ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΑΣΟΚ για Τέμπη: Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος προσπάθησε άγαρμπα να συμμαζέψει τις αντιφάσεις του Πρωθυπουργού
Σε νέα ανακοίνωση σχετικά με το περιεχόμενο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με το Intercity 62 την 28η Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη στοιχίζοντας τη ζωή 57 ατόμων, προχώρησε η Hellenic Train, απαντώντας στις αιχμές που άφησε στη χθεσινοβραδινή του συνέντευξη ο πρωθυπουργός της χώρας και πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε «Είχα πει 15 ημέρες μετά το δυστύχημα, με βάση τα στοιχεία που είχα στη διάθεσή μου τότε, ότι η εμπορική αμαξοστοιχία δεν μετέφερε τίποτα ύποπτο. Γιατί αυτό με είχε διαβεβαιώσει η Hellenic train και η πυροσβεστική. Αυτά ξέραμε τότε και αυτά είπαμε» και πρόσθεσε ακολούθως «…Αν αποδειχθεί τελικά ότι υπήρχαν επικίνδυνα φορτία, η Hellenic Train πρέπει να λογοδοτήσει και ποινικά και πολιτικά. Αυτή μας διαβεβαίωνε δύο εβδομάδες μετά το δυστύχημα ότι σε εκείνη την αμαξοστοιχία δεν υπήρχε κάτι άλλο, η ευθύνη βαραίνει εκείνη».
Τι απαντά η Hellenic Train
«Με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη, η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη σταθερή της δέσμευση για συνεργασία, από την πρώτη στιγμή, παρέχοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, με απόλυτη διαφάνεια και υπευθυνότητα σε κάθε αρμόδια αρχή.
Με σεβασμό στο αίτημα των οικογενειών των θυμάτων και της κοινωνίας για την αλήθεια, η εταιρεία συνεχίζει να συμβάλλει ενεργά στη διερεύνηση της υπόθεσης.
Η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα. Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων», υποστηρίζει με ανακοίνωσή της η εταιρεία, εξηγώντας ακολούθως τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία.
«Τι μετέφερε η αμαξοστοιχία;
Η σύνθεσή της περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:
Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).
Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:
• Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
• Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
• Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
• Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)
Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών».
Παράλληλα, η εταιρεία κλείνει την ανακοίνωσή της διευκρινίζοντας ότι «θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, με διαφάνεια και υπευθυνότητα»
Κοκοτσάκης: «Ο θάνατος 30 επιβατών προήλθε, σε δεύτερο χρόνο, από εύφλεκτα υγρά»
Η συνέντευξη του πρωθυπουργού και συνεπώς η ανακοίνωση της Hellenic Train έρχονται τέσσερις ημέρες μετά τη μαζική κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή κατόπιν πρόσκλησης του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων Τεμπών 28.02.2023 σε 117 σημεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Όπως τονίστηκε στην ανακοίνωση που ανάρτησε ο Σύλλογος στα social media, οι συγγενείς των θυμάτων ζητούν άμεση έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας και απόδοση δικαιοσύνης, όπως επίσης και την «άμεση έρευνα για την έκρηξη του παράνομου χημικού φορτίου και τη φωτιά» και «εξηγήσεις Τασούλα πριν την ορκωμοσία του στο ανώτατο αξίωμα για το θάψιμο των δικογραφιών για τα Τέμπη στα συρτάρια της Βουλής».
Νωρίτερα τον Ιανουάριο, ο Βασίλης Κοκοτσάκης, τεχνικός σύμβουλος που είχαν ορίσει ορισμένες από τις οικογένειες των θυμάτων του δυστυχήματος των Τεμπών κατέθεσε το τελικό του πόρισμα ότι ο θάνατος 30 επιβατών προήλθε, σε δεύτερο χρόνο, από εύφλεκτα υγρά.
«Ο θάνατός τους δεν προήλθε από τη φυσιολογική καύση οχημάτων (τραίνων) μετά τη σύγκρουση, ούτε όμως από αυτή καθαυτή την πυρόσφαιρα, αλλά από το είδος της καύσης που προκλήθηκε από συγκεκριμένα μεταφερόμενα υλικά. Δηλαδή χημικούς διαλύτες – υδρογονάνθρακες. Μόνο αυτά τα υλικά θα μπορούσαν λόγο της φυσιολογίας και των συστατικών τους να προκαλέσουν τέτοια φαινόμενα, δεν υπάρχει πλέον καμία αμφιβολία, ότι αν στο χώρο δεν υπήρχαν τα εύφλεκτα υγρά που διέρρευσαν και ανεφλέγησαν, οι επιβάτες αυτοί θα είχαν διασωθεί» αναφέρει μεταξύ άλλων η έκθεση του κ. Κοκοτσάκη.
Να σημειωθεί δε, ότι στη συμπληρωματική έκθεση τεχνικών συμβούλων οικογενειών θυμάτων, που κατατέθηκε στις 19/1/2025 στον εφέτη ανακριτή Λάρισας, περιλαμβάνονταν ανάλυση και συσχέτιση των απομαγνητοφωνήσεων από τις κλήσεις στο 112 με το βιντεοληπτικό υλικό από το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, όπως επίσης και ένα βίντεο από drone της Πυροσβεστικής, όπου έχουν καταγραφεί άνθρωποι στα συντρίμμια λίγη ώρα μετά την τραγωδία και ακούγονται φωνές επιζώντων να φωνάζουν «δεν μπορώ να αναπνεύσω», «έχω ελάχιστο οξυγόνο».
Σε ένα μήνα συμπληρώνονται τρία χρόνια από το δυστύχημα στα Τέμπη, που συνεχίζει και θα συνεχίσει να συγκλονίζει την κοινή γνώμη, γεγονός που αποδεικνύει και η ανταπόκριση του κόσμου, έως ότου να επέλθουν ουσιαστικές απαντήσεις για το τι συνέβη εκείνο το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023 που στοίχισε τη ζωή 57 ατόμων.
Διαβάστε επίσης:
Σταϊκούρας: Απόλυτη ασφάλεια στις μεταφορές δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο – Δεν σκέφτηκα να παραιτηθώ για τα Τέμπη
Σιδηρόδρομος: Ο ακανθώδης δρόμος προς τον εκσυγχρονισμό
Αυτή θα είναι η νέα μορφή της Γραμμής 1 του Μετρό (Βίντεο και φωτογραφίες)