ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
«Η Αστυπάλαια μπορεί και θα γίνει μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης, όχι μόνο σε εθνικό αλλά επίσης σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο».
«Όταν με τον Herbert σκεφτόμασταν ποιο θα μπορούσε να είναι το νησί που θα χρησιμοποιηθεί ως «εργαστήριο» για να αποδείξουμε την επίδραση που μπορεί να έχει η έξυπνη και πράσινη κινητικότητα και τεχνολογία, η Αστυπάλαια ήταν μία αυτονόητη επιλογή», είπε ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, στην παρουσίαση του μνημονίου συνεργασίας για την επένδυση «Smart & Sustainable Island» της Volkswagen στην Αστυπάλαια, ενός πρωτοποριακού έργου που θα μετατρέψει την Αστυπάλαια στο πρώτο «έξυπνο» ενεργειακά και πράσινο νησί της Μεσογείου και θα εξασφαλίσει την ενεργειακή της αυτονομία..
Ο πρώτος είναι η έξυπνη κινητικότητα. Τα συμβατικά λεωφορεία θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία θα λειτουργούν όπως χρειάζεται, δηλαδή με ευελιξία και σε όλη την περιφέρεια του νησιού. Θα συνδυάζουν και νέες, έξυπνες υπηρεσίες: Διαμοιραζόμενη μεταφορά, οχήματα κατά παραγγελία και την υπηρεσία της μικρο-κινητικότητας. Αυτό σημαίνει πως δεν χρειάζεται όλοι μας να διαθέτουμε όχημα. Μπορούμε να μοιραζόμαστε οχήματα. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να περιοριστεί και ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν στο νησί. Όπως είπε ο Herbert μάλιστα, μπορεί ο αριθμός να μειωθεί κατά το ένα τρίτο.
Ο δεύτερος πυλώνας -που είναι και ο πιο ριζοσπαστικός– είναι το σχέδιο αντικατάστασης όλων των συμβατικών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικά. Τόσο τα ιδιωτικά όσο και τα δημόσια. Θα μας χρειαστούν περίπου 1.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ενώ θα διαμορφωθεί και ένα πλαίσιο πολύ ελκυστικών κινήτρων, για να ενθαρρύνουμε τους πολίτες της Αστυπάλαιας να κάνουν τη μετάβαση αυτή.
Ο τρίτος πυλώνας είναι η δημιουργία των απαραίτητων υποδομών. Η έξυπνη κινητικότητα δεν σημαίνει απλά αντικατάσταση των συμβατικών οχημάτων με έξυπνα οχήματα. Απαιτείται και το λογισμικό για την διασύνδεση και απαιτούνται φυσικά οι σταθμοί φόρτισης. Ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να διασφαλιστεί πως η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές. Και εδώ έγκειται το κομμάτι της δικής μας δέσμευσης, να διασφαλίσουμε ότι η πράσινη ενέργεια θα είναι διαθέσιμη σε αφθονία για να τροφοδοτήσει την ηλεκτροκίνηση του μέλλοντος.
Και πίσω από όλα αυτά, υπάρχει και το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης. Θα πρέπει να δοκιμάσουμε νέα συστήματα σε ένα σχετικά ελεγχόμενο περιβάλλον – όχι τόσο μεγάλο αλλά ούτε και μικρό. Ο κόσμος κινείται πολύ γρήγορα προς την ημιαυτόνομη και εν τέλει την αυτόνομη οδήγηση κι αυτό θα γίνει πραγματικότητα και στην Ελλάδα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας