Τα έσοδα της Hennes & Mauritz (H&M) υποχώρησαν καθώς οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις δαπάνες στα καταστήματα της αλυσίδας fast fashion, η οποία έκλεισε τα καταστήματα της στη Ρωσία.

Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4% το τρίμηνο που έληξε στο τέλος Νοεμβρίου σε σταθερά νομίσματα, δήλωσε η εταιρεία την Παρασκευή, και κινήθηκαν σύμφωνα με τις προσδοκίες των αναλυτών.

Ο σουηδικός κολοσσός ένδυσης έχει χάσει τη δυναμική αύξησης των πωλήσεων που έδειξε τελευταία φορά το πρώτο εξάμηνο του περασμένου έτους.

Η επιβράδυνση αυξάνει την πίεση στην H&M να προχωρήσει σε εκπτώσεις προκειμένου να μειώσει τα μεγάλα αποθέματα της, ένα πρόβλημα με το οποίο η εταιρεία παλεύει για περισσότερα από επτά χρόνια.

Τον Σεπτέμβριο η διοίκηση της είχε προειδοποιήσει ότι τα έσοδα της παρουσίασαν μείωση τον συγκεκριμένο μήνα, αποδίδοντας την εξέλιξη αυτή στον ασυνήθιστα ζεστό καιρό σε πολλές από τις ευρωπαϊκές αγορές και στην καθυστέρηση έναρξης της φθινοπωρινής περιόδου αγορών.

Πέρυσι, οι πωλήσεις της H&M ενισχύθηκαν από την προσωρινή επαναλειτουργία των καταστημάτων της στη Ρωσία πριν τελικά διακόψει οριστικά τις δραστηριότητές της στη χώρα.

Η H&M άρχισε σταδιακά να δραστηριοποιείται και πάλι στην Ουκρανία τον Νοέμβριο, όπου είχε κλείσει τα καταστήματα της τον Φεβρουάριο του 2022 λόγω του πολέμου.

Εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Λευκορωσίας, η πτώση των πωλήσεων ανήλθε σε 1%.

Την Τετάρτη, η Inditex, ιδιοκτήτρια της ανταγωνίστριας αλυσίδας Zara, ανακοίνωσε αύξηση 7% στις πωλήσεις τριμήνου, τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης εδώ και σχεδόν τρία χρόνια.

Η H&M είναι ευάλωτη στον ανταγωνισμό από εταιρείες όπως η Inditex και η κινεζική Shein, η οποία έχει αρπάξει μερίδιο αγοράς με προσφορές και χαμηλές τιμές.

Ωστόσο, η μετοχή της έχει αυξηθεί κατά 57% φέτος καθώς η εταιρεία προσπαθεί να βελτιώσει την κερδοφορία και να μειώσει το ανεκτέλεστο απόθεμα.

Διαβάστε ακόμη:

Shein: Kατέθεσε αίτηση για την εισαγωγή της αμερικανικό χρηματιστήριο

Zara από δεύτερο χέρι και στην Ελλάδα

Zara: Προς νέο ρεκόρ η μετοχή της Inditex