Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

H&M κατά Shein για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων – «Κλέβουν τα σχέδιά μας»

Chris Xu, CEO Shein και Χέλενα Χέλμερσον, CEO H&M

Chris Xu, CEO Shein και Χέλενα Χέλμερσον, CEO H&M

Αγωγή κατά της Shein υπέβαλε η Hennes & Mauritz (H&M) για «κλοπή σχεδίων» που υπόκειται στον νόμο περί παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων στο Χονγκ Κονγκ, σε συνέχεια μίας διαμάχης των δύο εταιρειών, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη από το 2021.

Η Zoetop Business, εταιρεία με έδρα το Χονγκ Κονγκ που ανήκε στο παρελθόν η Shein, είναι μεταξύ των κατηγορουμένων, αλλά και η Shein Group, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Η H&M με έδρα τη Στοκχόλμη ζήτησε αποζημίωση και προσωρινή διαταγή υπέρ της, προκειμένου η Shein να σταματήσει να παραβιάζει τα πνευματικά δικαιώματα και τα εμπορικά της σήματα.

Λεπτομέρειες της κατάθεσης, συμπεριλαμβανομένων φωτογραφιών δεκάδων αντικειμένων από μαγιό έως πουλόβερ – που η H&M ανέφερε ότι αποδεικνύουν ότι η Shein έκλεψε τα σχέδιά της – δόθηκαν στη δημοσιότητα, μετά από ακρόαση στο Ανώτατο Δικαστήριο του Χονγκ Κονγκ στις 21 Ιουνίου, ενώ η επόμενη ακρόαση είναι προγραμματισμένη να διεξαχθεί στις 31 Ιουλίου.

«Κλέβουν τα σχέδιά μας»

Η H&M επιβεβαίωσε ότι άσκησε αγωγή κατά της Shein στο Χονγκ Κονγκ, υποστηρίζοντας ότι ο κινεζικός ανταγωνιστής της «σε πολλές περιπτώσεις ‘ξεπατίκωσε’ τα σχέδιά της».

Ωστόσο, η Shein αρνήθηκε να σχολιάσει την εκκρεμή αυτή δικαστική διαμάχη.

Το δικαστήριο του Χονγκ Κονγκ ανέλαβε την υπόθεση για πρώτη φορά τον περασμένο Σεπτέμβριο, ενώ ο δικαστής επέτρεψε να προχωρήσει, με ξεχωριστό έγγραφο που κυκλοφόρησε τον Μάιο.

Σπάνια περίπτωση

Αν και έχουν διατυπωθεί πολλές καταγγελίες για παραβίαση πνευματικής ιδιοκτησίας εναντίον του διαδικτυακού λιανοπωλητή τα τελευταία τρία χρόνια, η ενέργεια της H&M είναι μια σπάνια περίπτωση καταθέσεως μήνυσης ανταγωνισμού.

Παρόλο που οι πωλήσεις της Shein το 2021 ήταν πολύ λιγότερες από αυτές της H&M, η ραγδαία αύξηση των πωλήσεών της – που τροφοδοτείται από την ταχεία κυκλοφορία νέων προϊόντων και τις ισχυρές στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ στα social media – τράβηξε την προσοχή εταιρειών και σχεδιαστών στις δυτικές αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ και της Ευρώπης.

Πόλεμος για το «fast ρούχο»

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Shein δεν μηνύεται μόνο αλλά μηνύει επίσης, σε μια ιδιαιτέρως ανταγωνιστική αγορά για την οικονομική και γρήγορη ένδυση.

Πέρσι το καλοκαίρι η Shein μήνυσε τον κινεζικό διαδικτυακό λιανοπωλητή Temu στις ΗΠΑ, ισχυριζόμενη παραβίαση εμπορικών σημάτων και πνευματικών δικαιωμάτων, καθώς και «ψευδείς και παραπλανητικές επιχειρηματικές πρακτικές».

Η Temu αντέκρουσε, ισχυριζόμενη ότι η Shein παραβίασε τους αντιμονοπωλιακούς νόμους, χρησιμοποιώντας απειλές και εκφοβισμό για να εμποδίσει τους κατασκευαστές ρούχων να συνεργαστούν μαζί της.

Παράλληλα, υπήρξαν περισσότερες από δώδεκα αγωγές εναντίον της Shein μόνο φέτος στις ΗΠΑ, που ασκήθηκαν από ενάγοντες που ισχυρίζονται παραβιάσεις πνευματικής ιδιοκτησίας.

Την ίδια στιγμή, Αμερικανοί δικηγόροι εγκαλούν την εταιρεία για ένα μοτίβο εκβιαστικής δραστηριότητας, μια προσέγγιση που χρησιμοποιείται συνήθως, όπως υποστηρίζουν, από στελέχη του οργανωμένου εγκλήματος.

Τονίζουν δε, ότι η κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας της Shein αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του επιχειρηματικού της μοντέλου.

Διαβάστε επίσης: 

Twitter: Ο λόγος που ο Μασκ «εξαφάνισε» το μπλε πτηνό

Unilever: Αύξηση πωλήσεων κατά 7,9% το β’ τρίμηνο

International Maritime Bureau: Αύξηση της πειρατείας σε Γουινέα και Σιγκαπούρη – Επιτέθηκαν σε 65 πλοία