Μειώθηκε ο όγκος των πωλήσεων της Heineken στο γ’ τρίμηνο του έτους, καθώς οι υψηλότερες τιμές και η οικονομική αβεβαιότητα οδήγησαν τους καταναλωτές σε πολλά μέρη του κόσμου, στο να απορρίψουν – τουλάχιστον προσωρινά – τις αγορές ποτών υψηλής ποιότητας.

Η εταιρεία ανέφερε ότι οι όγκοι μπύρας μειώθηκαν κατά 4,2% σε μια βάση παρόμοια με το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, με πτώση σε όλες τις περιοχές εκτός από την Αμερική, όπου σημείωσε ισχυρή απόδοση στη Βραζιλία και το Μεξικό. Οι αναλυτές ανέμεναν πτώση 4,3%.

1

Η αύξηση των εσόδων κατά 4,5% σε οργανική βάση, λόγω των αυξήσεων των τιμών, έχασε τη εκτίμηση των αναλυτών κατά 5,3%.

Ωστόσο, όπως εκτιμά η εταιρεία, βρίσκεται κοντά στον στόχο ενίσχυσης της κερδοφορίας της φέτος και διατήρησε την πρόβλεψή της για ετήσια αύξηση των οργανικών προσαρμοσμένων λειτουργικών κερδών στο 5%.

Η μετοχή της ζυθοποιίας με έδρα το Άμστερνταμ σημείωσε άνοδο 1,9%, μετά από κέρδη έως και 3%.

Οι ανησυχίες της αγοράς

Να σημειωθεί ότι η αγορά ανησυχούσε για περαιτέρω υποβάθμιση, αφού μείωσε τον αναπτυξιακό στόχο της τον Ιούλιο, λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης —ιδιαίτερα στη βασική αγορά του Βιετνάμ— μετά από τις άνευ προηγουμένου αυξήσεις τιμών.

«Θα περιμέναμε ότι οι μετοχές θα ήταν καλύτερες σήμερα, δεδομένης της καθοδήγησης και καθώς αυξάνεται η εμπιστοσύνη στην παράδοση», δήλωσε ο Edward Mundy, αναλυτής της Jefferies.

Παράλληλα, ανέφερε ότι «Η Heineken βρίσκεται στην αρχή ενός πολυετούς προγράμματος αλλαγής όπου βλέπουμε την επιχείρηση να παρουσιάζει ανάπτυξη με επέκταση περιθωρίου κέρδους».

Σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence, ο θετικός όγκος πωλήσεων στην Αμερική και η ομώνυμη premium επωνυμία της Heineken, της επέτρεψαν να διατηρήσει σταθερή έως μεσαία μονοψήφια καθοδήγηση για τα λειτουργικά κέρδη παρά τις κακοκαιρίες στην Ευρώπη.

Η ζυθοποιία διατήρησε επίσης τις προσδοκίες για το καθαρό εισόδημα, μειώνοντας την πιθανότητα τα κέρδη ανά μετοχή να συρρικνωθούν.

Οι δυσκολίες των ζυθοποιών

Γεγονός είναι ότι οι ζυθοποιοί αντιμετωπίζουν μια δύσκολη συγκυρία, καθώς τα αυξανόμενα έξοδα συστατικών και παραγωγής αυξάνουν και το κόστος των προϊόντων τους.

Ως συνέπεια της αύξησης των τιμών της μπύρας, επήλθε η μείωση της ζήτησης, μειώνοντας επίσης και τα υψηλά περιθώρια κέρδους.

Όσον αφορά τη Heineken, σημειώνει ότι “βλέπει” σταδιακή βελτίωση στην επιχειρηματική της απόδοση, αν και κάπως πιο αργή από τη φιλοδοξία της.

Όπως δηλώνει ο διευθύνον σύμβουλος Dolf van den Brink, «Στις μισές αγορές μας, οι τάσεις του όγκου πωλήσεων βελτιώνονται. Ομοίως, σε λίγο περισσότερες από τις μισές αγορές μας, κερδίζουμε ή διατηρούμε μερίδιο αγοράς».

Υπενθυμίζεται ότι η Heineken, ολοκλήρωσε την έξοδό της από τη Ρωσία τον Αύγουστο, ενώ συμφώνησε στην πώληση των περιουσιακών της στοιχείων για 1 ευρώ, σε μια συμφωνία που είπε ότι είχε ως αποτέλεσμα ζημίες 300 εκατομμυρίων ευρώ.

Η ολλανδική ζυθοποιία δήλωσε τότε ότι ολοκλήρωσε την έξοδό της από τη Ρωσία, πουλώντας τις δραστηριότητές της εκεί στον ρωσικό όμιλο Arnest Group έναντι του συμβολικού ποσού του ενός ευρώ.

Διαβάστε επίσης: 

Porsche: Άνοδος 9% στα κέρδη αλλά ανησυχία για τα υψηλά επιτόκια

Gucci: Μειώθηκαν κατά 7% τα έσοδα το γ’ τρίμηνο – «Απογοητευτική απόδοση»

Uni Systems: Παραδίδει το έργο «Ανοικτό Μουσείο» για το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης