Η Hewlett-Packard έχασε περισσότερα από 4 δισεκατομμύρια δολάρια από την εξαγορά της βρετανικής εταιρείας λογισμικού Autonomy, λόγω μιας “περίτεχνης απάτης” που επινοήθηκε από τον συνιδρυτή της Mike Lynch για να παρουσιάσει αυξημένη την αξία της πριν την πώληση, ανέφεραν οι δικηγόροι της HP σε δικαστήριο του Λονδίνου.

Τώρα, η HP ζητεί αποζημίωση από τα πρώην αφεντικά της Autonomy μετά από τη διαπίστωση δικαστή στο Λονδίνο, ότι υπήρξε δόλος στην συγκεκριμένη ενέργεια.

Οι δικηγόροι της εταιρείας, υπολόγισαν τις συνολικές απώλειες σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα τα οποία επικαλείται το Bloomberg και ζητούν την επιστροφή πάνω από 4 δισ. δολάρια, για ζημιές που προκάλεσαν o Μάικ Λιντς και o Σουσοβάν Χουσεΐν.

Σύμφωνα με μια δικαστική απόφαση του Λονδίνου το 2022, ο ιδρυτής Βρετανός μεγιστάνας της τεχνολογίας Μάικ Λιντς, διόγκωσε τα έσοδα της Autonomy μαζί με τον οικονομικό διευθυντή του Σουσοβάν Χουσεΐν και στη συνέχεια ώθησε την HP να αγοράσει την εταιρεία για 11 δισ. δολάρια.

Στη δίκη των εννέα μηνών, η οποία θεωρήθηκε μία από τις μεγαλύτερες αστικές δίκες στη σύγχρονη βρετανική ιστορία, ο δικαστής περιέγραψε την απόφασή του ως «αδιαμφισβήτητη», ενώ προειδοποίησε ότι το τελικό ποσό της αποζημίωσης που επιδικάστηκε είναι πιθανό να είναι «ουσιαστικά μικρότερο» από αυτό που ζήτησε η HP.

Ο Λιντς αναμένει επί του παρόντος τη δίκη του για ποινικό αδίκημα στις ΗΠΑ, που αφορά την πώληση μετά την έκδοσή του στην χώρα πέρσι.

Προηγουμένως  είχε ερευνηθεί από τις βρετανικές αρχές, ωστόσο, η υπόθεσή του αποσύρθηκε.

Από την άλλη, ο Χουσεΐν καταδικάστηκε στις ΗΠΑ για τον ρόλο του στην υπόθεση.

«Η απάτη ήταν συνεχής και σαφής για να διογκωθούν τα φαινομενικά έσοδα της Autonomy», αναφέρει στα δικαστικά έγγραφα ο Κόναλ Πάτον, δικηγόρος της HP.

Την ίδια στιγμή, οι δικηγόροι του Λιντς, υποστηρίζουν ότι ακόμη και αν είχαν δοθεί σαφής πληροφορίες, η HP θα είχε προβεί στην αγορά της Autonomy.

Διαβάστε επίσης: 

Hewlett Packard: Έκλεισε το mega deal $14 δισ. για την εξαγορά της Juniper

Ο Όμιλος Motor Oil στο πλευρό του πρωταθλητή Εμμανουήλ Καραλή

Μοτοδυναμική: Πώς θα μοιράσει τις ίδιες μετοχές στα στελέχη της