ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Oσο θόρυβο έκανε έναν χρόνο πριν το deal της εξαγοράς της Pet City από την BC Partners, υπό τον Νίκο Σταθόπουλο, τόσο αθόρυβα αλλά μεθοδικά κινείται η εταιρεία σε μια αγορά πολλά υποσχόμενη.
Χθες ανακοίνωσε την απορρόφηση των δραστηριοτήτων του online shop gatoskilo.gr.Μιας εταιρείας με ένα φυσικό κατάστημα στο Περιστέρι, αλλά με ισχυρό αποτύπωμα στο ψηφιακό κανάλι και με τις πωλήσεις να ξεπερνούν το 1 εκατ. ευρώ (σ.σ. αποτελέσματα 2021).
Το deal δεν είναι από αυτά που κάνουν θόρυβο όταν μια εταιρεία σαν την Ρet City όπου μόνο τα κέρδη της πέρσι ήταν έξι φορές όσο ο τζίρος της εταιρείας τις δραστηριότητες της οποίας αποκτά.
Ωστόσο, με δεδομένο ότι το online shop gatoskilos (ανήκει στην Aurora Retail IKE) μιας εταιρείας με μηδενικό δανεισμό, έχει σημαντική διείσδυση στην online αγορά των προϊόντων για κατοικίδια εξυπηρετεί τον στρατηγικό σχεδιασμό της διοίκησης για μια ολιστική ανάπτυξη: Την ενίσχυση της ψηφιακής παρουσίας, την επέκταση του δικτύου των φυσικών καταστημάτων σε μεγάλα αστικά κέντρα και την ανάπτυξη της παροχής υπηρεσιών για τα κατοικίδια.
Το πρώτο βήμα στον μετασχηματισμό της Pet City Group
Το στίγμα δίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Pet City Group, Γιάννης Γαβριηλίδης με τη δήλωσή του που συνοδεύει την ανακοίνωση του deal: «Η εξαγορά αυτή είναι ένα πρώτο αλλά πολύ σημαντικό δείγμα του μετασχηματισμού του PetCity. Η στρατηγική μας πέρα από την πολυκαναλικότητα, έχει στο πλάνο και την άμεση γεωγραφική επέκταση άλλα και παροχή υπηρεσιών όπως κτηνιατρεία, grooming και φαρμακεία μέσα από τα καταστήματα μας – στο επίκεντρο είναι η εμπειρία του πελάτη και η αγάπη και φροντίδα για τα κατοικίδια μας».
Το gatoskilos.gr θα έρθει να προστεθεί στις άλλες τρεις πλατφόρμες της Pet City Group και ειδικότερα τις Pet City.gr, και το petamazon.gr για λιανικές πωλήσεις και το petleader.gr, το ψηφιακό κανάλι για τις B2B πωλήσεις. Το Pet Leader B2B δημιουργήθηκε για να προμηθεύει 1500 καταστήματα κατοικίδιων ζώων σε όλη την Ελλάδα.
Βασική φιλοδοξία είναι να αποτελέσει το συνδετικό κρίκο μεταξύ της μεγαλύτερης εταιρείας του εξωτερικού και όλων των pet shops στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως μεγέθους.
Η ραγδαία ανάπτυξη του δικτύου
Η Pet City, που έχει συγχωνευθεί με τη Zorba S.a.r.l. θυγατρική εταιρεία συμφερόντων της BC Partners, έχει αρχίσει τον μετασχηματισμό της με τη ραγδαία ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της. Το αποτύπωμα της εταιρείας που ιδρύθηκε σχεδόν τρεις δεκαετίες πριν από την οικογένεια Μαντζουράνη Μαντζουρανάκη (διατηρεί μειοψηφικό μερίδιο στη νέα εταιρεία και είναι πρόεδρος) επικεντρώνεται επί του παρόντος στην περιοχή της Αττικής με ταχέως αυξανόμενη παρουσία σε άλλα βασικά αστικά κέντρα της Ελλάδας.
Για το 2022, η Pet City είχε στόχο να ανοίξει 20 νέα καταστήματα και ήδη λειτουργεί πάνω από 90, από 77 που είχε στο τέλος του 2021.
Σήμερα, η Pet City κατέχει μερίδιο άνω του 30% της αγοράς κατοικίδιων ζώων εκτός σούπερ μάρκετ και πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους περίπου 50,7 εκατ. ευρώ το 2021 με την εταιρεία εκτιμά ότι η φετινή χρονιά κλείνει με ανάπτυξη 5%.
Προσδοκίες για διατήρηση της κερδοφορίας
Σχετικά με τα κέρδη προ φόρων το 2022 εκτιμά ότι θα κυμανθούν στα περσινά επίπεδα. (6,2 εκατ. ευρώ). Σημειώνεται ότι πέρυσι η εταιρεία δεν μετακύλισε στα προϊόντα της ανατιμήσεις που παρατηρήθηκαν τόσο στα είδη που εμπορεύεται όσο και στην ενέργεια.
Το 2022 βρέθηκε αντιμέτωπη με την εκρηκτική αύξηση των τιμών των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία τροφίμων, προβλήματα στη διαθεσιμότητά τους αλλά και υψηλά μεταφορικά και ενεργειακά κόστη. Ως αποτέλεσμα, το 2022, προχώρησε σε ανατιμήσεις εμπορευμάτων, μετακυλίοντας μέρος του αυξημένου κόστους στην κατανάλωση.
Πάντως, η BC Partners γνωρίζει καλά τη συγκεκριμένη αγορά. Είναι η βασική μέτοχος της Pet Smart, της μεγαλύτερης εταιρείας λιανικής πώλησης κατοικίδιων ζώων στη Βόρεια Αμερική με πάνω από 1.650 καταστήματα, της Chew, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες e-shop και της Vet Partners εταιρεία εκμετάλλευσης κτηνιατρικών ιατρείων στην Ευρώπη.
Επιπλέον, ήταν ιδιοκτήτης της Antelliq, παγκόσμιου ηγέτη στον τομέα της νοημοσύνης των ζώων, την οποία πούλησε στη Merck το 2019.
Το στρατηγικό της πλάνο δεν σταματά στην ανάπτυξη της Pet City εντός συνόρων. Στον σχεδιασμό της είναι η επέκταση στα Βαλκάνια. Σύμφωνα με το στρατηγικό σχέδιο της εταιρείας, η Pet City Group σχεδιάζει να αναπτύξει ένα δίκτυο 200 καταστημάτων μέχρι το 2027.
Διαβάστε επίσης:
Folli Follie: Η «μάχη» για το restart ενός εμβληματικού brand name και τα προβλήματα ρευστότητας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!