Mε το ιδιαίτερο ύφος του και με αρκετές… «ατάκες», ο επικεφαλής της Jumbo, Aπόστολος Βακάκης,  περιέγραψε με γλαφυρό τρόπο την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά και τη διαχείριση από την πλευρά της εταιρείας του κατά τη διάρκεια της χθεσινής Γενικής Συνέλευσης.

Για ακόμη μία φορά από την αρχή της κρίσης της εφοδιαστικής αλυσίδας ο Βακάκης – ο οποίος  ήταν μάλιστα ήταν από τους πρώτους που είχε τοποθετηθεί το καλοκαίρι δημόσια για το ζήτημα με αιχμηρό τρόπο- έστρεψε τα βέλη του προς τη βιομηχανία των κοντέινερ.

«Η βιομηχανία των κοντέινερς το 2022 θα έχει περισσότερα κέρδη από ότι η Google και η Μicrosoft μαζί» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βακάκης κάνοντας λόγο για επιθυμία από την πλευρά τους να «απολαύσουν κέρδη εκτός κάθε λογικής για τη δραστηριότητα την οποία παρέχουν».

«Έχοντας μία βασική τεχνολογία που είναι ένα φορτηγό πλοίο με μία μηχανούλα που μεταφέρει «κουτάκια» καταλήξαμε, αυτό να πληρώνεται σε τιμές εκτός κάθε λογικής» συμπλήρωσε.

Οι «αποσκελετωμένοι αλλά υγιέστατοι αιχμάλωτοι πολέμου» και τα κόστη ομηρίας

Ιδιαίτερα παραστατικός ήταν ο επικεφαλής της Jumbo και όσον αφορά στο ζήτημα της αποθεματοποίησης των προϊόντων της εταιρείας λόγω της διαταραχής της εφοδιαστικής αλυσίδας, κάνοντας παρομοίωση με… αιχμαλώτους πολέμου σε στρατόπεδα συγκέντρωσης.

«Στο τέλος του Δεκεμβρίου προσομοιάζουμε τους αιχμαλώτους πολέμου που βρέθηκαν στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως. Αποσκελετωμένοι αλλά υγιέστατοι» τόνισε ο κ. Βακάκης για να συμπληρώσει:

«Το ότι η κατάσταση αυτή βαίνει και διορθώνεται μόνο οριακά έχει ως αποτέλεσμα ότι εμείς πρέπει να προσαρμοστούμε σ΄ αυτή την πραγματικότητα διότι δεν θα μπορούσαμε να το διατηρήσουμε εσαεί. Γιατί θα θυμίζαμε με το ανέκδοτο που λέει κάποιος, έμαθα στον σκύλο μου να μην τρώει και τελικά του ψόφησε».

Συνέχισε δε λίγο αργότερα κάνοντας λόγο για «κόστη ομηρίας» που καλείται να πληρώσει η Jumbo προκειμένου να αρχίσει εκ νέου και σταδιακά η αποθεματόποιηση των προϊόντων της.

«Δεν είμαι μελλοντολόγος,  θα δεχθώ τον τίτλο του ιχνηλάτη»

Κληθείς αρκετές φορές να περιγράψει πως εκτιμά ότι εξελίσσεται η κατάσταση στο «μέτωπο» της τροφοδοτικής αλυσίδας σε συνδυασμό με την άνοδο τους κόστους ενέργειας και τον πρώτων υλών ο κ. Βακάκης δήλωσε πως «δεν είμαι μελλοντολόγος».

«Το να προβείς στο αυτονόητο δεν είναι μελλοντολογία είναι μια εφηρμοσμένη πρακτική λογική» απάντησε σχετικά με το γεγονός ότι ήδη από το καλοκαίρι ό ίδιος είχε τοποθετηθεί σχετικά με τις επιπτώσεις που είχαν μόλις διαφανεί από τη ραγδαία αύξηση του μεταφορικού κόστους.

Συνέχισε δε, με ακόμη μία παρομοίωση που παραπέμπει σε «μάχη»: «Επειδή ερχόμαστε σε άμεση επαφή με τον καταναλωτή, έχουμε στοιχεία ιχνηλάτη. Προχωράμε μπροστά από το στράτευμα και βλέπουμε τι θα αντιμετωπίσει αυτό στην πορεία που εξελίσσεται».

«Άρα θα δεχθώ μόνο τον τίτλο του ιχνηλάτη» τόνισε.

«Τhe Jumbo way»

Αναφέρθηκε δε σ΄ εκείνο που ο ίδιος αποκαλεί «Τhe Jumbo way»: «Ο καταναλωτής είναι και θα παραμείνει νούμερο ένα στις προτεραιότητες μας. Τα πάντα έπονται. Αν εμείς χάσουμε την άρρηκτη σχέση που έχουμε τόσα χρόνια με τον καταναλωτή εις το όνομα κάποιας σκοπιμότητας, θεωρίας ή αισιόδοξου σεναρίου, δεν τον υπηρετούμε σωστά και θα υποστούμε τις συνέπειες αυτής της επιλογής».

«Αντί να είμαστε όλοι ενωμένοι για το προϊόν στη χαμηλότερη δυνατή τιμή, ερίζουμε μεταξύ μας και στο τέλος ζούμε με την αυταπάτη ότι θα μπορούσαμε να τα χρεώσουμε στον τελικό καταναλωτή. Θα ξυπνήσουμε και θα συνειδητοποιήσουμε το αυτονόητο» τόνισε ο κ. Βακάκης.

Για να καταλήξει λίγο αργότερα λέγοντας «εάν με τις ενέργειες μας εξαφανίσουμε τον καταναλωτή, έχουμε βάλει τα θεμέλια για να εξαφανιστούμε και εμείς. Δεν υπάρχει τρένο χωρίς ατμομηχανή και η ατμομηχανή είναι ο καταναλωτής».

Διαβάστε επίσης:

Βακάκης (Jumbo): Νιώθουμε αιχμάλωτοι πολέμου αποσκελετωμένοι αλλά υγιείς