ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
Σε άκρως ανταγωνιστική και ραγδαία αναπτυσσόμενη έχει εξελιχθεί η αγορά του εμφιαλωμένου νερού τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων.
Η τάση για μια πιο υγιεινή διατροφή και η σταδιακή απομάκρυνση από τα αναψυκτικά αναδεικνύουν τον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού ως έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους.
Η εγχώρια αγορά είναι μικρή για να δικαιολογήσει το μπαράζ επενδύσεων που γίνονται το τελευταίο διάστημα στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού.
Μια «πίτα» που αποτιμάται στα 350- 400 εκατ. ευρώ τον χρόνο απέχει παρασάγγας από τα 300 δισεκατομμύρια ευρώ που υπολογίζεται ότι έφτασαν οι πιλήσεις του εμφιαλωμένου νερού παγκοσμίως το 2021 με βάση μελέτη της Allied Market Research.
Η διεθνοποίηση ελληνικών brands και η διεύρυνση των μεριδίων τους εκτός συνόρων αποτελεί φιλόδοξο στόχο για τις εγχώριες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον αγορά.
Ραγδαία ανάπτυξη έχει και η αγορά του ανθρακούχου νερού. Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς ανθρακούχου νερού ανήλθε σε 29,34 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της InsightAce Analytic.
Η τάση για λιγότερη κατανάλωση αναψυκτικών και ανθρακούχων ποτών με ζάχαρη οδηγεί σε αύξηση της ζήτησης του ανθρακούχου νερού. Πρόκειται για μία αγορά που εκτιμάται ότι θα «τρέχει» με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 10% έως το 2030. Τα ανθρακούχα νερά θα τζιράρουν περί τα 67 δισεκατομμύρια δολάρια το 2030, όπως προκύπτει από την ίδια έρευνα.
Η κινητικότητα στον κλάδο εν μέσω της καλοκαιρινής ραστώνης επιβεβαιώνει ότι η αγορά του εμφιαλωμένου νερού μπορεί να εξελιχθεί σε «Ελ ντοράντο» για τους ισχυρούς παίκτες της αγοράς.
H Green Beverages και η διεθνοποίηση του brand Ζαγόρι
Το Ζαγόρι της οικογένειας Χήτου εξάγεται σε 25 χώρες σε Ευρώπη, Βαλκάνια, Ρωσία, Αφρική, ΗΠΑ, Παναμά, Καναδά, Κίνα και Αυστραλία. Ο προσανατολισμός ήταν μέχρι τώρα η εγχώρια αγορά όπου έχει καταφέρει να βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας του νερού την τελευταία εικοσαετία.
Ήρθε η ώρα όμως ο προσανατολισμός αυτός να αλλάξει και το Ζαγόρι να βάλει πλώρη για δυναμική είσοδο σε μια αγορά πολλά υποσχόμενη. Μόλις την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε το νέο βήμα.
Οι όμιλοι Χήτος και Green Cola προχωρούν στη συνένωση των δυνάμεών τους για κοινή πορεία στις διεθνείς αγορές, συμφωνία που έρχεται ως επέκταση της εμπορικής τους συνεργασίας για αποκλειστική διανομή των προϊόντων της δεύτερης από την πρώτη στην ελληνική αγορά.
Οι δυο τους προχώρησαν στη σύσταση κοινής εταιρείας με την επωνυμία Green Beverages Group PLC, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Κοινός στόχος αποτελεί η είσοδος σε νέες ηπείρους, καθώς και εισαγωγή των μετοχών σε Χρηματιστήριο του εξωτερικού.
Μέσα από αυτήν την συνεργασία, οι όμιλοι Χήτος και Green Cola στοχεύουν στην αξιοποίηση του διευρυμένου χαρτοφυλακίου μη αλκοολούχων ποτών, με την ισχυροποίηση της παρουσίας των προϊόντων τους στις αγορές του εξωτερικού όπου ήδη δραστηριοποιούνται (Αμερική, Ευρώπη, Μέση Ανατολή) αλλά και την από κοινού είσοδο σε νέες γεωγραφικές αγορές, (Ασία, Αυστραλία, Λατινική και Νότια Αμερική) κεφαλαιοποιώντας ευκαιρίες ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο, απόρροια των τάσεων των καταναλωτών που στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε φυσικά και υγιεινά προϊόντα.
Με την δημιουργία της Green Beverages στο Λονδίνο, ο σχεδιασμός προβλέπει την άμεση πρόσβαση σε διεθνή επενδυτικά κεφάλαια, τα οποία θα κατευθυνθούν πρωτίστως σε επιμέρους αγορές του εξωτερικού αλλά και στην χρηματοδότηση των κοινών πλάνων επενδύσεων και ανάπτυξης του ομίλου ενώ στο στρατηγικό πλάνο εντάσσεται και η είσοδος στο χρηματιστήριο του Λονδίνου.
Aqua Carpatica: Η συμφωνία του Γιάννη Βάλβη με την Pepsico
Λίγες ημέρες πριν ανακοινώθηκε η είσοδος της Pepsico στην Carpathian Spings, του Γιάννη Βάλβη, του επιχειρηματία που έχει στο ενεργητικό του άλλα δύο χρυσά deals με πολυεθνικές για επιχειρήσεις που έστησε από το μηδέν.
Ο πολυεθνικός κολοσσός με τζίρο το 2021 στα 80 δισ. δολάρια – περίπου το 1/3 του ΑΕΠ της Ρουμανίας – έκλεισε συμφωνία για την αγορά του 20% της ρουμάνικης Carpathian Springs, της ιδιοκτήτριας του εμφιαλωμένου νερού Aqua Carpatica.
Να σημειωθεί ότι το Aqua Carpatica , ένα 100% ρουμανικό προϊόν, γίνεται το πρώτο που εντάσσεται στο διεθνές χαρτοφυλάκιο μιας εταιρείας στο μέγεθος της PepsiCo.
«Το AQUA Carpatica, ένα νερό με εξαιρετική γεύση και σημαντική παρουσία στην αγορά, συμπληρώνει τέλεια το υπάρχον χαρτοφυλάκιο premium ποτών της PepsiCo», δήλωσε ο Silviu Popovici, διευθύνων σύμβουλος της PepsiCo Ευρώπης.
«Είμαστε βέβαιοι ότι η σημαντική αξία του AQUA Carpatica θα έχει μεγάλη απήχηση στους πελάτες και τους καταναλωτές μας παγκοσμίως».
«Το AQUA Carpatica είναι μια μάρκα τόσο μοναδική όσο και ο τόπος προέλευσής της. Είμαι ενθουσιασμένος με την ευκαιρία να συνεργαστώ με την PepsiCo. Η συμφωνία αυτή, μας βοηθά να επεκτείνουμε το αποτύπωμά μας στην Ευρώπη και να διερευνήσουμε ευκαιρίες εισόδου σε νέες αγορές. Ευκαιρίες που θα φέρουμε το AQUA Carpatica και τα οφέλη του για την υγεία, σε νέους καταναλωτές», δήλωσε ο Jean Valvis, Ιδρυτής του AQUA Carpatica.
Η συνεργασία με ένα πολυεθνικό κολοσσό όπως η Pepsico ανοίγει διάπλατα τον δρόμο για το Aqua Carpatica σε μεγάλες αγορές. Η συμφωνία περιλαμβάνει το δικαίωμα διανομής του Aqua Carpatica σε Ρουμανία και Πολωνία και τη δυνατότητα επέκτασης του και σε άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών κάτι που θα οδηγήσει στη διεθνοποίηση του brand.
Οι πηγές του AQUA Carpatica ανακαλύφθηκαν από τον Γιάννη Βάλβη, Στην αγορά, το AQUA Carpatica παρουσιάστηκε το 2010, ενώ στην Ελλάδα ήρθε πριν ένα χρόνο. Περιλαμβάνει το φυσικό μεταλλικό νερό και το φυσικώς ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό από παρθένες πηγές των δασών στα Καρπάθια Όρη. Το AQUA Carpatica έχει συστηθεί στην αγορά ως το μόνο νερό στον κόσμο χωρίς νιτρικά (το φυσικώς ανθρακούχο) και με ελάχιστα νιτρικά (το φυσικό μεταλλικό νερό) ενώ ήδη εξάγεται σε 16 χώρες.
Το «Avaton» του Δημήτρη Μπαμπάκου και οι premium αγορές του εξωτερικού
Με μια επένδυση που στην πλήρη ανάπτυξή της θα φτάσει τα 45 εκατ. ευρώ, ο επιχειρηματίας Δημήτρης Μπαμπάκος δημιούργησε το «Αvaton», φυσικό μεταλλικό νερό από την πηγή του Αγίου Όρους.
Σε μια συσκευασία που θυμίζει καλογερικό ράσο και με πέντε κωδικούς- δύο σε γυάλινες φιάλες και τρεις σε φιάλες pet- το premium αγιορείτικο νερό προορίζεται για τις διεθνείς αγορές.
Έχοντας καθαρώς εξαγωγικό χαρακτήρα και μέσω συμφωνιών με ισχυρούς οίκους διανομών, διεθνούς εμβέλειας, το ‘Avaton’ θα τοποθετηθεί σε πολυτελή ξενοδοχεία και σε εστιατόρια υψηλής γαστρονομίας αλλά και σε κάποια resorts και 5άστερα ξενοδοχεία στην εγχώρια αγορά.
Η εταιρεία κάνει focus στις αγορές των ΗΠΑ, Καναδά και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπου υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη premium προϊόντων.
Η μονάδα του ‘Avaton’ – επενδυτικό σχέδιο στο οποίο εμπλέκονται για την παραγωγή, διαχείριση και εμπορική διακίνηση οι Macedonia Bottling Company με έδρα Θεσσαλονίκη και η κυπριακή «Bright Stone»- ολοκληρώθηκε εντός του 2021 και διαθέτει δύο γραμμές παραγωγής.
Οι πρώτες ενέργειες για την παραγωγή του ‘Avaton’, έγιναν το 2017. Τα σχέδια του κ. Μπαμπάκου και του επενδυτικού team, εγκρίθηκαν αρχικά από την Ιερά Κοινότητα και ακολούθησε μία τριετία συστηματικών αναλύσεων της πηγής από επιστημονική ομάδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου.
Έχοντας στα χέρια τα αποτελέσματα των επιστημονικών αναλύσεων, η Μ.Β.C προχώρησε στη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου εμφιαλωτηρίου το οποίο όμως έχει περιβληθεί κέλυφος κατασκευασμένο βάσει των αυστηρών υποδείξεων της Ι.Μ. Σίμωνος Πέτρας και του ΚΕΔΑΚ. To εμφιαλωτήριο μορφολογικά είναι εναρμονισμένο με την αρχιτεκτονική του Όρους. Επίσης, δημιουργήθηκε και λειτουργεί , σε ιδιαίτερους χώρους, ένα Ινστιτούτο Έρευνας Νερού.
Από τον Καραντάνη και τη NU Aqua
Μετά από 10 σχεδόν χρόνια αδράνειας το ιστορικό εργοστάσιο εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού «Καραντάνη» στο Λουτράκι έβαλε πάλι μπροστά τις μηχανές του…
Η παραγωγική μονάδα στο Λουτράκι, η οποία έχει ταυτιστεί με τη σύγχρονη ιστορία της ευρύτερης περιοχής, απέκτησε ξανά ζωή μετά τη στρατηγική συνεργασία της PepsiCo Hellas με τη N.U. AQUA.
Η συνεργασία του ομίλου της PepsiCo Hellas με τη N.U. AQUA ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021 και αφορά σε μια επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ, η οποία, στην πλήρη ανάπτυξή της θα υπερβεί τα 55 εκατ. ευρώ ενώ έχει ενταχθεί και στον αναπτυξιακό νόμο.
Το φυσικό μεταλλικό νερό με την ονομασία «Eonio Λουτράκι» εμφιαλώνεται πλέον στις παλαιές εγκαταστάσεις της PepsiCo Hellas, οι οποίες μετά την πλήρη αναβάθμισή τους αποτελούν μια επένδυση με ισχυρό οικονομικό αποτύπωμα για τον δήμο Λουτρακίου.
Η PepsiCo Hellas, αξιοποιώντας το εκτεταμένο και ισχυρό εμπορικό της δίκτυο σε όλη τη χώρα, φέρνει το «Eonio Λουτράκι» στην αγορά.
Η πρώτη φάση της επένδυσης, που υλοποιήθηκε μέσα σε λίγους μήνες αγγίζει τα 10 εκατ. ευρώ και συμπεριλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των κτηριακών εγκαταστάσεων και των γραμμών παραγωγής, ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται σε εξέλιξη και η δεύτερη φάση του έργου των 29 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει νέες κτηριακές εγκαταστάσεις και τέσσερις υπερσύγχρονες γραμμές παραγωγής για αναψυκτικά.
Με έδρα τη Θεσσαλονίκη η N.U. AQUA έχει τοποθετηθεί στην ελληνική αγορά μόλις το 2019, υλοποιώντας μέσα σε αυτό το διάστημα και παρά την κρίση της πανδημίας επενδύσεις ύψους 80 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία είναι μέλος ενός ισχυρού γερμανικού group που αναπτύσσει το χαρτοφυλάκιό του στους τομείς της ενέργειας, της βιομηχανίας, των αερομεταφορών και του real estate, με σημαντικές συνεργασίες και έντονη παρουσία σε χώρες όπως Γερμανία, Ελβετία, Κύπρος, Αραβικά Εμιράτα αλλά και Ελλάδα. Εκ των βασικών μετόχων της N.U. AQUA είναι ο οικονομολόγος και επιχειρηματίας Δημήτρης Μπαμπάκος.
Διαβάστε επίσης:
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Πρόστιμα 658 χιλ. ευρώ σε έξι εταιρείες ρολογιών
Πόσα έβγαλαν τα σούπερ μάρκετ από τις online πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο