ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την αλλαγή επωνυμίας σε Free Now, brand της μητρικής κοινοπραξίας των BMW και Mercedes Benz, ανακοίνωσε η Beat, με την πλατφόρμα εύρεσης ταξί να αλλάζει πίστα, 11 χρόνια ύστερα από την ίδρυσή της και μία πενταετία μετά την εξαγορά της από το γερμανικό κολοσσό της Daimler.
Στην ουσία, αυτό σημαίνει ότι το brand της Beat θα αποτελεί οριστικά παρελθόν για την εικόνα της εφαρμογής από τα μέσα Οκτωβρίου. Σημειώνεται ότι η Beat θα συνεχίσει τη λειτουργία της στις χώρες της Λατινικής Αμερικής, όπου δραστηριοποιούταν ήδη, ενώ και οι δύο εταιρείες (Free Now για την Ελλάδα και Beat για την αγορά Λατινικής Αμερικής) θα συνεχίσουν να εδρεύουν στην Ελλάδα, ως διακριτές νομικές οντότητες.
Από την εξαγορά της Daimler στην ιδιοκτησία των BMW – Mercedes Benz
Η αλλαγή σελίδας έρχεται 11 χρόνια μετά την ίδρυση της εταιρείας από το Νίκο Δρανδάκη, στη χρηματοδότηση της οποίας συνέβαλε ως angel investor η Venture Friends του Απόστολου Αποστολάκη. Ύστερα από μία εξαετία, ο επιχειρηματίας έβαλε στο ενεργητικό του την εξαγορά της start up – που τότε ονομαζόταν Taxibeat – από τη Daimler, η γνωστότερη μάρκα της οποίας είναι η Mercedes Benz, ένα deal 43 εκατ. ευρώ. Αφού πέτυχε, από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, και την ενσωμάτωση της Beat στην κοινοπραξία Free Now, των BMW Group και Mercedes-Benz Group, ο Νίκος Δρανδάκης αποχώρησε από τον όμιλο το φθινόπωρο του 2020.
Από αυτήν ακριβώς την ονομασία της κοινοπραξίας, τη μητρική της Beat, εμπνεύστηκε η διοίκηση τη νέα επωνυμία της Beat, δύο χρόνια αργότερα. «Η νέα εμπορική μάρκα έρχεται να μας διαφοροποιήσει απέναντι στον ίδιο μας τον εαυτό και απέναντι στον ανταγωνισμό, εντός κι εκτός συνόρων», πρόσθεσε η Μαρία Μουζακίτη, marketing manager της Free Now, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους το γνωστό στην Ελλάδα app κάνει στροφή σε διεθνή επωνυμία, ανταγωνιζόμενη σαφώς την αναγνωρισιμότητα της Uber.
«Το Beat είναι μια μάρκα τοπική και είναι συνδεδεμένη αποκλειστικά με τις υπηρεσίες ταξί. Περνάμε πλέον σε ένα διεθνές brand με παρουσία σε ολόκληρη την Ευρώπη. Θα αποτελέσει μια νέα εφαρμογή, πολύ πιο εύχρηστη για τους επιβάτες και τους οδηγούς, την ώρα που χτίζεται ένα super app μετακίνησης στην Ευρώπη. Δίνει την ελευθερία στον χρήστη να μετακινείται όπου θέλει, με όποιον τρόπο επιθυμεί».
Η μητρική της Beat, Free Now, που «χαρίζει» την επωνυμία της και στην τοπική εφαρμογή, χρησιμοποιείται σε 10 ευρωπαϊκές χώρες και 150 πόλεις, ενώ εξυπηρετεί πελατειακή βάση 30 και πλέον εκατομμυρίων πελατών πανευρωπαϊκά. Μέσω της πλατφόρμας, είναι διαθέσιμα όλα τα μέσα μετακίνησης, με το ταξί να εξακολουθεί να βρίσκεται στον πυρήνα των υπηρεσιών και τα ηλεκτρικά ποδήλατα να αποτελούν την πρώτη προσθήκη της ελληνικής εκδοχής.
Marketplace υπηρεσιών μετακίνησης: Από τον ΟΑΣΑ έως τα ηλεκτρικά πατίνια
Υπό την προϋπόθεση ότι θα το επιτρέψει το νομοθετικό πλαίσιο, η εφαρμογή θα λειτουργήσει μεσοπρόθεσμα ως ένα marketplace υπηρεσιών μετακίνησης. Πυρήνας του οράματος για το μέλλον είναι, σύμφωνα με τα στελέχη, οι δημόσιες υπηρεσίες, τα μέσα μαζικής μεταφοράς. «Πρόκειται για μια επανατοποθέτηση στρατηγικής σημασίας για εμάς. Το νέο brand σηματοδοτεί και νέα τοποθέτηση απέναντι στους χρήστες ταξί και στους νέους χρήστες μικροκινητικότητας, όσο και απέναντι στους συνεργάτες οδηγούς ταξί», σχολίασε η ίδια.
Η μεταφορά των οδηγών της εφαρμογής εύρεσης ταξί έχει ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο, ενώ η μεταφορά των επιβατών θα ολοκληρωθεί έως τα μέσα Οκτωβρίου. Στις λεπτομέρειες, τις οποίες εξήγησε ο Δημήτρης Σταγιάνος, διευθυντής λειτουργιών της εταιρείας, η εφαρμογή θα δίνει τη δυνατότητα προκράτησης ταξί έως και 4 ημέρες πριν, τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρεις τύπους ταξί (συμβατικά, ηλεκτρικά – υβριδικά και comfort με έμφαση στην άνεση, η τιμολογιακή πολιτική των οποίων δε διαφέρει) και σε άλλες υπηρεσίες κινητικότητας, όπως οι διαδρομές με ποδήλατα και σκούτερ, ενώ θα είναι διαθέσιμοι περισσότεροι τρόποι πληρωμής, για παράδειγμα μέσω Apple Pay, Google Wallet και Paypall. Την ίδια ώρα οι συνεργαζόμενοι οδηγοί ταξί θα αποκτήσουν πρόσβαση σε μεγαλύτερο και διεθνές πελατολόγιο. Επιπλέον, η εταιρεία φέρνει στην Ελλάδα τα ηλεκτρικά ποδήλατα της ιταλικής RideMovi.
Σύμφωνα με οικονομικά στοιχεία που παρέθεσαν στελέχη της Free Now στο περιθώριο της παρουσίασης της νέας πλατφόρμας, στο εννεάμηνο του 2021 η εταιρεία έγραψε τζίρο 7,5 εκατομμυρίων και ήταν ελαφρώς ζημιογόνα. Έως ότου αποσβεστεί η επένδυση 20 εκατομμυρίων του Free Now Group για την απόκτηση της Beat, ήτοι για περίπου μία δεκαετία, η εταιρεία φαίνεται ότι θα παραμένει ζημιογόνα, καίτοι αποτελεί μία από τις κερδοφόρες φορολογικά αγορές του ομίλου. Στην πλατφόρμα είναι εγγεγραμμένοι 8.000 Έλληνες οδηγοί ταξί. Θυμίζουμε πως η εταιρεία προχώρησε το καλοκαίρι στην επιβολή κόστους προμίσθωσης έως 2 ευρώ, τιμολογιακή πολιτική που «αύξησε τα έσοδα» εν μέσω τουριστικής περιόδου και θα συνεχίσει να εφαρμόζεται.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Θ. Καρποδίνη (ΕΟΠΥΥ): Οι έλεγχοι, οι βιοδείκτες και οι αλλαγές στη συνταγογράφηση
- Αγωγή ύψους 450 εκατ. ευρώ κατά του Δημοσίου για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο
- Επενδύσεις 2 δισ. σε ακίνητα πριν την εκπνοή του 2024 – Έσοδα 4,2 δισ. από τις ιδιωτικοποιήσεις
- Αφοι Βρισιμτζή – Champion ΑΕΒΕ: Πλειστηριασμός για την εταιρεία των 90 ετών