ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η FAA είπε ότι «παρακολούθησε στενά» τις στοχευμένες επιθεωρήσεις του Boeing 737 MAX και θα εξετάσει το ενδεχόμενο πρόσθετων μέτρων με βάση οποιαδήποτε περαιτέρω ανακάλυψη χαλαρού ή ελλείποντος υλικού.
Η Boeing συνέστησε επιθεωρήσεις αφού ένας διεθνής αερομεταφορέας ανακάλυψε ένα μπουλόνι με ένα παξιμάδι που έλειπε, ενώ εκτελούσε τακτική συντήρηση σε έναν μηχανισμό στη σύνδεση πηδαλίου-χειριστηρίου, ανέφερε η FAA. Η Boeing ανακάλυψε ένα επιπλέον μη παραδοθέν αεροσκάφος με ένα παξιμάδι που δεν ήταν σωστά σφιγμένο, ανέφερε το πρακτορείο.
«Το ζήτημα που εντοπίστηκε στο συγκεκριμένο αεροπλάνο έχει αποκατασταθεί», δήλωσε η Boeing. “Για μεγάλη προσοχή, συνιστούμε στους χειριστές να επιθεωρήσουν τα αεροπλάνα 737 MAX τους και να μας ενημερώσουν για τυχόν ευρήματα. Ενημερώσαμε την FAA και τους πελάτες μας και θα συνεχίσουμε να τους ενημερώνουμε για την πρόοδο.”
Ο κατασκευαστής αεροπλάνων έχει συστήσει στις αεροπορικές εταιρείες να επιθεωρήσουν τα MAX τους εντός δύο εβδομάδων, αλλά τα παραδοθέντα αεροπλάνα 737 MAX μπορούν να συνεχίσουν να πετούν με ασφάλεια, δήλωσε η Boeing. Η παραγωγή και η παράδοση του MAX θα συνεχιστεί.
Το ζήτημα δεν επηρεάζει αεροπλάνα παλαιότερου μοντέλου 737 επόμενης γενιάς, είπε η Boeing. Οι μετοχές της Boeing υποχώρησαν 1,3% στις πρωινές συναλλαγές. Η United Airlines (UAL.O), ένας σημαντικός πελάτης του MAX, δήλωσε ότι δεν “αναμένει ότι αυτές οι επιθεωρήσεις θα έχουν αντίκτυπο στις δραστηριότητές μας”.
Η Southwest Airlines (LUV.N) και η American Airlines (AAL.O), δύο άλλοι μεγάλοι εγχώριοι πελάτες της MAX, δεν απάντησαν αμέσως στο αίτημα για σχολιασμό.
Η FAA είπε ότι η Boeing είχε εκδώσει ένα μήνυμα καλώντας τους χειριστές νεότερων αεροπλάνων μονού διαδρόμου να επιθεωρήσουν συγκεκριμένες ράβδους πρόσδεσης που ελέγχουν την κίνηση του πηδαλίου για πιθανά χαλαρά εξαρτήματα. Το πηδάλιο ελέγχει τη θέση της μύτης ενός αεροσκάφους κατά την πτήση.
Οι επιθεωρήσεις περιλαμβάνουν την αφαίρεση ενός πίνακα πρόσβασης και την επικύρωση ότι το υλικό είχε εγκατασταθεί σωστά, είπε η Boeing. Η διαδικασία θα διαρκέσει δύο ώρες και η Boeing επιθεωρεί μη παραδοθέντα αεροσκάφη 737 MAX πριν τα παραδώσει στους πελάτες.
«Η FAA θα παραμείνει σε επαφή με την Boeing και τις αεροπορικές εταιρείες όσο βρίσκονται σε εξέλιξη οι επιθεωρήσεις», είπε η υπηρεσία, ζητώντας από τις αεροπορικές εταιρείες να απαντήσουν εάν έχει εντοπιστεί προηγουμένως χαλαρό υλικό και να παράσχουν λεπτομέρειες για το πόσο γρήγορα μπορούν να ολοκληρωθούν αυτές οι επιθεωρήσεις.
Οποιοδήποτε πρόβλημα που αφορά ένα πηδάλιο που δεν λειτουργεί σωστά πιθανότατα θα εντοπιστεί σε έναν έλεγχο πριν από την πτήση, καθώς τα πληρώματα πτήσης εξετάζουν τακτικά το σύστημα πηδαλίου πριν ένα αεροσκάφος απωθηθεί από την πύλη, είπε η Boeing.
Οι επιθεωρήσεις θα βοηθήσουν την FAA να προσδιορίσει πόσο διαδεδομένο είναι το πρόβλημα και αν είναι σημάδι μεγαλύτερης καθυστέρησης στην ποιότητα παραγωγής που απαιτεί από τη ρυθμιστική αρχή να λάβει περαιτέρω μέτρα, δήλωσε ο Anthony Brickhouse, ειδικός στην ασφάλεια εναέριας κυκλοφορίας στο Embry-Riddle Aeronautical University.
«Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη», είπε. «Αλλά ως μέλος του ιπτάμενου κοινού, δεν το βλέπω ως ένα θέμα που πρέπει να με απασχολεί».
Το 737 MAX ήταν ακινητοποιημένο για 20 μήνες παγκοσμίως μετά από δύο θανατηφόρα δυστυχήματα το 2018 και το 2019 στοίχισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους στην Αιθιοπία και την Ινδονησία. Η Boeing εξακολουθεί να περιμένει την πιστοποίηση του μικρότερου 737 MAX 7 και του μεγαλύτερου MAX 10.
Η FAA εξέτασε προσεκτικά το MAX. Η FAA το 2021 είπε ότι παρακολουθούσε και τα 737 αεροπλάνα MAX χρησιμοποιώντας δορυφορικά δεδομένα.
Διαβάστε επίσης:
ΗΠΑ: Κυρώσεις για τον περιορισμό της ροής ιρανικών κεφαλαίων προς τους Χούθι
Δρομολογήθηκαν στο Δήμο Καλλιθέας, τα Ψηφιακά έργα «Έξυπνης Πόλης» ύψους 2,87 εκατ. ευρώ
Γερμανία: Στο “κόκκινο” τα μέτρα ασφαλείας εν όψει Πρωτοχρονιάς