Παγκόσμια αναγνώριση αποτελεί η συμμετοχή στην λίστα των 100 προσωπικοτήτων της ναυτιλίας που δημοσίευσε στην ετήσια αξιολόγηση της, η Lloyd’s List, των έξι Ελληνίδων γυναικών που διαπρέπουν στον τομέα της πλοιοκτησίας και της πλοιοδιαχείρισης και άλλων σημαντικών φορέων της ναυτιλίας.

Σε αυτές τις έξι γυναίκες της ναυτιλίας προστίθενται άλλες δύο Ελληνίδες που εισήλθαν στη λίστα της Lloyd’s List με 10 τις επιδραστικότερες γυναίκες στο ναυτιλιακό τραπεζικό τομέα.

1

Η Μαρία Αγγελικούση, της Αngelicoussis Shipping Group, καταλαμβάνει την 12η θέση, στην 21η θέση βρίσκεται η Αγγελική Φράγκου, του ομίλου Navios, η Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών και της Neptune είναι στην 25η θέση, στην 75η θέση είναι η Σεμίραμις Παληού της Diana Shipping, πρόεδρος της Helmepa και της Intermepa, στην 77η θέση είναι η Έλπη Πετράκη της WISTA International και στην 91η θέση η Δωροθέα Ιωάννου, ανώτατο στέλεχος του The American P&I Club.

Η Χριστίνα Μαργέλου και η Μαρίνα Χατζηπατέρα, είναι οι άλλες δύο γυναίκες της ελληνικής ναυτιλίας που αξιολογήθηκαν από την Lloyd’s List για τις κορυφαίες θέσεις της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Η Μαρία Αγγελικούση

Η Μαρία Αγγελικούση, που είναι πυλώνως υποστήριξης της ελληνικής σημαίας, συμπεριλαμβάνεται επίσης και στην 455η θέση στη λίστα του Forbes με περιουσία που εκτιμάται στα 5,6 δισ. δολάρια και είναι η πλουσιότερη Ελληνίδα.

Διευθύνει την Angelicoussis Group που, με τις τρεις θυγατρικές ναυτιλιακές της, Maran Tanker, Maran Dry, Maran Gas, διαχειρίζεται συνολικά 145 ποντοπόρα πλοία συνολικής χωρητικότητας 23.297.429 dwt, απασχολεί 8.461 εργαζόμενους και ναυπηγεί άλλα 17 πλοία.

Για την στήριξη της στην Ελλάδα και στο ελληνικό νηολόγιο, η Μαρία Αγγελικούση, δήλωσε πρόσφατα: “ Η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων μας έχει υψωμένη την ελληνική σημαία στα 145 πλοία του στόλου μας. Ο όμιλοςΑγγελικούση ήταν και θα παραμένει μία ελληνική οικογενειακή επιχείρηση, γιατί αυτό είναι ένα βασικό στοιχείο του DNA μας και επίσης πιστεύουμε στην Ελλάδα”.

Η Μαρία Αγγελικούση υπέγραψε συμφωνία πρόσφατα με το κινεζικό ναυπηγείο New Times Shipbuilding για τη ναυπήγηση συνολικά 8 δεξαμενοπλοίων suezmaxes, διπλού καυσίμου, που η αξία τους θα προσεγγίσει το 1,4 δισ. δολάρια!

Η Μαρία Αγγελικούση είναι τρίτης γενιάς καραβοκύρισσα, κόρη του Γιάννη Αγγελικούση και εγγονή του Αντώνη Αγγελικούση, που στην Κατοχή συμμετείχε στην απαγωγή του Γερμανού Στρατηγού Κράιπε στην Κρήτη και θεωρείται ο ιδρυτής της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης. Φέρει το όνομα της γιαγιάς της Μαρίας Παπαλιού, της ιστορικής ναυτικής οικογένειας.

Σπούδασε γιατρός, συμμετείχε σε αποστολές στη ζούγκλα της Αφρικής, αλλά τώρα διευθύνει την κορυφαία ναυτιλιακή Angelicoussis Shipping Group, από το Μέγαρο της εταιρείας που καταλαμβάνει ένα ολόκληρο τετράγωνο στην Καλλιθέα με πρόσοψη στη λεωφόρο Συγγρού.

Κινείται μεταξύ Λονδίνου και Αθήνας, αλλά διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με την εθνική οικονομία, δεδομένου ότι τα περισσότερα πλοία των εταιρειών, Maran Tankers, Maran Dry, Maran Gas, ταξιδεύουν με ελληνική σημαία, και απασχολεί εκατοντάδες Έλληνες ναυτικούς.

Με άλλα λόγια, περίπου ένα στα τέσσερα ποντοπόρα πλοία που είναι νηολογημένα στην Ελλάδα ανήκουν στη Μαρία Αγγελικούση.

Η Αγγελική Φράγκου

Η Αγγελική Φράγκου είναι κόρη του Καρδαμυλίτη καπετάν Νικόλα Φράγκου, ιδρυτή της οικογενειακής ναυτιλιακής εταιρείας. Ωστόσο, στις αρχές της δεκαετίας του ’90 χάραξε την δική της ρότα στη ναυτιλία και διευθύνει σήμερα ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται πάνω από 200 πλοία.

Η Αγγελική Φράγκου, για πρώτη φορά συμπεριελήφθη από τους Lloyd’s ανάμεσα στους 100 πλουσιότερους του κόσμου και στις κορυφαίες 10 γυναίκες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2017. Η Αγγελική Φράγκου σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Farleigh Dickinson στο Νιου Τζέρσεϊ των ΗΠΑ και ακολούθως πήρε master από το Columbia University. Στη συνέχεια, το 1987 εργάστηκε ως αναλύτρια στην Republic National Bank, όπου παρέμεινε ως το 1989.

Σε ηλικία, μόλις 25 ετών αγοράζει το πρώτο της πλοίο, το Fulvia και ίδρυσε την εταιρία Franser και αργότερα την Maritime Enterprises Management. Εξαγόρασε στη συνέχεια την International Shipping Enterprises, την οποία το 2004 εισήγαγε στην δευτερογενή αγορά της Νέας Υόρκης, αντλώντας περί τα 200 εκατ. δολάρια.

Η επόμενη κίνηση ήταν εντυπωσιακή, δεδομένου εξαγόρασε τη ναυτιλιακή εταιρεία Navios της οικογένειας Δαυίδ. Η μεγάλη και εντυπωσιακή άνοδος της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έγινε όταν εισήγαγε τις μετοχές της Navios Maritime Partners το 2007 και της Navios Maritime Acquisition ένα χρόνο αργότερα, το 2008.

H Navios Maritime Partners, ανέβασε πρόσφατα τον αριθμό των παραγγελιών για ναυπηγήσεις σε 28 πλοία, δεδομένου ότι προστέθηκαν 4 δεξαμενόπλοια aframax μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων.

H εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία δήλωσε ότι τα επιπλέον 4 aframax/long δεξαμενόπλοια, που θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers, θα παραδοθούν το 2026.

Αξίζει να επισημανθεί ότι το εύρος και η ευελιξία των επιχειρηματικών κινήσεων της Αγγελικής Φράγκου είναι πράγματι εντυπωσιακές, αξιοπρόσεκτες και αποτελούν αντικείμενο μελέτης από τους ναυτιλιακούς παράγοντες.

Από τις πέντε εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες που διέθετε στα Χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης και του Όσλο το 2018 σήμερα φαίνεται ότι μάλλον θα διατηρήσει μόνο μία, που αποτελεί και τη ναυαρχίδα των ναυτιλιακών εταιρειών της.

Πρόκειται για την Navios Maritime Partners, η οποία, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, ο στόλος της αποτελείται από 185 πλοία και είναι ένας συνδυασμός πλοίων Ultra-Handymax, Panamax, Capesize, Containerships και Crude, Product and Chemical Tankers.

Η μεταφορική ικανότητα των πλοίων της εταιρείας ανέρχεται σε 15,7 εκατομμύρια dwt και 235.414 teu και η μέση ηλικία τους είναι 9,8 έτη. Η εταιρεία ναυπηγεί επίσης και 22 νεότευκτα πλοία που θα παραδοθούν στους επόμενους 26 μήνες.

Στη διάρκεια του 23ου Οικονομικού συνεδρίου για την Ναυτιλία του Marine Money, η Αγγελική Φράγκου, επιχείρησε να αιτιολογήσει το εγχείρημα της:

“Δημιουργήσαμε τη μεγαλύτερη εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία με 140 πλοία σε τρεις τομείς κυρίως στην φορτηγό ναυτιλία στα δεξαμενόπλοια και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Έχουμε δεκαπέντε τύπους πλοίων συνολικά.

Δημιουργήσαμε μία εταιρεία με 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια περιουσιακά στοιχεία. Έχει πλεονεκτήματα η συγκεκριμένη επιχειρηματική κίνηση. Αυτό που προσπαθούμε να πετύχουμε είναι η εξισορρόπηση των εταιρειών που έχουν ένα τύπο πλοίου και να αντιμετωπίσουμε τη διακύμανση των τιμών της ναυλαγοράς σε διάφορους τομείς.

Και αυτό το μάθαμε από το παρελθόν. Έχεις σημαντικά πλεονεκτήματα ως προς τη διαχείριση. Εξισορροπώντας τις διακυμάνσεις της αγοράς, πετυχαίνεις, έχοντας μία εταιρεία με μεικτό στόλο”.

Η Μελίνα Τραυλού

Η Neptune Lines της Μελίνας Τραυλού, πρόσφατα παρήγγειλε δύο μονάδες μεταφοράς αυτοκινήτων, σε ναυπηγείο της Κίνας. Τα δύο πλοία, θα είναι διπλού καυσίμου, τα οποία θα καίνε και LNG είναι πλοία της επόμενης γενιάς, 4.200 ceu και θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Fujian Mawei Shipyard της Κίνας.

Η εταιρεία ανέθεσε στη Fujian Mawei Shipbuilding στο Fuzhou να ναυπηγήσει και να παραδώσει τα αδελφά πλοία, το έτος 2026.

Η Neptune Lines, που ιδρύθηκε το 1975, από τον Νίκο Τραυλό , ενώ τα τελευταία χρόνια διευθύνεται από την κόρη του, η οποία είναι πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ). Ο στόλος αποτελείται από 21 πλοία μεταφοράς οχημάτων που κυμαίνονται από 1.500 έως 6.500 ceu.

Η Μελίνα Τραυλού γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Northeastern στη Βοστώνη των ΗΠΑ.

Είναι Πρόεδρος των ναυτιλιακών εταιρειών Neptune Lines Shipping and Managing Enterprises S.A., που κυριαρχεί στην Ελλάδα πάνω από τέσσερις δεκαετίες στον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών οχημάτων και της Neptune Dry Management Company, που δραστηριοποιείται στον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών ξηρού φορτίου.

Είναι Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, του Greek National Committee του νηογνώμονα DNV-GL, του διοικητικού συμβουλίου του Hellenic Mutual War Risks Association (Bermuda) Limited καθώς και του Board of Trustees του Πανεπιστημίου Northeastern της Βοστώνης. Επίσης, είναι Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Malta International Shipowners Association και διατελεί Επίτιμος Πρόξενος του Προξενείου της Δανίας στον Πειραιά.

Αξιακός της κώδικας η κοινωνική αλληλεγγύη. Η κοινωνική προσφορά τόσο των εταιριών της, όσο και της ιδίας είναι διαχρονική, συνεπής και αναγνωρισμένη και ξεχωρίζει στο χώρο της ναυτιλίας για τη διακεκριμένη δράση όσον αφορά στο περιβάλλον, στην κοινωνία και την εταιρική διακυβέρνηση.

Είναι ιδρυτικό μέλος και Πρόεδρος της ΣYN-ENΩΣIΣ, που είναι ο «βραχίονας» κοινωνικής προσφοράς που έχει αναπτύξει η Ένωση Eλλήνων Eφοπλιστών καθώς και ιδρυτικό μέλος της Axion Hellas, που στηρίζει έμπρακτα ευάλωτες ομάδες σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Συμμετείχε ενεργά και στην ίδρυση της μη κυβερνητικής οργάνωσης για τη στήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας, Endeavor Greece.

Πριν λίγες ημέρες στο Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) στην COP 28 στο Ντουμπάι, που πραγματοποιήθηκε με θέμα «Shaping the Future of Shipping: Delivering a Net Zero World», η Μελίνα Τραυλού, υπογράμμισε τον ρόλο της ναυτιλίας ως του πιο φιλικού προς το περιβάλλον κλάδου μεταφοράς και επισήμανε: “η ναυτιλία έχει ξεπεράσει τους περισσότερους άλλους βιομηχανικούς κλάδους όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι μια βιομηχανία δέσμια των ορυκτών καυσίμων.

Μην ξεχνάτε ότι η ναυτιλία μεταφέρει περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και εκπέμπει λιγότερο από το 1/15 των εκπομπών της χώρας με τις μεγαλύτερες εκπομπές. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 20 περίπου ετών, η ναυτιλιακή δραστηριότητα έχει σχεδόν διπλασιαστεί- ωστόσο οι εκπομπές από τη ναυτιλία σε όρους παγκόσμιας παραγωγής CO2 έχουν μειωθεί από περίπου 2,9% σε 2,2%.

Όμως η ναυτιλία δεν αρκείται σε αυτό, πρέπει να κάνουμε περισσότερα. Δεν πρέπει να αμφισβητείται η βούληση της βιομηχανίας μας να ωθήσει προς το καθαρό μηδέν. Ως εκ τούτου, αγκαλιάζουμε τους πιο φιλόδοξους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, όπως αυτοί συμφωνήθηκαν στη στρατηγική ορόσημο του 2023 για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου”.

Η πρόεδρος της ΕΕΕ υπογράμμισε επίσης: “Ένα άλλο σημαντικό γεγονός είναι ότι η ναυτιλία είναι η πιο οικονομικά αποδοτική και ενεργειακά αποδοτική μορφή μεταφοράς. Η ναυτιλία έχει καταφέρει να εκμεταλλευτεί τις οικονομίες κλίμακας στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, με άμεσα οικονομικά οφέλη για τον παγκόσμιο καταναλωτή.

Η αποδοτικότητα του κόστους της βιομηχανίας μας πρέπει, με κάθε τρόπο, να διαφυλαχθεί. Αυτό σημαίνει ότι η αλλαγή πρέπει να γίνει με τρόπο που να προστατεύει τη βιωσιμότητα του κλάδου μας, χωρίς αρνητικές επιπτώσεις στην ευημερία των πολιτών του κόσμου. Ως εκ τούτου, είναι επίσης ζωτικής σημασίας τα προτεινόμενα μέτρα μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου να λαμβάνουν υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των διαφόρων τομέων της ναυτιλίας, προστατεύοντας τη βιωσιμότητά τους”.

Η Σεμίραμις Παληού

Η Σεμίραμις Παληού διευθύνει την εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Diana Shipping Inc. που διαθέτει από 40 πλοία χύδην ξηρού φορτίου: 4 Newcastlemax, 9 Capesize, 5 Post-Panamax, 6 Kamsarmax, 7 Panamax και 9 Ultramax. Η συνδυασμένη μεταφορική ικανότητα του στόλου της εταιρείας, είναι περίπου 4,7 εκατομμύρια dwt με σταθμισμένη μέση ηλικία τα 10,65 έτη.

Εφέτος ανέλαβε και την προεδρία της INTERMEPA και είναι, εκτός από πρώτη γυναίκα πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (HELMEPA) είναι και η πρώτη γυναίκα πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη των Ωκεανών (INTERMEPA).

Επισημαίνεται ότι η πρόεδρος της INTERMEPA, Σεμίραμις Παληού, ανέδειξε τη σημασία της συνέργειας μεταξύ των ναυτιλιακών φορέων και όλων των εταίρων στην αλυσίδα εφοδιασμού για την προώθηση της απανθρακοποίησης και των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.

Η Σεμίραμις Παληού βρέθηκε για πρώτη φορά στη λίστα των Lloyd’s List με τα 100 πιο ισχυρά πρόσωπα της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2022.

Με σπουδές υψηλού επιπέδου, η Σεμίραμις Παληού απέκτησε πτυχίο μηχανολογίας από το Imperial College του Λονδίνου και MSc στη Ναυπηγική από το University College του Λονδίνου, εκτός από τις εταιρείες που διοικεί δραστηριοποιείται έντονα στον ευρύτερο χώρο της ναυτιλίας.

Εξελέγη το 2022 στο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, για πρώτη φορά.

Η Έλπη Πετράκη

Η Έλπη – Ελπινίκη Πετράκη ανήκει στη δεύτερη γενιά της οικογενειακής ναυτιλιακής εταιρείας ENEA Management, η οποία διαχειρίζεται δεξαμενόπλοια και specialized tankers μικρού μεγέθους. Έχει ασχοληθεί σχεδόν με όλα τα αντικείμενα της εταιρείας και πλέον εξειδικεύεται στο operation, στο chartering και στην ανάπτυξη της εταιρείας και είναι πρόεδρος της WISTA International.

Το 2022 συμπεριελήφθη για πρώτη φορά στην λίστα με τις 100 ισχυρότερες και επιδραστικότερες προσωπικότητας της παγκόσμιας ναυτιλίας, καταλαμβάνοντας την 83η θέση.

Πέρα από τη ξεχωριστή διάκριση, η πολύπλευρη, δραστήρια και δυναμική Έλπη Πετράκη αναδείχθηκε τον περασμένο Οκτώβριο Πρόεδρος της WISTA International (Women’s International Shipping & Trading Association). Λίγους μήνες νωρίτερα, τον Ιούνιο, είχε αναλάβει εκ νέου την θέση της Προέδρου στη WISTA Hellas. Και αυτές δεν είναι οι μόνες θεσμικές παρουσίες της.

Γόνος εφοπλιστικής οικογένειας με πάνω από 20 χρόνια έντονης δράσης στο ναυτιλιακό επιχειρείν, είναι επίσης αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και μέλος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Η Έλπη Πετράκη ενδιαφέρεται για πολλά γνωστικά πεδία που αναπτύσσουν τον τρόπο σκέψης, τη λειτουργίας μιας επιχείρησης αλλά και συμβάλλουν στην προσωπική εξέλιξη. Φροντίζοντας παράλληλα να είναι ενήμερη για τα τρέχοντα θέματα του ναυτιλιακού κλάδου.

Σπούδασε Maritime Business and Maritime Law στο Plymouth της Αγγλίας και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Διεθνείς Μεταφορές και το Εμπόριο από το βρετανικό Guildhall University .

Είναι από τα πιο ενεργά μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας, καθώς συμμετέχει ως ομιλήτρια σε συνέδρια και αρθρογραφεί στον ναυτιλιακό τύπο.

Η πρόεδρος της WISTA International, δήλωσε πρόσφατα: «Είμαστε σταθεροί στη δέσμευσή της να παρέχουμε μια πλατφόρμα για τις γυναίκες να επιτύχουν και να ευδοκιμήσουν. Επιπλέον, ο οργανισμός μας έχει φτάσει σε ένα ιστορικό ορόσημο με 4000 μέλη σε όλο τον κόσμο. Αυτό το επίτευγμα υπογραμμίζει την αυξανόμενη αναγνώριση του κρίσιμου ρόλου της διαφορετικότητας των φύλων στη ναυτιλιακή βιομηχανία και υπογραμμίζει το ουσιαστικό έργο που αναλαμβάνει η WISTA για να ενδυναμώσει τις γυναίκες σε αυτόν τον τομέα».

Η Δωροθέα Ιωάννου

Η Δωροθέα Ιωάννου, ανέλαβε διευθύνουσα σύμβουλος του American P&I Club την 1η Αυγούστου του 2022.

Η Δωροθέα Ιωάννου γεννήθηκε, μεγάλωσε και σπούδασε στη Νέα Υόρκη από Ελληνοκύπριους γονείς. Κατέχει ανώτατο πτυχίο Νομικής από το St John’s University School of Law.

Το 1997 μετεγκαταστάθηκε στην Ελλάδα και αρχικώς απασχολήθηκε στη διδασκαλία αγγλικών και σε μια δικηγορική εταιρεία. Εισήλθε στον κλάδο των ναυτασφαλίσεων μέσα από την εταιρεία Allied Insurance Brikers και ανέλαβε τα ηνία του τμήματος απαιτήσεων κάνοντας όνομα ως ανερχόμενο ταλέντο στη διαχείριση απαιτήσεων από ναυτικά ατυχήματα. Το 2005 προσελήφθη στο νεοϊδρυθέν γραφείο του SCB (Hellas) στον Πειραιά. Το 2009 ανέλαβε τη γενική διαχείριση του γραφείου.

Το 2015 έγινε η πρώτη γυναίκα στην ιστορία του American Club, παγκοσμίως, που αναλαμβάνει senior εκτελώντας χρέη διευθύντριας Παγκόσμιας Επιχειρησιακής Ανάπτυξης. Το 2017 τιμήθηκε στο Λονδίνο με το βραβείο Επόμενης Γενιάς στη Ναυτιλία από τη Lloyd’s List.

Πρόσφατα εξελέγη στο ΔΣ του Propeller Club Port of Piraeus αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο στην Προεδρία της Επιτροπής Εκπαίδευσης και Νέας Γενιάς και είναι Β’ Αντιπρόεδρος του International Propeller Club.

Η Χριστίνα Μαργέλου

Η Χριστίνα Μαργέλου της Eurobank βρίσκεται στην 7η θέση και η Μαρίνα Χατζηπατέρα της TMV στην 9η θέση του Top in Ship Finance 2023, της Lloyds List.

Η Χριστίνα Μαργέλου, που συμπεριλαμβάνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στους 10 κορυφαίους τραπεζίτες, έχει λάβει υψηλή βαθμολογία για τον τρόπο που έχει δημιουργήσει σταθερά το ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο. Το διαμόρφωσε επίσης σε μια εποχή όπου οι τράπεζες αναμένεται να διαδραματίσουν ρόλο στην πράσινη μετάβαση του κλάδου.

Η Χριστίνα Μαργέλου πρόσφατα δήλωσε: «Σε έναν κόσμο περιορισμένων εκπομπών άνθρακα, η δέσμευση για βιωσιμότητα με χρήση βιώσιμης τεχνολογίας θα εξασφαλίσει ένα μακροπρόθεσμο μέλλον για τη ναυτιλία».

Η Χριστίνα Μαργέλου, έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Deree College και είναι κάτοχος MSc σε Shipping, Trade and Finance από το Cass Business School.

Η Μαρίνα Χατζηπατέρα

Η Μαρίνα Χατζηπατέρα, είναι στην 9η θέση και έχει ιδρύσει την TMV μαζί με την Soraya Darabi. Η TMV είναι μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που εστιάζει στην αλυσίδα εφοδιασμού, τα logistics, τη ναυτιλία, τη βιωσιμότητα, το μέλλον της εργασίας.

Η Μαρίνα Χατζηπατέρα αρχικά υπηρέτησε ως αντιπρόεδρος επενδυτικών σχέσεων στη Dorian LPG, τη ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειάς της, την οποία βοήθησε να εισαχθεί στο χρηματιστήριο το 2014.

Έχει χρησιμοποιήσει την τεράστια εμπειρία της στη ναυτιλία για να επικεντρωθεί σε εταιρείες που επιδιώκουν να μετεξελίξουν την αλυσίδα εφοδιασμού, τις βιομηχανίες μεταφορών και logistics ώστε να γίνουν πιο αποτελεσματικές και βιώσιμες.

Μεταξύ άλλων εταιρειών, η Μαρίνα Χατζηπατέρας ηγήθηκε βασικών επενδύσεων στα Nautilus Labs, ShipS kart, Freightify, Portcast, GreyWing και OnePort365.

Επίσης, έχει υπηρετήσει ως αντιπρόεδρος της περιβαλλοντικής επιτροπής της Intertanko για περισσότερο από μια δεκαετία και είναι μέντορας της Endeavor, μιας παγκόσμιας κοινότητας επιχειρηματιών που επιδιώκει να δημιουργήσει οικοσυστήματα σε αναδυόμενες αγορές σε όλο τον κόσμο.

Η Μαρίνα Χατζηπατέρα είναι κάτοχος πτυχίου από το Πανεπιστήμιο Georgetown και απόφοιτος του προγράμματος STCW της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού των ΗΠΑ.

Σπούδασε στο GeorgeTown University και αργότερα εργάστηκε για κάποια χρόνια στην οικογενειακή ναυτιλιακή επιχείρηση, Dorian LPG, συμβάλλοντας αποφασιστικά για την εισαγωγή της στο αμερικανικό χρηματιστήριο το 2014. Τα τελευταία χρόνια κατοικεί στη Νέα Υόρκη.

Από το 2015 είναι μέλος της Περιβαλλοντικής Επιτροπής της Ένωσης των Πλοιοκτητών Δεξαμενόπλοιων (Intertanko). Το 2017 ίδρυσε την TMV, μαζί με την συμφοιτήτριά της, Soraya Darabi.

Διαβάστε επίσης: 

Στυλιανίδης: Θα επιμείνουμε στη χρηστή, νοικοκυρεμένη διαχείριση και στη ναυτιλία – Οι 4 στόχοι

Στυλιανίδης: Έτος Ναυτικής Εκπαίδευσης το 2024

MSC: Σταματά να χρησιμοποιεί τη διώρυγα του Σουέζ η μεγαλύτερη εταιρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων