ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η εκδίκηση της Hermès: Ξεπέρασε σε κεφαλαιοποίηση την LVMH, την εταιρεία που προσπάθησε να την εξαγοράσει
Οι πωλήσεις της Hermès στο ξεκίνημα του έτους επλήγησαν από την επιβράδυνση της ζήτησης στην Κίνα, δείχνοντας ότι ακόμη και ο πιο ανθεκτικός προμηθευτής ειδών πολυτελείας δεν γλίτωσε από την κάμψη που σημειώνει ο κλάδος στην ασιατική χώρα.
Οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου στην Ασία και τον Ειρηνικό, εκτός της Ιαπωνίας, αυξήθηκαν κατά 1,2% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, ανέφερε η Hermès International σε ανακοίνωσή της. Διαμορφώθηκαν χαμηλότερα από την αύξηση 4% που ανέμεναν οι αναλυτές. Συνολικά, τα έσοδα της Hermès την περίοδο αυτή ήταν ελαφρώς κατώτερα των εκτιμήσεων των αναλυτών.
Η σπάνια εικόνα απογοήτευσης από την Hermès -την κατασκευάστρια της πολυπόθητης τσάντας Birkin- έρχεται καθώς η αγορά πολυτελείας αγωνίζεται να βγει από μια περίοδο υποτονικής ανάπτυξης που προκλήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τον περιορισμό των δαπανηρών αγορών στην Κίνα.
Οι προοπτικές του κλάδου έχουν γίνει ακόμη πιο δυσοίωνες από τότε που ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ επέβαλε αυτό το μήνα δασμούς 10% στις εισαγωγές από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ ανέστειλε τα σχέδια για επιβολή εισφοράς 20% για 90 ημέρες.
Η Hermès θα αυξήσει τις τιμές στις ΗΠΑ από την 1η Μαΐου, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Eric du Halgouet σε τηλεφωνική επικοινωνία με δημοσιογράφους. «Θα αντισταθμίσουμε πλήρως τον αντίκτυπο αυτών των νέων δασμών» σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων, είπε, προσθέτοντας ότι οι τελικές αποφάσεις για την τιμολόγηση είναι ακόμη υπό διαμόρφωση.
Η εταιρεία εξακολουθεί να έχει καλύτερες επιδόσεις από τους ανταγωνιστές της εν μέρει επειδή απευθύνεται στους πλουσιότερους πελάτες του κόσμου, των οποίων οι καταναλωτικές συνήθειες τείνουν να επηρεάζονται λιγότερο κατά τις περιόδους οικονομικής ύφεσης.
Παράλληλα διαθέτει ισχυρή τιμολογιακή δύναμη και λίστες αναμονής για τις κορυφαίες τσάντες της, χάρη σε ένα μοντέλο παραγωγής που στηρίζεται στην αίσθηση αποκλειστικότητας και ελεγχόμενης σπανιότητας των προϊόντων της.
Οι πωλήσεις της εταιρείας το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν σε όλες τις περιοχές, με την Αμερική να σημειώνει άλμα 11%.
Οι ανταγωνιστές
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton ανακοίνωσε χαμηλότερες από τις αναμενόμενες τριμηνιαίες πωλήσεις στη βασική μονάδα μόδας και δερμάτινων ειδών. Η ιδιοκτήτρια του Christian Dior επλήγη ιδιαίτερα από την αδύναμη ζήτηση στην περιοχή που περιλαμβάνει την Κίνα, με τα έσοδα εκεί να υποχωρούν κατά 11%.
Η ικανότητα της Hermès να αντιμετωπίσει την κάμψη της ζήτησης για είδη πολυτελείας καλύτερα από τους ανταγωνιστές της έχει αποτυπωθεί και στην μετοχή της.
Οι απογοητευτικές πωλήσεις της LVMH αυτή την εβδομάδα οδήγησαν σε πτώση της μετοχής της, βοηθώντας την Hermès να την εκθρονίσει και να γίνει η πολυτιμότερη εταιρεία ειδών πολυτελείας στον κόσμο.
Με το επιχειρηματικό μοντέλο της περιορισμένης προσφοράς η Hermès έχει διασφαλίσει ότι η ζήτηση για τις τσάντες της, όπως η Birkin — που πήρε το όνομά της από την εκλιπούσα Βρετανίδα τραγουδίστρια και ηθοποιό Τζέιν Μπίρκιν — και η Kelly — εμπνευσμένη από την πριγκίπισσα Γκρέις Κέλι — υπερβαίνει την προσφορά. Αυτές οι τσάντες πωλούνται περίπου 10.000 ευρώ στο Παρίσι και η τιμή τους μπορεί να εκτιναχθεί πολύ υψηλότερα στην αγορά μεταπώλησης.
Τον Φεβρουάριο, η αποτίμηση της Hermès ξεπέρασε για λίγο το συμβολικό όριο των 300 δισεκατομμυρίων ευρώ, αλλά οι ανησυχίες για έναν εμπορικό πόλεμο έχουν έκτοτε πλήξει τον ευρύτερο τομέα της πολυτελείας.
Διαβάστε επίσης:
Buy, hold or Sell: Άμεση ανάλυση για ΕΛΛΑΚΤΩΡ, Eurobank, Ideal, Quest
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μικροβιακή αντοχή – Καθ. Ν. Σύψας: Πολλοί θάνατοι στην Ελλάδα, το οικονομικό κόστος – Μη ασφαλής η χώρα
- Τι μπορεί να φρενάρει τη λήξη των μέτρων για την ακρίβεια
- Μαρκ Καλουστιάν στο mononews: Ο ΝΟΚ, η «αθηναϊκή Ριβιέρα» και τα σχέδια του λιβανέζου επενδυτή
- ΟΤΕ: Τα 16 ευρώ και οι κρυφές σκέψεις των Γερμανών της Deutsche Telekom
