Ο Διεθνής Οργανισμός Χρηματοδότησης (IFC), μέλος του Ομίλου της Παγκόσμιας Τράπεζας, η Third Point LLC και η Endeavor Catalyst, ο πρώην οικονομολόγος της Goldman Sachs Lord O’Neill και το επενδυτικό γραφείο Perscitus LLP του βετεράνου στα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια Jon Moulton, καθώς και η Portag3 Ventures, είναι μεταξύ των επενδυτών της Hellas Direct, που έχουν ιδρύσει ο Αιμίλιος Μάρκου και ο Αλέξης Πανταζής.

Τα δύο πρώην στελέχη της Goldman Sachs, είδαν στην οικονομική ύφεση την ευκαιρία να διαταράξουν και να αλλάξουν την ελληνική ασφαλιστική αγορά και σήμερα έχουν συγκεντρώσει την εμπιστοσύνη διεθνών επενδυτών, που συμμετείχαν σε πρόσφατη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 7 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας τα συνολικά κεφάλαια της εταιρείας στα 23,8 εκατ. ευρώ.  Η Hellas Direct σημείωσε άμεσα ραγδαία ανάπτυξη, σε μία περίοδο που η Ελλάδα βίωνε 25% μείωση του ΑΕΠ και 40% μείωση σε ασφάλιστρα και σήμερα ο ασφαλισμένος στόλος προσεγγίζει τα 80.000 οχήματα, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε την επέκτασή της στην ασφάλιση κατοικίας.

Πώς τα κατάφερε; Αντλώντας έμπνευση από το άριστο λειτουργικό μοντέλο που εφαρμόζει και διαρκώς βελτιστοποιεί η Amazon. Στόχος της Hellas Direct είναι να εφαρμόσει ένα αντίστοιχο μοντέλο στην ασφαλιστική αγορά.

Μιλάμε, άλλωστε, για μία αμιγώς online ασφαλιστική εταιρία που βασίζεται στην τελευταία τεχνολογία και στην τεχνητή νοημοσύνη. Αυτό της επιτρέπει να ανταγωνίζεται τις μεγάλες – σε ηλικία και μέγεθος – εταιρίες, προσφέροντας στους καταναλωτές της καλύτερα ασφαλιστικά προϊόντα σε σημαντικά χαμηλότερη τιμή. Επιπλέον, καθώς απευθύνεται άμεσα στον τελικό καταναλωτή, ενισχύει τη διαφάνεια σε μία ιστορικά θολή βιομηχανία, που ταλαιπωρείται από προμήθειες, μεσάζοντες και κρυφές χρεώσεις.

Όπως εξηγεί ο Αλέξης Πανταζής, «μέχρι πρόσφατα, οι παραδοσιακές ασφαλιστικές εταιρίες ήταν κατά κάποιον τρόπο προστατευμένες και δεν αντιμετώπιζαν ιδιαίτερες προκλήσεις. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οι απαιτήσεις της αγοράς, όπως για παράδειγμα το αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο, η ανάγκη για εξειδικευμένη γνώση και η προϋπόθεση ύπαρξης σημαντικών κεφαλαίων τόσο για τη βιωσιμότητα μίας εταιρίας όσο και για την απαραίτητη επένδυση στην τεχνολογία, απέτρεπαν νέες εταιρίες από το να δοκιμάσουν να μπουν στην αγορά.  Τα δεδομένα έχουν πλέον αλλάξει».

Η Hellas Direct ανήκει σε μία νέα γενιά ασφαλιστικών επιχειρήσεων, όπως η Lemonade, η Metromile και η Zhong Ahn, που αξιοποιούν την τεχνολογία για να φέρουν την ανατροπή στον ασφαλιστικό κλάδο. Γι’ αυτό και ο κλάδος του Insurtech είναι ένας από τους πιο περιζήτητους τομείς για επενδύσεις τα τελευταία δύο χρόνια, με τις Sequoia, Google Ventures και General Catalyst να διαδραματίζουν ιδιαίτερα ενεργό ρόλο. Αυτός είναι και ο λόγος που η Hellas Direct είναι σε θέση να προσελκύει το ενδιαφέρον από κορυφαίους επενδυτές, ενισχύοντας σημαντικά τα κεφάλαιά της.

Στην Hellas Direct, υπογραμμίζει ο Αλέξης Πανταζής, «θέλουμε  να φέρουμε την ασφάλεια στα μέτρα του πελάτη. Στόχος μας είναι να αλλάξουμε την ασφαλιστική αγορά. Πρόκειται για μία άδικη αγορά η οποία επιμένει σε αναχρονιστικές παραδόσεις, προμήθειες και κρυφές χρεώσεις. Το πρώτο βήμα είναι ξεκάθαρο. Επένδυση στην τεχνολογία. Πάνω απ’ όλα η είναι μία εταιρία τεχνολογίας. Όλες οι υπηρεσίες μας, από την προσφορά μέχρι την αποζημίωση, γίνονται online. Βασιζόμαστε στην ανάλυση δεδομένων και την τεχνητή νοημοσύνη. Εμπνεόμαστε από την Amazon και όνειρό μας είναι να εφαρμόσουμε ένα αντίστοιχο μοντέλο στην ασφαλιστική αγορά».

Ανακοινώνοντας την επέκτασή της στην ασφάλεια κατοικίας τόσο στην Ελλάδα όσο και Κύπρο, στόχος της Hellas Direct, όπως σημειώνει ο Αλέξης Πανταζής, είναι «να βελτιώσει την εξυπηρέτηση του καταναλωτή, να προσφέρει τις πιο οικονομικές τιμές και να προωθήσει τη διαφάνεια σε μία προβληματική αγορά που κατά κύριο λόγο ελέγχεται από τράπεζες. Το 50%-60% της ασφαλιστικής αγοράς κατοικίας στην Ελλάδα ανήκει σε 4 ασφαλιστικές που συνεργάζονται με τράπεζες».

Όπως και στην ασφάλιση αυτοκινήτου στον οποίο η Hellas Direct εισήγαγε την ασφάλιση με την ημέρα, έτσι και στην ασφάλιση κατοικίας η φιλοσοφία είναι online και direct για να μπορείς να μιλάς απευθείας με την ασφαλιστική σου και εκείνη με σένα και να μπορείς να ασφαλίζεσαι ό,τι ώρα σε εξυπηρετεί, με όποιον τρόπο θέλεις.

Στην Hellas Direct,  εξηγεί ο Αλέξης Πανταζής, «ασφαλίζεις το σπίτι σου με ακρίβεια ημέρας, από 1 έως 365, πληρώνοντας με το μήνα εάν κάποιος προτιμάει ή αγοράζοντας κάλυψη από πυρκαγιά μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες ή για τις ημέρες που το σπίτι κατοικείται. Δικό σου σπίτι, δική σου απόφαση», υπογραμμίζει.

Για την είσοδό της σε αυτή την αγορά η Hellas Direct διάλεξε τους καλύτερους συμμάχους. Τη Swiss Re, μία από τις μεγαλύτερες αντασφαλιστικές στον κόσμο, και τη Revolut, την ταχύτερα αναπτυσσόμενη διαδικτυακή fintech εταιρία στην Ευρώπη, που κάνει τη δική της επανάσταση στο παραδοσιακό τραπεζικό σύστημα. Με τη συνεργασία αυτή, η Hellas Direct πετυχαίνει έναν διπλό στόχο. Διασφαλίζει την αξιοπιστία και αμεσότητα στις συναλλαγές της και προωθεί την καινοτομία και διαφάνεια σε μία δύσκολη αγορά, που πλήττεται από προμήθειες και κρυφούς όρους.

Άλλωστε η Hellas Direct είναι, πέρα από μία ασφαλιστική εταιρία, μία εταιρία τεχνολογίας. Όλες οι υπηρεσίες της, από την προσφορά μέχρι την αποζημίωση, γίνονται online. Βασίζεται στην ανάλυση δεδομένων και την τεχνητή νοημοσύνη.