Στις κορυφαίες εταιρείες που «προμοτάρουν» την ευημερία των εργαζομένων της, κατατάσσεται μια οικογενειακή επιχείρηση-αλυσίδα με φορτηγά στις ΗΠΑ, η οποία ιδρύθηκε πριν από σχεδόν 60 χρόνια, ξεπερνώντας τις φημισμένες IBM, Nike και Apple, σε μια νέα λίστα κατάταξης.

Το Love’s Travel Stops & Country Stores βαθμολογήθηκε με  83 στα 100 στην πρώτη έρευνα της Indeed, η οποία ανέλυσε εκατομμύρια ανώνυμες κριτικές εργαζομένων για να αξιολογήσει τις αμερικανικές εταιρείες σχετικά με την ευτυχία, το άγχος, την ικανοποίηση και τον σκοπό.

1

Οι εταιρείες που επιλέχτηκαν, απασχολούν 1.000 ή και περισσότερους υπαλλήλους, ενώ είκοσι από αυτές σχημάτισαν την λίστα με τις κορυφαίες, όσον αφορά αυτά τα τέσσερα κριτήρια.

Στην λίστα βρίσκονται από αεροπορικές εταιρείες έως αλυσίδες fast-food.

Η Love’s, η οποία διαχειρίζεται έναν στόλο φορτηγών, ξενοδοχεία και εταιρεία logistics, απασχολεί περισσότερα από 40.500 άτομα, συμπεριλαμβανομένων 1.500 στα κεντρικά της γραφεία στην Οκλαχόμα.

Η λίστα αντικατοπτρίζει την αυξημένη ευαισθητοποίηση ως προς την ευημερία, έναν όρο που βρέθηκε στο επίκεντρο κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν η εξουθένωση των εργαζομένων και τα ζητήματα ψυχικής υγείας όπως το άγχος και η κατάθλιψη, εκτοξεύτηκαν στα ύψη.

Περισσότεροι από επτά στους δέκα ανθρώπους δήλωσαν ότι ο εργοδότης τους ανησυχεί τώρα περισσότερο για την ψυχική τους υγεία από ό,τι πριν, διαπίστωσε η Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία (APA).

Ωστόσο, οι οργανωτικές προσπάθειες για την ενίσχυση της ευημερίας ποικίλλουν ως προς την αποτελεσματικότητα.

Μια έρευνα σε περισσότερους από 2.000 εργαζομένους στις ΗΠΑ από την εταιρεία τεχνολογίας ανθρώπινων πόρων Alight διαπίστωσε ότι λιγότεροι από τους μισούς, πιστεύουν ότι ο εργοδότης τους ενδιαφέρεται για την ευημερία τους.

«Αποτελεί πρόκληση η μέτρηση της ευτυχίας των εργαζομένων», αναφέρει η Δρ Sonja Lyubomirsky, καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Riverside, η οποία βοήθησε την Indeed να αναπτύξει τη μεθοδολογία του για να φτιάξει τη λίστα.

Οι τέσσερις δείκτες ευημερίας – ευτυχία, άγχος, ικανοποίηση και σκοπός – σταθμίστηκαν εξίσου και οι εργαζόμενοι βαθμολόγησαν τον καθένα σε μια κλίμακα πέντε βαθμών που μεταφράστηκε σε βαθμολογίες από 40 έως 100.

Τουλάχιστον 200 μοναδικές αξιολογήσεις απαιτούνταν να ληφθούν υπόψη, ενώ δημιουργήθηκαν ανάλογες κατατάξεις και για εργοδότες με έδρα τον Καναδά και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Όσον αφορά την Love’s, εκείνη βρέθηκε στην κορυφή της λίστας, εν μέρει χάρη στα ευέλικτα προγράμματα εργασίας και τη φιλική ατμόσφαιρα, σύμφωνα με την Gabrielle Davis, της Indeed.

«Αν και μπορεί να αποτελεί έκπληξη για κάποιους, τα δεδομένα δείχνουν ότι η Love’s διαπρέπει στο να δίνει προτεραιότητα στην εργασιακή ευημερία των εργαζομένων», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι πέρσι, η εταιρεία δημιούργησε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης τεχνικών ντίζελ που δίδαξε 300 εργαζόμενους σχετικά με τα συστήματα βαρέων φορτηγών, ενώ θα επεκτείνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης και φέτος.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι η Love’s διαθέτει περίπου 644 σταθμούς ανάπαυσης σε 42 πολιτείες.

«Δεν μπήκαμε σε μια αίθουσα συνεδριάσεων και εφεύραμε τις αξίες μας. Προήλθαν από τη συμπεριφορά του πατέρα μου και το παράδειγμα που δίδαξε», υπογραμμίζει η 57χρονη Chief Culture Officer της Love’s Travel Stops, Jenny Love Meyer, της οποίας ο αποθανών πατέρας Tom, ίδρυσε την εταιρεία στο Watonga της Οκλαχόμα το 1964.

«Σεβόταν τους άλλους και άκουγε τι λένε και για αυτό τον θυμούνται οι άνθρωποι», σημειώνει χαρακτηριστικά η Love Meyer.

Ωστόσο, υπήρχαν και μερικές κριτικές όχι και τόσο καλές για την εταιρεία. «Συνεχώς καταπονημένος και κακοπληρωμένος», σημείωσε κάποιος εργαζόμενος.

Πάντως, η κορυφαία αυτή θέση στην κατάταξη, θα μπορούσε να βοηθήσει την εταιρεία στο να προσλάβουν εργαζόμενους σε μια εποχή που πολλοί εργοδότες σε χώρους λιανικής και εστίασης δυσκολεύονται να βρουν και να διατηρήσουν προσωπικό.

Πριν από την πανδημία covid-19, ο κύκλος εργασιών για τους υπαλλήλους λιανικής μερικής απασχόλησης – που αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του εργατικού δυναμικού στα καταστήματα – κυμαινόταν γύρω στο 75%, σύμφωνα με στοιχεία της Korn Ferry.

Από τότε έχει εκτοξευθεί στο 95% και δεν έχει υποχωρήσει, κάτι που κατά καιρούς έχει οδηγήσει σε υποστελεχωμένα καταστήματα.

Μαζί με τις απρόβλεπτες ώρες και τις χαμηλές αμοιβές, οι εργαζόμενοι λιανικής έχουν επίσης να αντιμετωπίσουν αυξημένες κλοπές και «απείθαρχους» πελάτες.

Σημειώνεται ότι τέσσερις στους δέκα εργαζόμενους στις ΗΠΑ ανέφεραν ότι η δουλειά τους είχε αρνητικό αντίκτυπο στην ψυχική τους υγεία, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση της Gallup.

Ακόμη, όπως διαπιστώνει σε έρευα η APA, περισσότερα από οκτώ στα δέκα άτομα δήλωσαν ότι η υποστήριξη των εργοδοτών όσον αφορά την ψυχική υγεία, θα αποτελέσει σημαντικό παράγοντα για εργασία στο μέλλον.

Διαβάστε επίσης:

Vodafone: Ξανά στο τραπέζι η πώληση της θυγατρικής της στην Ισπανία

Nova: Στα 580 εκατ. ευρώ τα έσοδα το 2022 – 288 εκατ. ευρώ από τη κινητή

Ευρωζώνη: Καμπανάκι για συρρίκνωση της οικονομίας – Βαρίδι Γερμανία και Γαλλία