί του παρόντος πέμπτος στον Bloomberg Billionaires Index — η οικογένεια Hermès, της οποίας ο κληρονόμος της έκτης γενιάς Άξελ Ντιμά είναι επικεφαλής, είναι η πλουσιότερη στην Ευρώπη, με εκτιμώμενη συνολική περιουσία περίπου 171 δισ. ευρώ τον Δεκέμβριο.

Τον Φεβρουάριο, η αποτίμηση της Hermès ξεπέρασε για λίγο το συμβολικό όριο των 300 δισεκατομμυρίων ευρώ, αλλά οι ανησυχίες για έναν εμπορικό πόλεμο έχουν έκτοτε πλήξει τον ευρύτερο τομέα της πολυτελείας.

Διαβάστε επίσης:

Χάνει την λάμψη του ο κλάδος πολυτελών ειδών της Ευρώπης; Αγωνία για τα αποτελέσματα τριμήνου της LVMH

Stellantis: Οργή των επενδυτών για την αμοιβή-μαμούθ του πρώην CEO της εταιρείας

Ευρώπη Holdings: Όλα τα μυστικά για την ΑΜΚ 68,3 εκατ. ευρώ και τα «λεφτά που αφήνει στο τραπέζι» για τους μετόχους